نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم
سرخط خبرها

سقف تراکنش بانکی مهاجران افغانستانی و تناقض در اجرای قانون + فیلم

  • کد خبر: ۱۰۶۱۲۱
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
سقف تراکنش بانکی مهاجران افغانستانی و تناقض در اجرای قانون + فیلم
درحالی که بانک مرکزی سقف مشخصی برای تراکنش بانکی اتباع خارجی در ایران مشخص کرده، اما این قانون درباره مهاجران افغانستانی متفاوت اجرا می‌شود! و به نظر می‌رسد؛ مشکلات بانکی مهاجران افغانستانی را پایانی نیست.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ فکر کنید برای خرید گوشی موبایل به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید. موبایل مورد نظرتان را پیدا می‌کنید و وقتی باید هزینه آن را به فروشنده پرداخت کنید؛ مجبور باشید، یک میلیون تومان به یک میلیون تومان کارت بکشید تا هزینه خریدتان کامل شود.

احتمالا حتی فکر این کار برایتان خنده‌دار باشد، اما مهاجران افغانستانی هر روز با این معضل مواجه هستند. در واقع سقف تراکنش مالی برای مهاجران افغانستانی که کارت بانکی دارند، یک میلیون تومان در هر بار کارت کشیدن است و آنها مجبورند برای مبالغ بالای یک میلیون تومان به ازای هر یک میلیون یکبار کارت بکشند.

این درحالی است که به گفته مسئولان بانک مرکزی، اتباع خارجی می‌توانند، روزانه ۱۵میلیون تومان با کارت بانکی خرید کنند. اما همین قانون برای مهاجران افغانستانی سلیقه‌ای اجرا می‌شود و سقف برداشت هر خرید برای آنها، یک میلیون تومان است.

درحالی که براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۸  قرار بود، ظرف سه ماه ضوابط خدمات دهی به اتباع خارجی مشخص شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

گزارش باشگاه خبرنگاران را در این باره اینجا ببینید:

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->