خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۱۰۵۵۹
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
  • ۳
افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟
امسال  افزایش حقوق بازنشستگان کشوری با یک ماه تاخیر واریز شد، ولی درمورد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هنوز از افزایش حقوق خبری نیست و دولت وعده آن را برای پایان خرداد داده است.

جزایری | شهرآرانیوز؛ درحالی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش نیافته که تقریبا یک ماه از ارسال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به هیئت دولت گذشته است؛ مصوبه‌ای که به امضای مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی رسیده و هفته‌ها در راهرو‌های هیئت دولت در انتظار تصویب نهایی و ابلاغ مانده است.

پیگیری از طریق نمایندگان مجلس

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه مکاتباتی با مسئولان مختلف برای ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام داده اند، گفت: به تازگی با فاطمه رحمانی و محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده‌های مشهد در مجلس، دیدار کرده ایم و آن‌ها نیز قول داده اند موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پیگیری کنند.

رحمت ا... پورموسی همچنین از مکاتبه کانون بازنشستگان خراسان رضوی با محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم وارد مسئله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شده است و حتی نشستی در همین زمینه با وزیر کار، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور داشته است. پیگیری‌های کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که مسئولان دولت سیزدهم از افزایش حقوق استقبال می‌کنند، از این رو امیدواریم مبلغ افزایش حقوق هرچه زودتر ابلاغ شود.

وی درباره مخالفت برخی‌ها با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به دلیل ایجاد بار مالی برای دولت گفت: بودجه سازمان تامین اجتماعی فشاری بر دولت وارد نمی‌آورد. بودجه تامین اجتماعی از طریق پرداخت حق بیمه شاغلان تامین می‌شود و دولت هیچ نقشی در پرداخت حقوق بازنشستگان این سازمان ندارد. درواقع دولت هیچ پولی بابت مستمری‌ها به سازمان تامین اجتماعی نمی‌پردازد، از این رو افزایش حقوق، سبب فشار بر منابع دولتی نمی‌شود.

پورموسی بیان کرد: اکنون ۱۷۰ هزار بازنشسته و بازمانده تامین اجتماعی در مشهد به سر می‌برند و این افراد انتظار دارند باتوجه به افزایش هزینه‌های زندگی هرچه زودتر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال شود. همچنین فرشید یزدانی، از صاحب نظران بیمه‌های اجتماعی، به تجارت نیوز گفت: در مقایسه با سال‌های پیش، روند ابلاغ افزایش سالیانه حقوق هنوز آن قدر‌ها هم طولانی نشده است. وی ادامه داد: سال‌های گذشته در سازمان تامین اجتماعی این تاخیر تا تیرماه هم رسید. آن زمان علت این اتفاق، ناهماهنگی‌های اداری در دستگاه بروکراسی بود. یزدانی افزود: تغییرات اقتصادی چند هفته اخیر باعث شد این تاخیر بیشتر به چشم بیاید، اما بعید است دلیل این اتفاق، کنترل نقدینگی باشد. بالاخره این افزایش حقوق دیر یا زود باید اعمال شود و دولت باید مابه التفاوت ماه‌های قبل را پرداخت کند.

کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: به صلاح اقتصاد کشور است که این افزایش زودتر اعمال شود. این گونه هم بار مالی کمتری متوجه صندوق‌های بازنشستگی است و هم قدرت مالی مردم در شرایط جدید بیشتر می‌شود. وی گفت:، اما ممکن است تامین بار مالی، دلیل این ماجرا باشد؛ شبیه این اتفاق سال‌های پیش نیز افتاد. اما نمی‌توان گفت مشکل بار مالی با بحران صندوق‌های بازنشستگی ارتباط مستقیم دارد. باید منتظر انتشار گزارش جدید ماند و بعد با قاطعیت در این باره صحبت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
رسانه از ترس نمی گوید رسالت راستگویی را اما تمام قوا پولهای خام صندوقها را منتفعند :::آنجابخوربخوره چرا ازخدا نمی ترسید ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
هعیییییییییی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
0
چرا بازنشسته ها را اذیت میکنید.از خدا بترسید.از خدا بیخبران.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->