اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست
سرخط خبرها

آخرین آمارها از حملات داعش خراسان در افغانستان + اینفوگرافی

  • کد خبر: ۱۱۰۶۳۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
آخرین آمارها از حملات داعش خراسان در افغانستان + اینفوگرافی
در ۲۰ سال گذشته طالبان تهدید شماره یک امنیتی علیه حاکمیت افغانستان محسوب می‌شد و داعش خراسان هر چند قدرت براندازی حاکمیت افغانستان را نداشت، اما حجم وسیعی از ایجاد تلفات به غیرنظامیان را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با سقوط حکومت اشرف غنی و به حاکمیت رسیدن طالبان، اکنون داعش خراسان در صدر تهدیدات امنیتی علیه حاکمیت طالبان قرار گرفته است.

آغاز دور جدید حملات داعش که با حمله انتحاری در فرودگاه کابل کلید خورد، توانست توجه جهانیان را به خود جلب کند و پس از این آغاز خونین، عملیات‌های متعددی شامل انفجار، سربریدن، ترور و حمله انتحاری را عمدتاً علیه نیرو‌های طالبان به کار گرفته است.

با توجه به اهمیت جغرافیای افغانستان و تأثیر تحولات امنیتی آن بر کشور‌های همجوار، موسسه مطالعات راهبردی شرق اقدام به رصد و ثبت فعالیت‌ها و حملات داعش خراسان کرده است. اینفوگرافی زیر حملات داعش را پس از سلطه طالبان بر افغانستان به تصویر کشیده است و در مقاطع زمانی مشخص به روزرسانی خواهد شد.

آخرین آمارها از حملات داعش خراسان در افغانستان + اینفوگرافی

برای دیدن نقشه با کیفیت اینجا را کلیک کنید.

روش جمع‌آوری داده‌ها

تحولات به وجود آمده در افغانستان تأثیر عمیقی بر فعالیت رسانه‌های این کشور داشته است و در فضای جدید، امکان تکیه بر منابع رسانه‌ای برای دنبال کردن رویداد‌ها و روند‌ها به ویژه در بُعد امنیتی وجود ندارد.

به همین دلیل برای تهیه اینفوگرافی حملات داعش، علاوه بر رسانه‌ها، از پایگاه‌های خبری طالبان، رصدگران شناخته شده، منابع محلی و نیز اطلاعیه‌های داعش استفاده شده است.

منبع: موسسه مطالعات راهبردی شرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->