آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

رقابت تولیدات رادیویی با موضوع زیارت

  • کد خبر: ۱۱۲۱۴
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
رقابت تولیدات رادیویی با موضوع زیارت
نخستین دوره جشنواره رادیویی زیارت برگزار می‌شود
شکیبا افخمی‌راد| ۲۷ مهر ۱۳۹۶ رادیو سراسری زیارت آغاز به کار کرد. این رادیو بعد از ۹ ماه پخش آزمایشی، در تیر ۹۷ به‌صورت رسمی پخشش آغاز شد. این رادیو هم اکنون بر روی ۹۵ درصد فرستنده‌های منازل سراسر کشور و رادیو تلویزیونی نوا، همچنین ازطریق موج FM در شهر‌های مشهد، بیرجند، بجنورد، تهران، قم و شیراز و اپلیکیشن ایران‌صدا در سراسر دنیا دریافت‌شدنی است. رادیوزیارت که نهاد‌های استانی و شهری راه‌اندازی‌اش کرده اند، در طول مدت فعالیتش با پخش بیست‌وچهارساعته در خدمت زائران و مجاوران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بوده است. بنا به گفته محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، این رادیو با کمبود بودجه روبه‌روست، با این حال دست‌اندرکاران آن قصد دارند اولین دوره جشنواره تولیدات رادیویی زیارت را با اهدافی، چون گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل‌بیت (ع) به‌ویژه حضرت رضا (ع)، ایجاد رقابت تخصصی میان برنامه‌سازان شبکه‌های استانی و شناسایی استعداد‌های جدید در سطح استان و کشور در موضوع زیارت و انتقال تجربه‌های موفق و ارزیابی بهترین برنامه‌ها در جهت ایجاد نظام تشویقی و انگیزشی در فرایند تولید، ترویج و توجه بیشتر به محور‌های چهارگانه دین، اخلاق، امید و آگاهی برگزار کنند. همچنین ترویج گفتمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه زیارت و اهل‌بیت (ع)، ایجاد موج فرهنگی و ارتقای سطح توانمندی برنامه‌سازان و بروز استعداد‌ها و خلاقیت و تبادل تجربه‌ها از جمله اهداف این جشنواره است، از این‌رو روز گذشته ۱۷ آذر نشستی خبری درباره جزئیات این جشنواره و همچنین فعالیت‌های رادیوزیارت در مرکز صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد.

پوشش خدمات شهرداری
به گفته محسن نصرپور، رادیوزیارت از زمان افتتاح رسمی خود، بیش از ۶ هزار ساعت کار تولیدی که اکثرا به‌صورت زنده بوده‌اند و ۷۰۰ ساعت برنامه خبری تخصصی در حوزه زیارت ارائه کرده است.
نصرپور درباره فعالیت‌های این شبکه رادیویی نیز توضیح داد: برنامه‌های این شبکه در هشت بخش سه‌ساعته با عناوین معرفت نفس، عبودیت و بندگی، نشاط و معنویت، خانواده امام‌محور، خدمت و زیارت، جوان و زیارت، فناوری قدرتمند فرهنگی زیارت و زیارت و ادب و هنر پخش می‌شود. به گفته او، انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های آستان قدس‌رضوی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجموعه آستان قدس، جزو اولویت‌های برنامه سازی رادیوزیارت بوده است. تولید برنامه‌هایی درباره ظرفیت‌های زیارتی و خدماتی بقاع متبرکه و حرم‌های امام‌زادگان در سراسر کشور با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه و انعکاس فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام‌رضا (ع)، از دیگر فعالیت‌های رادیوزیارت است. سازمان حج‌وزیارت نیز بیشترین بهره‌برداری رسانه‌ای را از رادیوزیارت پس از آستان قدس رضوی داشته است. مدیرکل صدا‌وسیمای استان درباره پوشش خدمات شهرداری مشهد در حوزه زیارت توسط این رادیو نیز توضیح داد: حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در مشهد مقدس و تنوع نیاز‌ها و زیاد بودن انتظارات در مقابل خدمات انبوه و برنامه‌ریزی شهرداری مشهد، باعث شده است فعالیت‌های شهرداری مشهد یکی از موضوعات مورد توجه رادیوزیارت باشد. او پرداختن به موضوع اقتصاد زیارت در زمینه‌هایی، چون سوغات زائر و گردشگری سلامت را یکی دیگر از فعالیت‌های رادیوزیارت معرفی کرد.

موقعیت بهتر رادیوزیارت به نسبت رادیو خراسان
نصرپور با نام بردن از آستان قدس رضوی، استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نهاد‌های مشارکت‌کننده در راه‌اندازی رادیوزیارت، درباره بودجه این شبکه رادیویی توضیح داد: در ابتدای راه قرار بود بودجه رادیوزیارت را به لحاظ منابع مالی و محتوایی، استان تامین کند، اما بعد از راه‌اندازی رادیو، کمک مالی ازسوی نهاد‌های مشارکت‌کننده برای صداوسیما وجود نداشته است و صداوسیمای استان و رسانه ملی به‌تن‌هایی اعتبارات رادیوزیارت را تامین می‌کنند. به گفته او، بودجه ماهانه رادیوزیارت ۷۰ میلیون تومان است، درحالی‌که این مقدار باید ۱۵۰ میلیون تومان باشد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی همچنین ابراز امیدواری کرد که باتوجه‌به علاقه‌مندی همه مسئولان به مسئله زیارت، در ادامه فعالیت‌های این رادیو و همچنین برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی زیارت، کمک‌های بیشتری به رادیوزیارت شود. نصرپور همچنین با اشاره به ۵۰ نیروی حق‌الزحمه‌ای و رسمی برای پخش برنامه‌های بیست‌وچهارساعته رادیوزیارت، خاطرنشان کرد: رادیوزیارت به لحاظ تجهیزات و امکانات به‌مراتب در موقعیت بهتری از رادیوخراسان قرار دارد.

فرصت ارسال آثار
هادی افشارصفوی، مدیر رادیوسراسری زیارت، نیز در صحبت‌های کوتاهی درباره جزئیات جشنواره تولیدات رادیویی زیارت گفت: این جشنواره در بخش برنامه‌های ساده و ترکیبی، نمایش، خبر، موسیقی و نغمات، پژوهش و نویسندگی و فضای مجازی برگزار می‌شود. به گفته او از نیمه آبان دریافت آثار علاقه‌مندان آغاز شده و تا این لحظه ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. در میان آثار رسیده نیز رتبه اول و دوم به ترتیب به فضای مجازی و موسیقی و نغمات اختصاص دارد. او هچنین یادآوری کرد: علاقه‌مندان تا پایان دی فرصت دارند آثارشان را در سایت اینترنتی www.ziarat.seda.ir بارگذاری کنند. در هر بخش نیز سه اثر دریافت‌شدنی است.
لازم به ذکر است اختتامیه این رویداد نیمه اسفند هم‌زمان با ولادت امام‌جواد (ع) برگزار خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->