خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شناسایی ۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور| واکسیناسیون برای اتباع خارجی رایگان است

  • کد خبر: ۱۰۸۰۰۳
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
شناسایی ۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور| واکسیناسیون برای اتباع خارجی رایگان است
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان این‌که ۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شدند، گفت: واکسیناسیون برای همه افراد، صرف‌نظر از وضعیت اقامتشان در کشور رایگان انجام می‌‎شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن زهرایی درباره افزایش تعداد موارد شناسایی‌شده سرخک در کشور اظهار کرد: تاکنون ۱۳۲ مورد ابتلا به سرخک در کشور تأیید شده است، بیشترین مبتلایان در گروه سنی زیر ۱۰ سال هستند.

وی افزود: افرادی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی، می‌توانند با مراجعه به تمام مراکز بهداشتی، این واکسن را دریافت کنند.

زهرایی در پاسخ به این سؤال که "آیا واکسن سرخک به اتباع فاقد مجوز اقامت نیز تزریق می‎ شود؟ " تصریح کرد: واکسیناسیون سرخک برای همه افراد رایگان و بدون نیاز به مدرک خاصی است؛ واکسیناسیون برای همه افراد، صرف‌نظر از نحوه و وضعیت اقامتشان در کشور رایگان انجام می‌‎شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد: در اتباع غیرایرانی، واکسن سرخک به گروه سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال تزریق می‌شود؛ اگر افراد به کودکان خود در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی واکسن سرخک زده‌اند نیاز به واکسیناسیون مجدد وجود ندارد و در صورتی که در ۱۲ و ۱۸ ماهگی واکسن را دریافت نکرده‌اند سریعاً به مراکز بهداشت مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->