خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع)
سرخط خبرها

مشهد مقدس است

  • کد خبر: ۱۱۰۵۰۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
مشهد مقدس است
سید محمدرضا هاشمی - روزنامه‌نگار

- در واکنش به انتشار تیزر فیلم سینمایی عنکبوت مقدس

احتمالا در ساعات گذشته، تیزر فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» را دیده‌اید که در آن مقدس‌ترین و ارزشمندترین نقطه جغرافیایی ایران به شکلی موهوم به تصویر کشیده شده است. پس از انتشار این تیزر جمعیت زیادی از کاربران فضای مجازی در ایران اعتراض خود را به روش‌های گوناگون به آن بیان کردند و تاکید کردند که اهانت به حرم مطهر رضوی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. همه مجاوران مضجع منور رضوی خود را خادم‌الرضا می‌دانند؛ نه شهروندی شبیه شهروندان دیگر شهرهای کشور و یا دنیا. آن‌ها به شهروندی این شهر افتخار می‌کنند و به آن می‌بالند.
ما مشهدی‌ها همسایگی با امام رضا(ع) را از بخت‌ خوش و اقبال روشنمان می‌دانیم. برای ما مردم مشهد، «مقدس» فقط یک پسوند ساده، پس از نام مشهد نیست، بلکه تمام آن چیزی است که شهرمان دارد. مشهد مقدس است؛ چون جایگاه دل‌های غریبان جهان است؛ مشهد مقدس است، چون با افتخار آرامگاه امام مهربانی‌ها را در آغوش گرفته، مشهد مقدس است، چون پناهنگاه بی‌پناهان جهان است. سال‌هاست که مردم مشهد افتخار نوکری حضرت ثامن‌الحجج را دارند و نور و درخشش آن این شهر را در بر گرفته است. نوری که با چنین اقدامات پلید و سیاهی نه تنها از بین نمی‌رود که روشن‌تر و درخشان‌تر مسیر درست را به آزادگان جهان نشان می‌دهد.
مرحوم قیصر امین‌پور در غزلی که آن را به امام رضا(ع) تقدیم کرده می‌گوید:
اینک ای خوب فصل غریبی سرآمد
چون تمام غریبان تو را می‌شناسند
 چیزی که در ماجرای تیزر توهین‌آمیز فیلم «عنکبوت مقدس» دوباره برایمان یادآوری شد، غربت امام هشتم(ع) است، غربتی که به نظر می‌رسد، محدودیت زمانی ندارد و اگر تا ابد و تا همیشه کسانی باشند که به ساحت ایشان تعرض کنند، در مقابل، ما مشهدی‌ها که دِینمان به امام مهربانی مربوط به امروز و فردا نیست، با افتخار به زندگی در این شهر و هم‌جواری با این حریم قدسی به آنها پاسخی روشن خواهیم داشت: مشهد مقدس است و صاحب آن امام مهربانی‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->