حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
دستگیری افرادی که با موتورسیکلت سرقتی از ۳۰ شهروند سرقت کردند

پایانی بر شیادی «شکارچیان موتورسوار»

  • کد خبر: ۱۰۵۹۲
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۴
پایانی بر شیادی «شکارچیان موتورسوار»
محمدجواد ابوعطا - اعترافات همه شان پس از دستگیری تقریبا یکسان است، ناچار بودم، بیکارم و برای خرجمان مانده بودیم. عموم این افراد معتاد هستند و زورگیری‌ها و سرقت‌های خیابانی را برای تأمین موادمخدر انجام داده اند. اما مهم‌تر از این افراد شناسایی مال خرانی است که خیلی راحت اجناس قیمتی سرقتی را به ثمن بخس می‌خرند و این اقدام مجرمانه مشوقی برای ادامه فعالیت سارقان خرده پا محسوب می‌شود. در همین راستا پلیس مشهد چندسالی است که عملیات مبارزه با سرقت‌های خیابانی را با جدیت در دستور کار قرار داده است، در این طرح که بیشتر با گزارش شهروندان صورت می‌گیرد، مأموران پس از شناسایی و دستگیری سارقان خیابانی به سراغ دیگر افراد دخیل در این پرونده‌ها می‌روند.
جدیدترین پرونده در این باره از سوی مأموران کلانتری خواجه ربیع مشهد رسیدگی شد. این پرونده نیز با شکایت‌های شهروندان در ۸ منطقه شهری و با دستور مستقیم سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد به جریان افتاد.
شهروندان در گزارش هایشان از حضور یک موتورسیکلت با دو راکب خبر می‌دادند که در کوچه پس کوچه‌های شهر اقدام به سرقت از خودرو‌ها و اماکن می‌کرده اند. چند شهروند نیز در گزارش‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که دو راکب موتورسیکلت از آن‌ها زورگیری یا گوشی قاپی کرده اند.

اعلام دو شماره از پلاک موتورسیکلت
یکی از شهروندان که مردی جوان بود، با خودروی پراید خود در حاشیه بولوار خواجه ربیع ایستاده و در زمانی خلوت با این شکارچیان موتورسوار رو به‌رو شده بود. آن‌ها به آرامی به او نزدیک شده و به بهانه‌ای مقابل خودروی او می‌ایستند و در چشم برهم زدنی یک چاقوی تیز زیر گلویش می‌گذارند.
مرد جوان که خود را در یک قدمی مرگ می‌بیند، دست از مقاومت برمی دارد و زورگیران گوشی تلفن همراه و پول هایش را ربوده و متواری می‌شوند. مرد جوان با هوشیاری تمام سریع خود را به کلانتری خواجه ربیع می‌رساند و موضوع سرقت را اعلام می‌کند.
مال باخته با اعلام مشخصاتی که از سارقان در ذهن داشته است اعلام می‌کند که توانسته است دو رقم از شماره پلاک مخدوش موتورسیکلت متهمان را یادداشت کند. موضوعی که در پیگیری پرونده بسیار مهم بود.

شکایت مشابه از سوی یک زن
زمان زیادی از رفتن شاکی از کلانتری نمی‌گذشت که این بار یک زن جوان هراسان خود را به کلانتری می‌رساند و یک فقره گوشی قاپی از سوی راکبان یک موتورسیکلت را گزارش می‌دهد. شاکی در اظهاراتش اعلام می‌کند که در حال رفتن به آموزشگاه رانندگی بود و هم زمان در خیابان با گوشی تلفن همراه در حال بررسی شبکه‌های اجتماعی بوده است که یک موتورسوار با دو سرنشین از مقابل به او نزدیک شده و در چشم برهم زدنی گوشی تلفن همراهش را قاپیده و متواری می‌شوند.
بررسی اظهارات و مشخصات ارائه شده از سوی زن جوان، احتمال اینکه این سرقت‌ها از سوی یگ گروه انجام شده باشد را قوت بخشید.

شناسایی متهمان از دوربین یک ساختمان
اظهارات این افراد و اعلام مکان‌هایی که سرقت‌ها در آنجا انجام شده بود، گروه تجسس کلانتری خواجه ربیع را به محل کشاند. تحقیق از اهالی محل به منظور شناسایی متهمان آغاز شد و زمان زیادی نگذشته بود که افسران کلانتری چشمشان به دوربین مداربسته یک ساختمان مسکونی افتاد. مأموران با مجوز‌های لازم تصاویر این دوربین‌ها را استخراج کردند که مؤید صحبت‌های زن جوان بود.
مأموران موفق به چهره زنی شکارچیان موتورسوار می‌شوند. با این سرنخ مهم هم زمان با چهره زنی متهمان مشخص می‌شود که موتورسیکلت نیز سرقتی است.

شاکیانی از چند محله دورتر
احتمال اینکه این افراد سرقت‌های خشن خود را به دیگر نقاط نیز کشانده باشند وجود داشت، تا جایی که بررسی‌ها نشان داد سرقت‌های مشابهی در بولوار بهمن، مهرمادر، هدایت، ایثارگران، یوسف زاده، رسالت، سیس آباد و مناطق حاشیه شهر مشهد، گزارش شده است.
همه شاکیان اعلام کرده بودند که سارقان دو مرد جوان با یک موتورسیکلت پلاک مخدوش بوده اند. در بررسی افسران تجسس کلانتری خواجه ربیع فرضیه سریالی بودن این سرقت‌ها مطرح شد و با توجه به سرنخ‌ها و مشخصاتی که برخی از مال باختگان داده بودند و همچنین چهره زنی صورت گرفته، تحقیقات پرونده ادامه یافت.

تصادف کوچک کلید پرونده بزرگ
مأموران با دست یافتن به این اطلاعات، اقدامات لازم را آغاز کردند و گشت‌های هدفمندی در سطح مناطقی که محل جولان این شکارچیان موتورسوار بود، آغاز شد.
صبح روز گذشته تیم گشتی کلانتری خواجه ربیع در ورودی این بولوار شاهد یک فقره تصادف خسارتی میان یک موتورسیکلت و خودروی پراید بودند. این حادثه درست مقابل چشمان مأموران رخ داد و راکبان موتورسیکلت پس از تصادف اقدام به فرار از صحنه کردند، این حرکت ناشیانه موتورسواران زمانی در چشم ماموران مهم جلوه کرد که مشخصات آن‌ها با مشخصات پرونده شکارچیان موتورسوار همخوانی داشت، ازاین رو ماموران وارد عمل شدند و این موتورسیکلت را متوقف کردند.
با دستگیری راکبان موتورسیکلت و انتقال آن‌ها به کلانتری خیلی زود مشخص شد که این افراد متهمان پرونده شکارچیان موتورسوار هستند.
هم زمان با رسیدگی به این پرونده و حضور متهمان در کلانتری، مردی چهل وهفت ساله از اهالی شهرستان قوچان که برای مسافرت کاری به مشهد آمده و مورد گوشی قاپی قرار گرفته بود با حضور در کلانتری و دیدن متهمان آن‌ها را شناسایی کرد.
هم زمان پسر جوانی نیز برای رسیدگی به پرونده زورگیری گوشی تلفن همراهش به کلانتری آمده بود که پس از شناسایی متهمان مدعی شد این افراد با چاقو پسر جوان دیگری که برای کمک به او آمده بود را نیز زخمی کرده و پس از سرقت از محل گریخته اند.

معرفی سایر متهمان
شکارچیان موتورسوار با مواجهه با مال باختگان، به ناچار لب به اعتراف گشودند و دو همدست دیگرشان را هم معرفی کردند. به گفته فرمانده انتظامی مشهد، تا کنون ۳۰ شاکی از متهمان شکایت کرده اند وچند خانم جوان مدعی شده اند که علاوه بر سرقت، متهمان برایشان ایجاد مزاحمت کرده اند. سرهنگ صارمی ساداتی از ادامه تحقیقات درباره این پرونده خبر داد و به شهروندان درباره تردد شبانه در مناطق خلوت هشدار داد و از مردم خواست تا در صورت امکان در معابر عمومی و خیابان‌ها از گوشی تلفن همراه استفاده نکنند و در صورت لزوم به مسائل امنیتی توجه داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->