نظر شهروندان شرط است

  • کد خبر: ۱۰۶۱۲
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
نظر شهروندان شرط است
طرح محله ما در ۶ نقطه از منطقه ۷ اجرا می‌شود
جلائیان - در گام نخست طرح محله ما ۵ محله ایوان طرق، کوی کارگران، شهرک عسگریه، ایمان و خلج مدنظر قرار گرفت و گروه‌های دانشگاهی به محلات رفتند و با گفتگو با شهروندان نظر آن‌ها را درباره اجرای یک پروژه در محله خود آن‌ها گرفتند. با اتمام کار این گروه‌ها در گام نخست اجرای گام دوم با انتخاب محلات هدف و انتخاب گروه‌ها برداشته شد.

آغاز رسمی فعالیت گام دوم طرح محله ما با برگزاری اولین نشست برای معرفی گروه‌های دانشگاهی و نقاط هدف آن‌ها با حضور کوروش باوندی شهردار منطقه، ناصر خجسته رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی، سید محمد صادق یزدان پرست رئیس ستاد بهسازی معابر شهری و سرپرستان گروه‌های طرح محله در ساختمان شهرداری منطقه ما برگزار شد.
در ابتدای این نشست ناصر خجسته، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اشاره به اجرای طرح محله ما در اولین گام خود در منطقه ۷ بیان کرد: از سال ۹۷ طرح محله ما در ایوان طرق به صورت پایلوت انجام شد و پس از آن در ۴ محله دیگر ادامه پیدا کرد.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه افزود: در گام دوم با بازدید‌ها و جلسه‌هایی که انجام شد ۶ نقطه در منطقه برای گام دوم انتخاب شد که در محدوده محلات پیرامونی ما در سیدی و طرق هستند. از این رو این نشست برای معرفی و هماهنگی با گروه‌هایی که قرار است در طرح محله ما برای این ۶ محدوده مشارکت داشته باشند، تشکیل شد.

بومی بودن، علاقه‌مندی و سابقه
در ادامه این نشست محمد باقری‌نژاد، کارشناس طرح محله ما، از چگونگی تشکیل گروه‌ها و انتخاب آنان برای محلات هدف گفت: در این دوره تلاش کردیم برخی نواقص دوره گذشته را برطرف کنیم. به همین دلیل در انتخاب اعضای گروه‌ها سعی شد حداقل یک یا ۲ نفر از آن‌ها ساکن این محلات باشند، پس از آن تمایل اعضای گروه مدنظر قرار گرفت و در آخر سابقه گروه‌ها در گام اول برای انتخاب آنان لحاظ شد.
باقری‌نژاد با نام بردن از نقاطی که طرح در آن اجرا می‌شود، ادامه داد: محله المهدی حدفاصل خیابان قائم ۱۰ و ۱۲ اولین نقطه‌ای است که در آن طرح اجرا می‌شود، دومین محل نیز باز هم در محله المهدی و در خیابان قائم ۲۶ تا ۳۰ واقع شده، سومین مکان در خیابان شهید نقیبی‌فر و ریاضی، خیابان سبحان در محله خلج، شهرک ابوذر میدان آیت ا... ابوذرغفاری و در آخر شهرک طرق خیابان ولیعصر است.

توجه به رأی و نظر شهروندان در اجرای طرح
پس از معرفی گروه‌های طرح محله ما کوروش باوندی، شهردار منطقه، خطاب به اعضای این گروه‌ها بیان کرد: مدیران شهری ۵ مؤلفه اصلی را مدنظر خود دارند که شامل قانون‌مداری، شفافیت، فراگیر بودن، پاسخ‌گویی و در آخر مشارکت شهروندان در پروژه و طرح‌ها. با توجه به همین اصل تمام تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود با تصمیم و نظر شهروندان انجام می‌شود که نمونه کلان آن را در انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر با رأی شهروندان می‌بینیم.
باوندی هدف از اجرای طرح محله ما را ارتقای زیرساخت‌های شهری و رضایت‌مندی شهروندان دانست و ادامه داد: طرح محله ما نیز با این نگاه شکل گرفت که گروهی از متخصصان به محلات بروند، استعلاماتی را از شهروندان بگیرند و اولویت‌های مردم را برای محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند بشناسند. سپس با هماهنگی خود مردم تصمیم بگیرند با بودجه‌ای که دارند چه فعالیتی را در آن محله باید انجام دهند.
انجام این پروژه‌ها به عقیده شهروندان موجب رضایت‌مندی نسبی ساکنان محلات خواهد شد.
شهردار منطقه با نام بردن از محلات منطقه و تفاوت بافت جمعیتی در آن افزود: منطقه ۷ دارای ۱۸ محله است. خواسته و نظر شهروندان در هر محله با دیگر محلات متفاوت است. در برخی ممکن است شهروندان مسائل عمرانی را مطرح کنند و در دیگری اجتماعی همچون زیباسازی شهری. برای پی بردن به نظر شهروندان و ارتباط‌گیری بهتر با آن‌ها ما ظرفیت‌های خوبی همچون شورا‌های اجتماعی محلات، شهرآرامحله و دفاتر تسهیلگری را داریم که با توجه به اطلاعات و شناخت خوبی که آن‌ها از منطقه دارند تمامی گروه‌ها می‌توانند برای پیشبرد اهداف خود از آن‌ها بهره ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->