مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ویترین نمایشگاه

  • کد خبر: ۱۰۷۰۵
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۳
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ویترین نمایشگاه
نخستین نمایشگاه «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری» در مشهد
مدیریت خواسته‌های نامحدود با دارایی‌های محدود، تعریفی مختصر از اقتصاد است که ما در زبان فارسی آن را معادل میانه روی و قناعت درنظر می‌گیریم. اگر از این منظر بخواهیم به اقتصاد دومین کلان شهر ایران، یعنی مشهد، نگاه کنیم باید آمار جمعیت ۳.۵ میلیون‌نفری شهروندان و خواسته هایشان را در یک کفه ترازو قرار دهیم و در کفه دیگر بودجه ۹۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را بگذاریم، بودجه‌ای که فقط ۱۹۰ میلیارد تومان از آن نقد به دست شهرداری می‌رسد و بقیه آن باید از طریق جذب سرمایه‌گذار در شهر جذب شود. برای تحقق این مهم مدیریت شهری مشهد تلاش کرده است تا با ارائه بسته‌های مختلف و معرفی آن‌ها به سرمایه‌گذاران بستر‌های ورود آن‌ها به مشهد را فراهم کند. در این راستا عصر روز گذشته اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری (mashhad eco fair) به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، با هدف معرفی عناصر مؤثر در تحقق پروژه‌های زیر ساختی شهر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی شهر مشهد با حضور ۲۷ سفیر افتتاح شد. قرار است ۸۰۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در این نمایشگاه امضا و ابلاغ شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: مثلث توسعه اقتصادی مهم‌ترین مسئله اقتصادی استان است و این مثلث باعث همدلی، هم‌فکری و هم‌اندیشی برای توسعه اقتصادی استان خواهد شد و همچنین این مثلث توانسته است همه ارکان استان را برای پیشرفت جمع کند. علی رسولیان افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف، فرصت‌های اقتصادی وجود دارد و برای توسعه روستایی از ۱۴۰ شرکت کمک خواهیم گرفت که هم‌اکنون ۱۱۰ روستا در حال بازسازی و ساختن هستند و خوشبختانه هرچه روبه جلوتر حرکت می‌کنیم شرکت‌های بیشتری استقبال خواهند کرد. وی بیان کرد: ۱۱۲۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان به امضا رسیده است و تقریبا همه مقامات استانی آن را امضا کرده‌اند و با بستری که فراهم کرده‌ایم رصد تمامی پروژه‌های شهری و ۲۴ شهرستان از استان را تحت نظر داریم.
رئیس شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری در حالی برپا می‌شود که طی ۲ هفته گذشته کشور دچار یک بحران جدی شد که یکی از دلایل اصلی آن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود.
محمدرضا حیدری افزود: اگر معیشت و اقتصاد، مشکل فعلی کشور است، برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقدامی برای رفع این مشکلات است، زیرا هم‌اینک منابع مالی‌ای وجود ندارد که بتوان اقتصاد را رونق داد، بلکه باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و جذب سرمایه‌گذاری، تولید ثروت کرد تا اثر خود را در اشتغال و درآمد شهری نشان دهد. وی اضافه کرد: برای رسیدن به فرصت تولید ثروت در مشهد، ایجاد پیش‌نیاز‌هایی ضروری است که شورای شهر آن‌ها را فراهم کرده و این پیش‌نیاز‌ها شامل سرمایه اجتماعی، تأمین منابع مالی و جذب سرمایه‌گذار است. رئیس شورای شهر مشهد گفت: براساس برآورد‌های انجام گرفته نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی از شهروندان خراسان رضوی وجود دارد که اگر شهرداری فقط بتواند ۱۰ درصد از این مبلغ را در پروژه‌ها جذب کند معادل یک سال بودجه خود را به دست آورده است و در غیر این صورت با مشقت فراوان تنها خواهد توانست ۵۰ هزار میلیارد ریال را جذب کند.
 
 
نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی نمایشگاه اقتصادی
 

ایجاد بیش از ۶۰ هزار شغل در مشهد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: به واسطه جذب ۳۰ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری، بیش از ۶۰ هزار شغل در مشهد ایجاد شده است. رضا خواجه‌نائینی بیان کرد: با توجه به نوع نگاه مدیریت شهری و شورای پنجم در جذب سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و انعقاد قرارداد‌های برد‌-برد باعث شده است ۲۰ پروژه راکد فعال شود و اکنون شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی در شهر باشیم. وی با بیان اینکه مشهد شهر ثروتمندی است، افزود: افتتاح تقاطع غیرهمسطح، ایجاد فضا‌های سبز و پیاده‌روسازی بیانگر رونق اقتصادی در این شهر است. خواجه‌نائینی ضمن اشاره به اینکه مشهد سالانه ۲۶ میلیون زائر دارد، بیان کرد: داشتن چنین ظرفیتی، گردش مالی بالایی را در مشهد ایجاد می‌کند و انگیزه سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد یادآور شد: در آغاز دوره شورای پنجم با توجه به بدهی‌های زیادی که وجود داشت کسی فکرش را نمی‌کرد که علاوه بر نگهداری، شاهد توسعه شهر مشهد، به‌خصوص ساماندهی کشف‌رود باشیم. وی گفت: امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاهی باعث تعامل بیشتر با سرمایه‌گذاران در شهر مشهد شود.
معاون اقتصادی شهردار مشهد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری این شهر نیز درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه تصویری جامع از تنوع و تعدد فعالیت‌های سرمایه‌گذاران و نقش مؤثر آنان در توسعه پروژه‌های زیرساختی شهر است. اژدر اژدری افزود: بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه ارائه می‌شود و درصددیم خارج از محور اصلی نمایشگاه که معرفی شرکای شهرداری و نهاد‌های موثر در توسعه شهری است نخبگان علمی و شخصیت‌های موفق در حوزه اقتصاد شهر را در کارگاه‌ها و همایش‌هایی که هم‌زمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد معرفی کنیم.
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر استفاده از همه فرصت‌های در اختیار برای معرفی استعداد‌های جذب سرمایه و ایجاد مشارکت اقتصادی در شهر مشهد، نمایشگاه سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری را فرصتی مغتنم در این راه برشمرد.
نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری از ۱۲ تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.

شکوفایی اقتصادی شهر مشهد با پیروی از مثلث توسعه اقتصادی
شهردار مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری تأکید کرد: هدف مدیریت شهری ارتقای سطح زندگی و رفاه شهروندان و رشد اقتصادی شهر مشهد است. محمدرضا کلائی خاطرنشان کرد: با تدوین مثلث توسعه اقتصادی که توسط استاندار خراسان رضوی انجام شده است، ظرفیت‌های بالقوه کلان‌شهر مشهد بیشتر شکوفا خواهد شد. وی ادامه داد: با هدف‌گذاری‌هایی که در زمینه جذب سرمایه‌گذار شده است، شاهد رشد اقتصادی دو‌رقمی در امسال و سال آینده خواهیم بود. می‌خواهیم مشهد متمایزترین شهر کشور در حوزه اقتصادی باشد. کلائی با بیان اینکه هیچ تفاوتی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قائل نیستیم تأکید کرد: مسئله مدیران شهری رشد اقتصادی شهر مشهد است و تمامی مولد‌هایی که بتواند رفاه شهروندی و ارتقای سطح زندگی شهروندان را افزایش دهد در سبد هدف‌گذاری ما قرار دارد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->