منابع خبری از پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در جنوب افغانستان خبردادند طالبان قرارداد ساخت مرحله دوم قطعه چهارم راه آهن هرات_خواف را امضا کردند وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان
سرخط خبرها

طرز تهیه دو پیازه غذای محبوب و خوشمزه افغانستانی + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۲۷۵۳
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
طرز تهیه دو پیازه غذای محبوب و خوشمزه افغانستانی + فیلم
دو پیازه یکی از غذا‌های اصیل افغانستان است که شهرت زیادی در بین مردم دارد و افغانستانی‌ها این غذا را در مناسبت‌های خاص و مهمانی‌های ویژه پخت می‌کنند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ در بین تمام شهرهای ایران مردم مشهد به دلیل حضور جمعیتی قابل توجه از مهاجران افغانستانی در این شهر با طعم غذای افغانستانی آشنایی بیشتری دارند.

در محله گلشهر رستوران‌های زیادی همه روزه غذاهایی مثل قابلی، منتو، بولانی و دیگر غذاهای خوشمزه افغانستانی را طبخ و به مشتریانشان ارائه می‌کنند.

اما قصه دو پیازه متفاوت است، این غذا یک ویژگی مهم دارد و آن اینکه خانواده‌های افغانستانی معمولا این غذا را برای میهمانان ویژه تدارک می‌بینند.

دو پیازه در برخی شهرهای ایران و هند هم طبخ می‌شود، اما روش پخت دو پیازه افغانستانی با آنها فرق دارد.

در واقع دو پیازه در افغانستان یک غذای گوشتی به حساب می‌آید و از گوشت تکه‌ شده با پیازهای فراوان درست می‌شود.

مواد لازم و طرز تهیه دو پیازه افغانستانی

گوشت: یک کیلو و ۵۰۰ گرم

پیاز: ۵ عدد

فلفل سبز تند: به مقدار لازم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

روغن: نصف پیمانه

سیر له شده: یک قاشق غذاخوری

زنجبیل رنده شده: یک قاشق غذاخوری

لپه: یک پیاله

آبلیمو: به مقدار لازم

آموزش تصویری طرز تهیه دو پیازه را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 528

طرز تهیه و دستور پخت دو پیازه

در قدم اول پیاز‌ها را خرد کنید، بعد نیم پیمانه روغن را در تابه‌ای گود بریزید و پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید.

کمی زردچوبه اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و حدود ۱ الی دو دقیقه تفت دهید، سپس یک قاشق غذا خوری سیر رنده شده یا له شده ویک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را به پیاز اضافه کنید، حالا گوشت تکه شده که از قبل شسته‌اید را به پیاز اضافه کنید.

گوشت را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه تفت دهید تا گوشت خوب در روغن سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود.

وقتی گوشت خوب سرخ شد یک قاشق چایخوری زردچوبه و مقداری نمک و مرچ سیاه (فلفل سیاه) به گوشت اضافه کنید، (مقدار نمک بستگی به میزان گوشتی است شما تهیه کرده‌اید)

سپس مواد داخل دیگ را خوب هم بزنید تا زردچوبه و نمک جذب گوشت شود و اگر دوست داشتید، می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و سرکه سیب به آن اضافه کنید.

طرز تهیه دوپیازه غذای محبوب و خوشمزه افغانستانی + فیلم

سپس ۳ عدد فلفل قرمز ریز خشک شده اضافه کنید. اگر فلفل قرمز خشک شده ندارید، می‌توانید از پودر فلفل قرمز استفاده کنید و تفت دهید.

وقتی خوب تفت دادید ۴ الی ۵ لیوان آبجوش به آن اضافه کنید، (باز در اینجا مقدار آبی که اضافه می‌کنید بستگی به میزان گوشت دارد)

در پایان درب قابلمه را بگذارید و روی حرارت کم بگذارید تا گوشت بپزد.

بسته به سلیقه می‌توان در کنار گوشت لپه هم آماده کنید. همچنین می‌توانید کمی از آب گوشت را به لپه‌ها اضافه کنید تا لپه‌ها خوش طعم شوند.

سپس یک قاشق چایخوری مرچ سیاه (فلفل سیاه) اضافه کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید بیشتر اضافه کنید و این بستگی به ذائقه شما دارد.

کمی هم بزنید و سپس در قابلمه را ببندید و به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط بپزد و آماده شود و همه مواد داخل قابلمه مزه‌دار شوند.

حالا دوپیازه را در ظرف مورد نظر سرو کنید و لپه‌های پخته شده را هم کنار دوپیازه قرار دهید و آن را با گیشنیز تازه و پیاز خرد شده تزیین کنید.

دوپیازه را هم می‌توانید با نان و برنج میل کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->