حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

باند فساد در داوری فوتبال ایران لو رفت!

  • کد خبر: ۱۰۵۵۷۲
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
باند فساد در داوری فوتبال ایران لو رفت!
یک کمک‌داور و یک ناظر بازنشسته نتایج لیگ‌های یک‌و ۲ را تعیین می‌کردند!

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس حراست فدراسیون فوتبال، از دستگیری اعضای یک باند فساد که قصد ایجاد تغییر در نتیجه مسابقات از طریق وعده‌های دروغین به باشگاه‌ها را داشتند، خبر داد. به‌گزارش ورزش ۳، اعتراض تیم‌های مختلف به بحث داوری در بازی‌های لیگ، شکایت بازیکنان از نبود VAR، تصمیمات عجیب و اشتباهات داوران این‌روز‌ها یکی از سوژه‌های اصلی هواداران فوتبال است. اتفاقاتی که با مصاحبه چند ماه پیش وحید صالحی وارد مرحله تازه‌ای شد و پای ارکان قضایی را به این ماجرا باز کرد.

صالحی اعلام کرد یک باند در داوری فوتبال وجود دارد که چینش‌های داوران به‌ویژه در لیگ‌یک و لیگ ۲ را انجام می‌دهد و به‌راحتی نتایج را با استفاده از مهره‌های خود جابه‌جا می‌کند. حرف‌های وحید صالحی در آن مقطع بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌ای داشت و حتی باعث شد تا او چند جلسه با مسئولان کمیته اخلاق و حراست فدراسیون فوتبال برگزار و مستنداتش را در‌این‌باره ارائه کند. جالب اینکه مسئولان کمیته داوران و حتی دبیرکل فدراسیون فوتبال در زمان انتشار حرف‌های صالحی طوری وانمود می‌کردند که این صحبت‌ها بدون مستندات است و نمی‌شود درباره‌اش موضع خاصی گرفت.

ادعای صالحی توسط حراست تأیید شد

حالا، اما با گذشت چند ماه از این موضوع خبری روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد که محتوایش صحبت‌های وحید صالحی را تأیید می‌کند. محمدحسین حمیسی در آخرین ساعات روز دوشنبه از انهدام یک باند فساد در داوری خبر داد و گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با رصد حراست و دستگاه‌های نظارتی موفق شدند یک باند فساد در فوتبال را که در لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر و برخی مسابقات استانی فعالیت می‌کردند، منهدم کنند.

اعضاى یک باند فساد در فوتبال که قصد ایجاد تغییر در نتیجه مسابقات از طریق وعده‌های دروغین به باشگا‌ه‌ها را داشتند، دستگیر و منهدم شدند. مدیر حراست فدراسیون فوتبال درباره افراد دستگیر‌شده توضیح بیشتری نداد و فقط کد‌هایی را اعلام کرد: در این باند یک ناظر و داور اخراجی که در گذشته از فوتبال اخراج شده بودند، فعالیت داشتند که پرونده لازم تشکیل شده و برای رسیدگی دقیق‌تر به قوه‌قضائیه نیز ارسال خواهد شد.

افراد دستگیر‌شده چه کسانی‌اند؟

موضوع بررسی وجود یک باند که موجب فساد در داوری شده، از چند ماه قبل در دستور‌کار حراست فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته صیانت از فوتبال سازمان لیگ قرار گرفته است. با احضار افراد مختلف و کسب اطلاعات گوناگون در‌این‌زمینه در‌نهایت سرنخ‌هایی درباره اشتباهات عجیب برخی داوران و ارتباط آن‌ها با برخی افراد خاص به دست آمده است. در‌نهایت با کامل‌شدن بررسی‌ها، حراست فدراسیون فوتبال به یک داور قدیمی و بازنشسته فوتبال می‌رسد؛ داوری که در گذشته در یکی از مسابقات بزرگ فوتبال ایران هم اتهام‌هایی به او وارد شده بود و همین موضوع منجر به محرومیت نسبتا طولانی‌اش نیز شد.

در ادامه بررسی‌ها حراست و کمیته اخلاق به نام یک ناظر داوری هم رسیدند؛ فردی که نقش ویژه‌ای در چیدمان‌های گذشته داوران به‌ویژه در لیگ‌یک و لیگ دسته‌دوم داشته است. در‌این‌باره گفته می‌شود این فرد با اعمال‌نفوذ در کمیته داوران برای برخی مسابقات خاص داورانی را که او و کمک‌داور بازنشسته مذکور با آن‌ها ارتباط نزدیک داشتند، انتخاب می‌کردند. گفته می‌شود که این رویه تا فصل گذشته فوتبال هم در برخی بازی‌ها وجود داشته و باندی که حراست فدراسیون درباره‌اش افشاگری کرده، تا همین چند ماه قبل به فعالیتش ادامه می‌داده است.

پای برخی مسئولان کنونی فوتبال هم وسط است

رئیس حراست فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی دیروز اعلام کرده بود:‌هفته‌های پایانی مسابقات فوتبال در لیگ‌های مختلف به‌شکل جدی رصد خواهد شد تا برخی از باند‌های شیادان و کلاهبرداران فوتبال نتوانند جو مسمومی ایجاد کنند. باوجود دستگیری برخی اعضای باند فساد در داوری، اما هنوز بررسی‌ها در‌این‌زمینه ادامه دارد و حراست و کمیته اخلاق بر این باورند که هنوز هم برخی افراد که اکنون در بخش‌های مختلف فوتبال مسئولیت دارند نیز در این ماجرا اعمال نفوذ می‌کنند و هنوز نامشان فاش نشده است. جالب اینکه گفته می‌شود در آینده‌ای نزدیک و با رصد اطلاعات به‌دست‌آمده از برخی مسئولان کنونی فوتبال، موج جدیدی از دستگیری‌های افراد مرتبط با اعمال نفوذ در داوری پیش خواهد آمد تا به‌سمت پاک‌تر‌شدن فضای داوری فوتبال پیش برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->