حملات پیاپی هوایی ترکیه به اطراف اربیل ظرف چند ساعت (۳ مرداد ۱۴۰۳) ترامپ از هریس شکایت می‌کند سردار رادان از مرز شلمچه بازدید کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳) مرصاد و کلماتی که از آلبانی شلیک می‌شود! حادثه امنیتی برای رئیس رژیم صهیونیستی در پاریس تصاویر جدید پهباد هدهد حزب‌الله از تاسیسات رژیم صهیونیستی + فیلم گفت‌وگوی وزیر خارجه طالبان و رئیس دفتر سیاسی حماس درباره غزه نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: دولت مقتدر از دل کابینه منسجم بیرون خواهد آمد تماس رئیس قوه قضاییه با رئیس یک بانک برای پیگیری حکم یک متهم + فیلم انتقاد رئیس قوه قضائیه به حکم سنگین یک قاضی درباره مهریه + فیلم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، محور گفت‌وگوی سفیر چین در ایران با مقامات وزارت امور خارجه «مرکز اسلامی هامبورگ» از سوی دولت آلمان تعطیل شد دستگیری ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری توسط وزارت اطلاعات انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون رئیس جمهور منتخب: رفع نیازهای مردم، با همدلی و همگرایی محقق خواهد شد حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح دوبرابر شد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران شد
سرخط خبرها

مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلاف حمایت جهانی عدالت برای شیرین ابوعاقله پیوست

  • کد خبر: ۱۱۰۶۰۳
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلاف حمایت جهانی عدالت برای شیرین ابوعاقله پیوست
مرکز خبرنگاران افغانستان به ائتلافی از سازمان حامی خبرنگاران و حقوق بشر از کشورهای مختلف پیوست که خواستار تحقیقات فوری، کامل و مستقل در مورد قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره توسط نیروهای رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس داده‌های یونسکو از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون حداقل ۲۳ خبرنگار در فلسطین کشته شده‌اند و صدها خبرنگار نیز زخمی شده‌اند.

این درخواست دادخواهی توسط انستیتو بین‌المللی مطبوعات تهیه شده است و ۳۴ سازمان مدافع حقوق خبرنگاران از کشورهای مختلف از جمله مرکز خبرنگاران افغانستان آن را امضا کرده‌اند.

در این نامه دادخواهی گفته شده است که شیرین و سه خبرنگار دیگر این تلویزیون هنگام تهیه گزارش از حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن هدف گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در نامه تصریح شده است که این خبرنگاران کلاه و جلیقه‌ ایمنی به‌ تن داشتند که به‌وضوح آنها را به‌ عنوان خبرنگار مشخص می‌کرد اما با این حال، شیرین ابوعاقله از ناحیه صورت و همکارش علی الصمودی از پشت هدف گلوله قرار گرفت که شیرین جان باخت و الصمودی پس از معالجه از بیمارستان مرخص شد.

در این نامه همچنین خاطرنشان شده است که با توجه به گزارش‌های شاهدان عینی، اسناد ویدئویی و گزارش‌های رسانه‌ای، ممکن است این خبرنگاران به‌طور عمدی از سوی سربازان رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته باشند.

سازمان‌های امضاکننده، خواستار توجه به این رویداد به‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته‌تر خشونت علیه خبرنگاران و کارکنان رسانه در فلسطین شده‌اند.

سازمان‌های امضاکننده این دادخواست در ادامه نیز خواستار تحقیقات کامل، شفاف و مستقل درباره قتل این خبرنگار فلسطینی شده‌اند.

در دادخواست آمده است که براساس داده‌های یونسکو از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون حداقل ۲۳ خبرنگار در فلسطین کشته شده‌اند و صدها خبرنگار دیگر نیز زخمی شده و یا مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->