سرخط خبرها

شور و نشاط اجتماعی برای بانوان و کودکان محله

  • کد خبر: ۱۱۲۵۹
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
شور و نشاط اجتماعی برای بانوان و کودکان محله
دفتر توسعه محله آوینی برنامه پیاده‌روی عمومی برگزار کرد
صدر - صبح جمعه هفته گذشته، میدان دوم گلشهر میزبان بانوان و کودکان محله آوینی و محدوده گلشهر بود تا با اجرای برنامه پیاده‌روی شور و نشاط اجتماعی را به این گروه از جامعه بازگرداند و انگیزه‌ای باشد برای ارتباط بیشتر بین افراد و ساکنان محلی.
این برنامه برای اولین بار از سوی دفتر توسعه محله آوینی و با همکاری شهرداری و اداره فرهنگی اجتماعی منطقه، اداره ورزش جوانان شهرستان مشهد و نهاد‌های مردمی برگزار شد. نم نم باران صبح جمعه هوای مشهد را بعد از یک هفته آلودگی تغییر داد و بهتر کرد. با وجود سرما و هوای بارانی بیش از ۵۰ نفر از بانوان به همراه کودکان خود در این برنامه نام‌نویسی کرد و مسیر میدان دوم شفیعی تا پارک آلاله‌ها در شهید آوینی ۵ را پیاده طی کردند.

اعتمادسازی بین ساکنان
علی نصرتی، مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی، در حاشیه این همایش پیاده‌روی به خبرنگار شهرآرا گفت: برنامه پیاده‌روی ویژه بانوان و کودکان در نظر گرفته شد و برای اولین بار اجرا شد. یکی از اهداف اصلی این برنامه آشنایی بیشتر ساکنان محله با دفتر توسعه محله و اعتمادسازی بین ساکنان است. افزون بر این با اجرای این دست برنامه‌های تفریحی و فرهنگی حس تعلق اجتماعی و هویت محله بین افراد تقویت می‌شود. ارتباط بیشتر بین ساکنان در این دست برنامه‌ها باعث رشد تعلق اجتماعی در بین آن‌ها می‌شود. بانوان به عنوان یکی از ستون‌های اصلی خانه آشنایی بیشتری با محله، ظرفیت‌ها و مشکلات محل سکونتشان دارند. با این برنامه می‌توانند تعامل بیشتری با دفتر توسعه محله برقرار و در رفع مشکلات کمک بیشتری به سازمان‌ها کنند.
وی افزود: دفاترتوسعه محله رابط بین مردم محله و سازمان‌های مختلف به‌ویژه شهرداری هستند. یکی از مشکلات سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی نگاه کلی به مشکلات یک منطقه است و از بالا به پایین توزیع درآمد‌ها و امکانات انجام می‌شود و ممکن است نتواند تمام مشکلات کوچک یک محله یا منطقه را پوشش دهد. دفاتر توسعه محله در تلاش هستند تا با ارتباط مستقیم با ساکنان محله، نقطه‌های دیده نشده را که ساکنان بهتر آن را می‌شناسند و می‌بینند به اطلاع سازمان‌های مربوط برسانند.

کمبود فضای ورزشی، بازی و تفریحی
نصرتی در ادامه با اشاره به پرسش‌نامه‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده از سوی کارشناسان دفتر توضیح داد: اجرای این برنامه یکی از نیاز‌های بانوان و کودکان محله است. کمبود فضای ورزشی، بازی و تفریحی باعث شده تا خانواده‌ها محلی برای دورهم جمع شدن نداشته باشند و بیشتر افراد در پرسش‌نامه و نظرسنجی‌ها به آن اشاره کرده و خواستار اجرای چنین برنامه‌هایی شده‌اند. از آنجا که این فضا‌ها در بافت شهری این منطقه محدود است و فضایی برای احداث اکنون وجود ندارد، تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت موجود و فضای مناسب پیاده‌روی این برنامه فرهنگی ورزشی را اجرا کنیم.

هدایایی برای ۳۰ نفر
وی در ادامه به نحوه اطلاع‌رسانی این برنامه اشاره کرد و گفت: برای اجرای این برنامه و اطلاع‌رسانی آن به ساکنان محله از نهاد‌های مردمی، خیریه‌های حاضر در محله و اعضای شورای اجتماعی کمک گرفتیم. افزون بر این از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده و درکنار آن تراکت‌هایی مبنی بر اجرای این برنامه در منازل پخش کردیم.
 مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی افزود: این اولین پروژه اجتماعی دفتر توسعه محله آوینی در گلشهر است که با مشارکت نهاد‌های مردمی، شهرداری و اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه، سازمان بازآفرینی، اداره ورزش جوانان شهرستان مشهد اجرا شد. این گروه‌ها در اطلاع‌رسانی و تهیه هدایای تشویقی به شرکت‌کنندگان با دفتر توسعه محله همکاری داشتند که قدردان زحمات آن‌ها هستیم. اجرای برنامه‌هایی از این دست نیاز محلات حاشیه شهر است. امیدواریم با اجرای بیشتر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، شور و نشاط اجتماعی را برای ساکنان به ارمغان آوریم.
نصرتی گفت: دفتر توسعه محله کار خود را از تیرماه در محله آوینی آغاز کرد و از آبان‌ماه به صورت رسمی به ساکنان معرفی شده است، خوشبختانه در این مدت توانستیم با ۲۰ درصد جامعه هدف ارتباط مستقیم برقرار کنیم.
در پایان این برنامه و به قید قرعه به بیش از ۳۰ نفر هدایایی تقدیم شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->