اختیارات محدود شورای شهر به علت نبود مدیریت واحد

  • کد خبر: ۱۰۶۸۲۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
اختیارات محدود شورای شهر به علت نبود مدیریت واحد
حسن موحدیان - رئیس شورای اسلامی شهر مشهد

شورای شهر به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار و وضع‌کننده قانون وظیفه دارد نیاز‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی لازم برای شهروندان را برآورد کند و در راستای تأمین این نیاز‌ها و رفع نقصان‌ها و کمبود‌ها سیاست‌گذاری کند.

شهردار نیز به‌عنوان مجری این سیاست‌ها، برای اجرای نکات اعلام‌شده شورای شهر و پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مدنظر شهروندان اقدام می‌کند. ضمن اینکه براساس اصل ۱۰۳ قانون، استانداران، فرمانداران، بخشداران و دیگر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند، در حدود اختیارات شورا‌ها به رعایت تصمیمات آن‌ها ملزم هستند.

سیاست‌گذاری‌های شورای شهر به شهرداری مربوط است. در عین حال، به‌علت نبود مدیریت واحد شهری در کشور، نمی‌توانیم در اقدامات دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در شهر مداخله و برایشان تصمیم‌گیری کنیم.

رسالت شورای شهر فقط انتخاب شهردار، نظارت بر عملکرد و سیاست‌گذاری برای شهرداری است و براساس قانون، در امور اجرایی و انتصابات شهرداری وارد نمی‌شود و اگر براساس رسالت و وظیفه نظارتی، عملکرد شهرداری با سیاست‌ها و رویکرد‌های مدیریت‌شهری مغایر باشد، این موضوع را از طریق سؤال، تذکر و استیضاح پیگیری می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->