نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تغییر ویلموتس اشتباه است

  • کد خبر: ۱۰۸۶۴
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
تغییر ویلموتس اشتباه است
کفاشیان: گفتند کارت خوب نیست و نباید باشی
علی کفاشیان با اشاره به روابط فراورزشی بر انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا و مراسم بهترین‌های این قاره، به شرایط تیم ملی فوتبال ایران هم پرداخت و تأکید کرد که منطقی نیست با ۲ باخت، سرمربی تیم ملی عوض شود؛ چراکه این تغییرات درنهایت به تیم ایران لطمه می‌زند.

مراسم برترین‌های فوتبال سال۲۰۱۹ آسیا برگزار شد و هیچ عنوانی به ایران نرسید. نظرتان درباره خالی‌ماندن دست ایران از این جوایز چیست؟
الان یکی‌دو سال است که ایران به عنوانی نمی‌رسد و سال گذشته فقط فوتسال را داشتیم. در نفرات منتخب اعمال نفوذ می‌شود و از ژاپن و قطر انتخاب می‌شوند و فکر می‌کنم ارتباطات مستقیمی به لابی‌های پنهان و کمک‌ها و امکاناتی دارد که به AFC می‌دهند که این هم اجتناب‌ناپذیر است.

آیا حق بیرانوند بود به‌عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شود؟
اگر عملکرد دوسه‌ساله را در نظر بگیریم، بله حق بیرانوند بود. امسال او نزدیک به گرفتن این عنوان هم بود. با کار‌هایی که بیرانوند کرد، می‌توانست بهترین بازیکن شود.

فکر می‌کنید چرا امسال عنوان بهترین در فوتسال هم به ما نرسید؟
یکی از ملاک‌های AFC، قهرمانی در آسیاست. ژاپن در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا قهرمان شد، ولی این هم دلیل نمی‌شود. بازیکنان فوتسال ما همیشه لژیونر و اثرگذار بوده‌اند و تیم‌هایشان را جزو مدعیان قرار می‌دهند. دلیل نمی‌شود که، چون قهرمان آسیا نشدیم، این عنوان به ما نرسد. ژاپن چهارپنج سال حذف می‌شد و حتی به جام‌جهانی هم نرفت. AFC باید فوتسالیست ایران را انتخاب می‌کرد. درمجموع فکر می‌کنم سهم ایران از مراسم بهترین‌های سال۲۰۱۹ دست‌کم یک جایزه بود.

بحث تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال و برکناری مارک ویلموتس هم مطرح شده است. باتوجه به کار‌کردن شما با مربیان مختلف آیا این تصمیم فدراسیون درست است؟
اعتقادم این است اگر یک مربی را با مطالعه انتخاب می‌کنیم، باید حمایتش کنیم تا جلو برود و کارش را بکند. اینکه با یک یا ۲ باخت بخواهیم تصمیم به تغییر بگیریم، باعث تضعیف تیم ملی می‌شود. حتما مربی بعدی هم بیاید همین بلا سرش می‌آید و آخر سر تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد. نمی‌دانم شرایط تیم ملی چه بوده است و در جریان آن نیستم، ولی موافق نیستم که یک مربی بیاید و بعد از یک مدت کوتاه او را عوض کنند تا مربی جدید هم از صفر کارش را شروع کند؛ مگر اینکه یک مربی آشنا یا مربی ایرانی باشد و از صفر شروع نکند. اگر از صفر شروع کند، بازهم زمین می‌خوریم.

شاید چیزی که بیش از هرچیزی باعث ایجاد هجمه علیه ویلموتس شد، پافشاری‌اش برای گرفتن مطالباتش قبل از بازی حساس با عراق بود.‌
نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است؛ ولی اگر برای پول بوده، کی‌روش با آن کار خوبش حتی تا ۷ ماه هم قراردادش عقب می‌افتاد. کی‌روش می‌گفت خودم مهم نیستم و امکانات، زمین و بازیکنان برایم مهم‌تر هستند. خودش بی‌پولی را تحمل می‌کرد. کی‌روش درک می‌کرد و در برنامه بود و در جریانش می‌گذاشتیم که پول نداریم یا پول را چطور خرج می‌کنیم.

تغییر ویلموتس از ۲ حالت خارج نیست؛ یا به‌خاطر پول یا به‌خاطر نتایج ضعیف. در این ۲ حالت شما حاضر به تغییر ویلموتس بودید؟
همان‌طور که گفتم، در جریان اتفاقات رخ‌داده نیستم، ولی تغییر مربیِ خوب به خاطر باخت، منطقی نیست.

یعنی از نظر فنی، ویلموتس را قبول دارید؟
من آن‌قدر کارشناس نیستم که بگویم یک مربی را قبول دارم یا خیر. حرف من این است که اگر یک مربی را آوردیم، حمایتش کنیم. زمانی که من رئیس فدراسیون شدم، در یک مقطع در راه انتخابی جام‌جهانی دوسه مربی عوض کردیم و آخرش هم جام‌جهانی نرفتیم. صعودنکردن به جام‌جهانی در آن مقطع، نتیجه همین مربی‌عوض‌کردن‌ها بود. به نظرم تغییرسرمربی تیم ملی خوب نیست. اینکه ویلموتس خوب است یا نه را نمی‌دانم.

آیا درحال‌حاضر ارتباطی با فدراسیون فوتبال دارید؟
نه، دیگر ارتباطی ندارم. ۶ ماه است که از فدراسیون بیرون هستم. گفتند بازنشسته هستی و کارَت خوب نیست و نباید باشی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->