نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دوشنبه سیاه استقلال

  • کد خبر: ۱۱۳۴۰
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
دوشنبه سیاه استقلال
روز بحرانی آبی‌ها با گل خوردن در دقیقه ۹۰ کامل شد
هفته چهاردهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر، تحت‌تأثیر اتفاقات باشگاه استقلال شروع شد. آبی‌پوشان پایتخت که از عصر یکشنبه و با فسخ عجیب قرارداد استراماچونی وارد بحران شده بودند، دیروز بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام مقابل پیکان قرار گرفتند و درحالی‌که تا دقایق پایانی از حریف خود جلو بودند، با گل پورامینی ۲ امتیاز را از دست دادند. در سایر بازی‌های دیروز هم نتایج عجیبی رقم خورد. تراکتور که این هفته دنیزلی را به خانه فرستاده بود، با کادر جدیدش مقابل ماشین‌سازی شکست خورد و فولاد در اهواز با یک گل از سد پارس جنوبی گذشت. ذوب‌آهن نیز در اصفهان موفق شد نساجی را با ۲ گل شکست دهد.

نیم‌روز تاریک استقلال
استراماچونی بامداد دیروز ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد و انتشار این خبر نه‌تن‌ها اردوی استقلال بلکه حال‌وروز هواداران استقلال را نیز به هم ریخت. ساعاتی بعد از انتشار خبر رفتن و تأیید آن، تعدادی از هواداران استقلال جلوی ساختمان باشگاه تجمع کردند و اعتراض خود را نسبت به جدایی استراماچونی نشان دادند. آن‌ها علیه امیرحسین فتحی، جواد زرینچه و کامران منزوی شعار دادند و بعضی از هواداران خشمگین استقلال، بعد از ورود به پارکینگ باشگاه، هادی مباشری، معاون باشگاه استقلال، را که برای آرام‌کردن هواداران بین آن‌ها حاضر شده بود، هدف ضرب‌وجرح قرار دادند. التهاب در عرض چند ساعت به حدی بالا رفت که ظهر نشد سازمان لیگ تصمیم گرفت استقلال را به‌جای میهمان، میزبان کند و بازی از ورزشگاه قدس به استادیوم آزادی منتقل شد! در گیرودار این حواشی بود که اخبار استعفای اعضای هیئت‌مدیره استقلال یکی‌یکی منتشر می‌شد. اولین نفری که شایعه استعفایش صبح دیروز پیچید، امیرحسین فتحی، مدیرعامل آبی‌ها بود. بعد از خبر استعفای فتحی، نوبت به جواد زرینچه رسید که اعلام کرد بازی با پیکان، آخرین مرتبه‌ای است که در کنار آبی‌پوشان حضور دارد. درنهایت چندساعتی به بازی مانده بود که هدایت تیم را به وریا غفوری دادند تا صدرنشین لیگ در یکی از شرایط عجیب تاریخ باشگاه خود به میدان برود.

وزیر، سفیر و عراقچی به‌دنبال حل مشکل استرا
مشکلات و حواشی به‌وجود‌آمده برای تیم استقلال، پای معاون سیاسی وزارت امور خارجه را نیز به داستان باز کرد. عباس عراقچی، معاون سیاسی ظریف، با ابرازامیدواری به حل مشکل استراماچونی گفت: به درخواست مسعود سلطانی‌فر به‌سرعت برای حل مشکل سرمربی ایتالیایی استقلال دست‌به‌کار شدیم و با مذاکرات متعددی که خود من با سفیر ایتالیا در تهران و همین‌طور سفیر خودمان در کشور ایتالیا داشتیم، در تلاشیم با وساطت آقای «پرونه»، سفیر ایتالیا در تهران، استراماچونی به تهران و هدایت تیم استقلال بازگردد. وی افزود: به نظرم استراماچونی عجله کرد و با کمک سفارت‌های ایران در ایتالیا و سفیر ایتالیا در تهران به‌زودی پرداخت و مطالبات مالی معوقه ایشان به حسابش خواهد رفت و برداشت من این است که ایشان نگران پرداخت‌های خود بود. معاون سیاسی وزارت خارجه تصریح کرد: استراماچونی می‌داند مشکلات پرداخت در حقوق ایشان ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکاست و قطعا با علم به این موضوع با باشگاه استقلال قرارداد بسته است و امیدوارم با تلاش‌های سفیر ایتالیا در تهران به‌زودی او را مجددا در سمت سرمربیگری تیم استقلال تهران ببینیم.

استراماچونی: همین فردا به تهران برمی‌گردم
دقایقی قبل از شروع بازی استقلال با پیکان، خبری در رسانه‌ها منتشر شد که موجی از امیدواری را در بین هواداران آبی‌پوش به راه انداخت. استراماچونی در گفتگو با «اسکای» ایتالیا، دلیل اصلی این اتفاق را مسائلی به‌جز موضوعات فوتبالی معرفی کرده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: استقلال بعد از ۶ سال به صدر جدول رسید و بعد از شروع دشواری که داشتیم، تیم به وضعیت خوبی رسیده بود؛ اما مشکلات سیاسی که در ایران وجود دارد، روی فوتبال و مدیریت آن تأثیر گذاشته است و باعث شد تا من این تصمیم را بگیرم. حضور در ایران تجربه بسیار مثبتی بود و ما میلیون‌ها هوادار در سراسر آسیا داشتیم و در هر مسابقه برابر هزاران تماشاگر که حمایتی باورنکردنی داشتند، بازی می‌کردیم. افتخار می‌کنم که توانستم در تیم قهرمان آسیا حضور داشته باشم. پایان این گفتگو، اما با یک جمله امیدوارکننده برای آبی‌های تهرانی همراه بود؛ جمله‌ای که می‌تواند آبی بر روی آتش مشکلات این باشگاه باشد. استراماچونی این مصاحبه را با این جمله به پایان برد: اگر شرایط درست شود، من همین فردا به تهران بازمی‌گردم.

مجیدی به ایران آمد
فرهاد مجیدی که گزینه اصلی مدیران باشگاه استقلال برای جایگزینی استراماچونی محسوب می‌شود، دیروز از امارات وارد ایران شد و بلافاصله از فرودگاه به محل برگزاری جلسه با مدیران باشگاه استقلال رفت. درحالی‌که مجیدی در جلسه با مدیران استقلال بود، استراماچونی اعلام کرد که اگر مشکلش حل شود، حاضر است به این تیم بازگردد. بعد از پایان این جلسه، سرمربی موقت فصل گذشته آبی‌ها درباره صحبت‌های استراماچونی و احتمال نشستن خودش روی نیمکت آبی‌ها گفت: هنوز چیزی دراین‌باره مشخص نیست و تا چند روز آینده همه‌چیز مشخص می‌شود.

استقلال بازهم در استراتایم گل خورد
درحالی‌که وقایع استقلال ثانیه می‌زد و هر لحظه اتفاق جدیدی می‌افتاد، بازی با پیکان در آزادی شروع شد و استقلال در غیبت آندره‌آ استراماچونی و در دقایق پایانی با تساوی ۲ بر ۲ مقابل پیکان متوقف شد. آبی‌ها این بازی را هجومی آغاز کردند، ولی در قلب خط دفاعی خودشان بسیار متزلزل نشان می‌دادند. بازیکنان پیکان در همان نیمه اول اگر بیشتر دقت می‌کردند، می‌توانستند کار را تمام کنند؛ ولی درخشش حسینی در دروازه این تیم که با مهار یک ضربه پنالتی و گرفتن ۲ موقعیت تک‌به‌تک ستاره بی‌چون‌وچرای تیمش بود، اجازه فروپاشی آبی‌ها در نیمه اول را نداد. در نیمه دوم هم بازی با همان سبک پیش می‌رفت و استقلال از حریف پیش بود که در دقیقه ۹۴ یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه این تیم اعلام شد و ضربه کاشته علی‌محمدی بعد از واکنش حسینی و برخورد به تیرک دروازه، جلوی پای پورامینی افتاد و این بازیکن دروازه خالی آبی‌ها را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

غفوری: مدیرعامل در استقلال تعطیل است
وریا غفوری بعد از تساوی ۲ بر ۲ استقلال مقابل پیکان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال گفت: بهترین زمان است تا افتضاحات مدیریتی را توضیح دهم. در این مدت خیلی اذیت شدیم. استراماچونی بار‌ها با بازیکنان جلسه گذاشت و مشکلات را توضیح داد. او حتی فکر می‌کرد دستش می‌اندازند و مسخره‌اش می‌کنند. وی افزود: مشکل از روز اول مشخص بود. اگر می‌گویند مشکل تحریم بوده است، روز اول صحبت می‌کردند. اگر مشکل مالی بوده است، باید پول مربی را پرداخت کنند. باید پاسخ‌گو باشند. چطور می‌گویند که هوادار مالک اصلی این تیم است، اما صدای هوادارانی که چندین ماه است می‌گویند «فتحی حیا کن، رها کن» را نمی‌شنوند؟ کاپیتان تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: وزارت ورزش چه‌کاره است که برای مردم تصمیم می‌گیرد؟ با سختی‌های فراوان تیم را به صدر جدول رسانده‌ایم و حالا در بهترین شرایط، استقلال را به این روز انداختند. مدیرعامل در استقلال تعطیل است. وزیر ورزش باید پاسخ‌گو باشد. غفوری با اشاره به صحبت‌های مسئولان باشگاه گفت: در این چند روز خیلی زیبا و شیک همه با کت‌وشلوار آمدند و صحبت کردند و گفتند هیچ غرامتی نمی‌دهیم و غرامت هم می‌گیریم؛ اما درنهایت مانند تمام پرونده‌های فیفا محکوم می‌شویم و باید چندین‌برابر غرامت بدهیم. وی افزود: حق با استراماچونی بود؛ اما از او ناراحت هستیم. می‌توانست نیم‌فصل برود. او که شرایط ایران را می‌دانست، باید به‌خاطر این هواداران که ورزشگاه را هفته قبل برای او سراسر آبی کردند، تا نیم‌فصل می‌ماند. کاپیتان تیم فوتبال استقلال درباره درخواست هواداران برای بازی‌نکردن مقابل پیکان خاطرنشان کرد: امروز خیلی‌ها برای ما پیغام فرستادند که بازی نکنیم، اما باید بدانیم که نام استقلال بزرگ است و هیچ‌کس بزرگ‌تر از استقلال نیست. چاره‌ای جز جنگیدن برای استقلال نداریم. متأسفانه داخل زمین تنها هستیم و از بیرون زمین هیچ کمکی نمی‌شویم. وزیر باید به‌خاطر این سوءمدیریت پاسخ‌گو باشد. غفوری درباره اینکه آیا ترکیب تیم را او انتخاب کرده است، گفت: خیر، من کاره‌ای نبودم. مقابل پیکان با روش استراماچونی بازی کردیم. کسانی که باید تصمیم بگیرند، باید هرچه‌زودتر تکلیف نیمکت را روشن کنند.

تراکتور بدون دنیزلی هم باخت
روز‌های تلخ تراکتور در حالی دیروز ادامه پیدا کرد که آن‌ها با شکست مقابل ماشین‌سازی، روند نزولی‌شان در لیگ برتر را ادامه دادند تا تیم همشهری آن‌ها با برد در شهرآورد آذربایجان، بالاتر از آن‌ها در رده هشتم جدول قرار بگیرد و شگفتی خلق کند. تراکتور در نخستین بازی که مصطفی دنیزلی را نیز روی نیمکت نداشت، نتوانست کاری از پیش ببرد و با ۲ گل به ماشین‌سازی باخت تا بیشتر از همیشه نیاز به تغییروتحولات اساسی پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->