سرخط خبرها
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در دیدار با خانواده شهیدان خلیلی گفت:

اصل شهادت، ایثار است

  • کد خبر: ۱۱۳۶۲
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
اصل شهادت، ایثار است
موسوی‌زاده - عضو شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار منطقه ۸ و مدیران شهرداری با هدف قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران با خانواده شهیدان خلیلی دیدار کردند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این دیدار گفت: سال‌هاست زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا به طور نمادین با نصب نمادها، تابلو‌ها و المان‌ها در شهر اتفاق می‌افتد، اما در کنار آن زنده نگه‌داشتن ماهوی شهدا مهم است که اگر به آن توجه نشود، بعد از مدتی شهدا می‌شوند تعدادی تابلو و پلاک که در کوچه و خیابان نصب شده‌اند که از واقعیت فلسفه شهادتشان خبری نیست و برای جوانان ما معنایی ندارد.
شهناز رمارم با اشاره به این موضوع که بزرگ‌ترین ویژگی شهدا ایثار است که آن‌ها به نفع جامعه از خودشان و آرزوهایشان گذشتند، افزود: علاوه بر ایثار، شهدای ما مسئولیت‌پذیر بودند و تعهد اجتماعی داشتند. اگر تعهدپذیری را رواج دهیم سبب می‌شود جوان ما هم به چالش‌های جامعه بی‌تفاوت نباشد.
رمارم یادآور شد: شهادت معامله با خداست برای شهدا و خانواده شهدا. اگر این موضوع را بفهمید فلسفه شهادت را درک می‌کنید، نسل جدید باید این موضوع را متوجه شوند.

تغییر نام معابر
این عضو شورای شهر درباره تغییر نام‌گذاری معابر شهر مشهد توضیح داد: اینکه می‌گویند از روی معابر نام شهدا را برمی‌دارند تاکنون اتفاق نیفتاده است. در شهر مشهد ۲۸ معبر با نام‌های تکراری داریم، به‌طور مثال بزرگمهر در منطقه ۷ و ۱، رسالت در منطقه ۲ و ۳، ابوذر در منطقه ۱ و ۳ که مردم و گروه‌های خدماتی را به اشتباه می‌اندازد. هر کدام که قدیمی‌تر است می‌ماند و دیگری تغییر می‌کند.
وی همچنین گفت: تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان طی سال‌های اخیر به‌ویژه در زمینه افزایش جمعیت، گسترش شهرنشینی، توسعه راه‌های ارتباطی و وسایل حمل‌و‌نقل و بهبود رفاه اجتماعی، منجر به توسعه‌گردشگری شده است.
یکی از اَشکال جدید گردشگری که در نواحی تحت‌تأثیر جنگ می‌تواند شکل بگیرد، گردشگری جنگ است. رمارم ادامه داد: گردشگری جنگ ایران راوی ازخودگذشتگی و مقاومت مردمی دلیر است که با جان‌فشانی از خاک خود دفاع کردند. این حوزه از گردشگری در ایران تاریخ معنویت و حماسه دستاورد‌هایی است که کشورمان را در برابر تجاوز بیگانگان حفظ کرده و اجازه ندادند ایران به یغما برود. از این منظر می‌توان فرهنگ شهادت و ایثار را به‌عنوان یکی از گزینه‌هایی که برای گردشگران اهمیت دارد، به‌خوبی معرفی کرد و به نمایش گذاشت.
وی توضیح داد: ما می‌توانیم با نصب پلاک‌هایی برای شهدا با مضمون وصیت‌نامه، زندگی‌نامه شهید و ثبت تاریخ و مکان شهادت، آن را در شهر مشهد به تصویر بکشیم.

احداث پارکینگ طبقاتی
شهردار منطقه نیز در این دیدار با تأکید بر گرامیداشت شهدا و تجلیل از خانواده شهدا بیان کرد: شهیدان از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای ما و این کشور به ارمغان بیاورند؛ بنابراین دیدار با خانواده شهدا و دلجویی از آنان کوچک‌ترین وظیفه امروز ما و همه مردم است که می‌توانیم در راستای ادای دین خود به نظام، انقلاب و شهدا انجام دهیم.
علی شیرازی گفت: بهترین تجلیل از مقام شامخ شهدا پیمودن راه آن‌ها و همت گماردن در وظایف محوله است چرا که رشد و اعتلای ایران و اسلام از آرمان‌های بلند امام (ره) و شهدای عزیز بود. وی درباره خدمات ارائه شده در بولوار شهیدان خلیلی نیز توضیح داد: در حال حاضر احداث پارک خطی این بولوار را در دست اقدام داریم. همچنین با توجه به مشکل پارکینگ در این محدوده به دنبال برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ طبقاتی هستیم تا این فشار را از روی ساکنان محله کم کنیم. شیرازی با اشاره به مشکل رفت‌وآمد به بالای جبل‌النور برای سالمندان گفت: برای تردد آسان تله‌سیژ جانمایی شده است که به‌زودی برای نصب آن اقدامات انجام خواهد شد. لازم به ذکر است؛ در این دیدار از تمبر یادبود شهیدان محمدرضا و حمیدرضا خلیلی رونمایی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->