پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای سخنان جنجالی مدیر نماوا درباره بی‌تعهدی بازیگران و واکنش سینماگران سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس
سرخط خبرها

جنایت‌های واقعی که فیلم شدند

  • کد خبر: ۱۱۲۰۲۵
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
جنایت‌های واقعی که فیلم شدند
اقتباس از ماجرا‌های پلیسی و جنایی که در دنیا رخ داده، در عالم هنر امری مرسوم است.

به گزارش شهرآرانیوز، داستان‌هایی که از این جنایت‌ها نوشته شده، فیلم‌هایی که ساخته شده و این روز‌ها پادکست‌هایی که روایتگر جنایت‌های فجیع تاریخ هستند، همیشه طرفداران خودشان را داشته‌اند. مخصوصا سریال‌ها و فیلم‌های جنایی که یکی از محبوب‌ترین ژانر‌های سینماست.

به همین بهانه ۵ فیلم و سریالی که براساس جنایت واقعی ساخته شده‌اند و مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفته‌اند معرفی می‌کنیم.

آزمایش زندان استنفورد

۴ جنایت واقعی که فیلم شدند

این فیلم در سال ۲۰۱۵ براساس یکی از معروف‌ترین و شاید خطرناک‌ترین آزمایش‌های جامعه‌شناسی جهان ساخته شد. در این آزمایش که به سرپرستی دکتر فیلیپ زیمباردو در دانشگاه استنفورد در سال ۱۹۷۱ انجام شد، چند دانشجوی سالم از نظر روانی به صورت آزمایشی نقش‌های زندانی و زندان‌بان را پذیرفتند. پس از گذشت چند روز بیشتر زندانبانان رفتار‌های شدید سادیسمی از خود نشان دادند و آزمایش به خاطر ترس از کنترل خارج شدن وضعیت، بعد از ۶ روز متوقف شد. این فیلم جنایات واقعی را به زیبایی نشان داده تا تماشاگران با آن‌چه در این زندان اتفاق افتاده آشنا شوند و آن را با پوست و گوشت خود حس کنند.


حیوانات آمریکایی


۴ جنایت واقعی که فیلم شدند
داستان چهار مرد جوان است که سعی می‌کنند چند کتاب ارزشمند را از کتابخانه کالج خود بدزدند. این فیلم که محصول ۲۰۱۸ است، پر از سکانس‌های مصاحبه با انسان‌های واقعی درگیر در این ماجراست که با بازی زیبای دو شخصیت اصلی یعنی اسپنسر راینهارد (با بازی بری کیوگن) و وارن لیپکا (با بازی ایوان پیترز) دیدنی‌تر شده است. بیشتر داستان فیلم درباره سرقتی است که روی داده و تماشاچیان شاهد سکانس‌های تعقیب و گریز هیجان‌انگیز هستند. فیلم «حیوانات آمریکایی» ارزش تماشاکردن دارد، چرا که این فیلم درام مستندی لذت‌بخش و هنری است.


وقتی آن‌ها ما را می‌بینند


۴ جنایت واقعی که فیلم شدند
مینی سریال «وقتی آن‌ها ما را می‌بینند» که در سال ۱۹۸۹ اتفاق می‌افتد، به روایت داستان پنج مرد جوان رنگین پوست می‌پردازد که به ناحق به جرم تعرض به یک زن جوان محکوم شدند. این ۵ جوان در سال ۱۹۸۹ دستگیر شدند و بالاخره توانستند در سال ۲۰۰۲ بی‌گناهی خود را اثبات کنند. در این سریال شاهد صحنه‌های بازجویی در اتاق‌های کم‌نور و اضطراب‌آوری هستیم که در آن بازیگران جوان سریال به شکل زیبایی حس ترس و گیجی نوجوانان را نشان می‌دهند. سکانس‌های گرفته شده در سلول‌های انفرادی هم به شدت واقعی به نظر می‌رسند. این سریال محصول ۲۰۱۹ و با امتیاز بالای ۸.۹ را می‌توانید در لینک زیر تماشا کنید.


دادگاه شیکاگو هفت


۴ جنایت واقعی که فیلم شدند
این فیلم داستان هفت معترض مخالف جنگ ویتنام را نمایش می‌دهد که به دلیل نقش‌شان در قیام شیکاگو محاکمه می‌شوند. بیشتر سکانس‌های فیلم در یک دادگاه اتفاق می‌افتد و صحنه محوری آن را قاضی خشنی به نام قاضی جولیوس هافمن (با بازی فرانک لانگلا) و متهم اصلی، بابی سیل (با بازی یحیی عبدالمتین دوم) تشکیل می‌دهد. سورکین، کارگردان فیلم تنها روایت خشکی از داستان محاکمه شیکاگو ۷ و بازگویی وقایع تاریخی ارائه نداده و رنگ و رویی داستانی به فیلمش بخشیده است. اگر می‌خواهید به تماشای این فیلم بنشید برای تماشای صحنه‌های واقعی آماده باشید، چون ممکن است شما را خشمگین کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->