گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

کشتار غیرمجاز دام و خارج از کشتارگاه عامل ایجاد تب کریمه کنگو

  • کد خبر: ۱۱۳۳۵۵
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کشتار غیرمجاز دام و خارج از کشتارگاه عامل ایجاد تب کریمه کنگو
اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از شهروندان خواست تا با توجه به در پیش بودن فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله؛ تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو (CCHF) و ... در اثر کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون سلامت دامپزشکی استان در این باره اظهار داشت: کشتار غیر مجاز دام، به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، ممنوع بوده و لازم است شهروندان فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و دارای هویت خریداری کنند.

دکتر محمود قربان زاده، در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو گفت: این بیماری یکی از صد‌ها نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که از راه‌هایی نظیر؛ گزش بوسیله کنه‌هایی که از روی بدن دام به انسان منتقل می‌شوند، تماس با خون و لاشه حیوان آلوده، تماس با خون و ترشحات بدنی فرد آلوده، انسان می‌تواند به این بیماری مبتلاء شود.

وی عواقب ابتلای به بیماری را بروز علایم بیماری شامل؛ سردرد شدید- تب-دردعضلانی و خونریزی زیرجلدی و درصورت عدم تشخیص به موقع و عدم پاسخ به درمان‌های کمکی فوت فرد مبتلا دانست.

قربان زاده، عمده‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلای به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو را مبارزه با کنه‌ها به عنوان ناقلین بیماری از طریق سمپاشی جایگاه‌های دامی و حمام دادن دام ها، استفاده از وسایل حفاظتی مثل دستکش و کلاه در تماس با دام و هنگام قطعه کردن گوشت و نیز پرهیز از ذبح دام خارج از کشتارگاه و استفاده از گوشت‌های دارای مهر و نشانه بهداشتی دامپزشکی دانست.

معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان اعلام داشت: از خیرین و خانواده‌های حجاج تقاضا می‌شود در مراسم استقبال از حجاج از ذبح دام در معابر خودداری نموده و در مشهد از مزایای ذبح غیرحضوری دام در کشتارگاه صنعتی بهره‌مند شده و در سایر شهرستان‌های استان نیز حتما ذبح دام خود را در کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی به انجام برسانند.

وی همچنین افزود از کلیه زائرین و مجاورین و خیرین درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی و بویژه مشاهده مکان‌هایی که در آن کشتار غیرمجاز دام صورت می‌گیرد مراتب را در مشهد با شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخورد‌های قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ آماده دریافت پیام‌های مردمی در زمینه‌های یادشده می‌باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->