هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)
سرخط خبرها

تغییر ساعت کاری ادارات چه تاثیری برمصرف برق دارد؟

  • کد خبر: ۱۱۱۶۰۲
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
تغییر ساعت کاری ادارات چه تاثیری برمصرف برق دارد؟
قرار است ادارات در تابستان یک ساعت زودتر شروع به کار کنند؛ اما این موضوع آیا فایده‌ای هم دارد؟

عروجی | شهرآرانیوز؛ ساعت شروع به کار ادارات از امروز در خیلی از شهر‌های کشور ‏یک ساعت زودتر شروع می‌شود؛ یعنی ساعت شش ونیم صبح. این موضوع باعث شد کارمندان ادارات دولتی را نگران کند که با این حساب در شب‌های بلند تابستان باید ساعت چند بخوابند و چطور سر ساعت به محل کارشان برسند، به ویژه در کلان شهر‌های شلوغ و پُرترافیک.

احتمالا کارمندان از این به بعد باید غروب آفتاب بخوابند و قبل از طلوع آفتاب هم به محل کارشان بروند. یک نفر در صفحه توئیترش نوشته بود: «به نظرم کار درست این است که ساعت کار فصل تابستان را یک ساعت ونیم جلو ببرند. تازه سال بعد هم نمی‌خواهند ساعت را تغییر بدهند!» همین موضوع نشان می‌دهد با عقب بردن شروع کار چه فشاری به کارمندان خواهد آمد و چقدر می‌تواند روی کیفیت کار و برخوردشان با ارباب رجوع تأثیر منفی بگذارد.

از طرفی، این تغییر فقط به دلیل کاهش مصرف برق بیان شده و هیئت وزیران هم در هر دولت، هر سال تلاش می‌کنند به نحوی برای صرفه جویی هم که شده آن را تصویب و به همه استانداران ابلاغ کنند. به نظر می‌رسد دولت برای صرفه جویی راهکار خوبی را انتخاب نکرده و به حواشی و مشکلاتی که برای کارمندان به وجود می‌آمد فکر نکرده است. یک نمونه اش ترافیک است. این یعنی ترافیک از شش صبح به پنج صبح منتقل می‌شود و اتفاق خاصی نخواهد افتاد، همچنین، برخی از کارمندان در صفحه‌های مجازی شان نوشته اند در عمل نمی‌توانند به این قانون پایبند باشند.

مثلا یکی از آن‌ها نوشته: «ساعت کاری ادارات شهر فارس از فردا شد ۶:٣٠ صبح. من عمرا نمی‌تونم او ن ساعت اداره باشم.  اون روز به رئیس اداری مالی گفتم. گفت اشکال نداره مثل پارسال تو دیرتر بیا؛ و مرخصی ساعتی رد کن. دو ماه و نیم؟ من الان ١۵ روز از مرخصیم مونده. روزی یک ساعت مرخصی رد کنم هم از حد رد می‌شه و غیبت می‌خورم که!» صرف نظر از بحث مهم زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه حمل ونقل عمومی مثل اتوبوس و مترو بحث کارمندانی که فرزند محصل یا غیرمحصل دارند تغییرات زیادی می‌کند و باعث تنش در خانواده می‌شود. مثلا در نظر بگیرید که در یک خانواده اگر مادر شاغل ساعت ۷ صبح سر کار برود، زمان رفتن فرزند به مدرسه ساعت ۸ باشد و پدر خانواده (شاغل در بخش آزاد) بخواهد ساعت ۹ به محل کار برود. کسی در هیئت دولت به این مشکلات فکر کرده است؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->