بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

خداحافظی با اتوبوس‌های بدون کولر در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۴۲۲۱
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
  • ۱
خداحافظی با اتوبوس‌های بدون کولر در مشهد
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد: در صورت اضافه شدن اتوبوس‌های جدید تا پایان سال همه اتوبوس‌های فاقد کولر در مشهد از رده خارج می‌شوند

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با ورود موج‌های متعدد گرما به شهر در هفته گذشته مجهز نبودن تعداد کمی از اتوبوس‌های شهری به سیستم سرمایی مناسب برخی از شهروندان را حسابی کلافه کرده است؛ موضوعی که با آغاز فصل تابستان به چالشی جدی برای ارائه خدمات مناسب به مردم در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تبدیل شده است.

در همین راستا برخی از این گلایه‌های مردمی را به مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد منتقل کردیم تا علاوه بر پیگیری این موضوع برنامه مدیریت شهری برای تجهیز ناوگان اتوبوسی شهر را جویا شویم.

به گفته علی اصغر نیشابوری شهرداری مشهد درصدد است تعداد باقی مانده اتوبوس‌های بدون کولر شهر مشهد را که تعدادشان اندک است با جایگزین کردن اتوبوس‌های جدید از رده خارج کند و در صورت اضافه شدن ناوگان نو تا پایان امسال مشهد با اتوبوس‌های بدون کولر خداحافظی خواهد کرد.

۹۲ درصد اتوبوس ها، مجهز به کولر

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه از مجموع تعداد چهارصد دستگاه مینی بوس و هزارو ۳۷۰ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوس رانی شهر مشهد فقط ۷.۵ درصد از این وسایل نقلیه فاقد کولر هستند، اظهار کرد: در مجموع ۹۲.۵ درصد از ناوگان اتوبوس رانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است.

رتبه اول کشور در تجهیز اتوبوس

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد در تجهیز اتوبوس‌های کولر دار در رتبه اول کشور قرار دارد، افزود: البته وجود همین ۷.۵ درصد اتوبوس فاقد کولر هم مشکلاتی برای مسافران و شهروندان در روز‌های گرم ایجاد می‌کند. بنابر این حذف این اتوبوس‌ها و جاگزین کردن اتوبوس‌های نو در دستور کار جدی اتوبوس رانی مشهد است.

۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان سال

نیشابوری با اشاره به اینکه قرار است امسال از طرح دولتی ۱۳۹ دستگاه اتوبوس نو به مشهد تحویل داده شود، گفت: از سوی دیگر براساس قرارداد‌های شهرداری نیز در صورت تأمین منابع مالی از محل اوراق مشارکت این عدد به فعال شدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان سال خواهد رسید و در صورت محقق شدن این اتفاق اتوبوس‌های نو جایگزین اتوبوس‌های فرسوده و فاقد کولر فعلی می‌شوند و می‌توان در پایان سال ۱۴۰۱ با همه اتوبوس‌های فاقد کولر خداحافظی کرد.

تکمیل مطالعات اصلاح خطوط تا پایان تابستان

وی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن فرایند مطالعات اصلاح خطوط اتوبوس رانی شهر مشهد اظهار کرد: مطالعات اصلاح خطوط از سوی مشاور در دست انجام است و اکنون مراحل نهایی این مطالعات در حال سپری شدن است. امیدواریم تا پایان تابستان این مطالعات به دست ما برسد تا بتوان بر اساس آن اصلاح خطوط را اجرایی کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد با بیان اینکه مطالعات و اصلاح خطوط مربوط به یک زمان و مکان خاص نیست، زیرا شهر پویاست و این پویایی سبب می‌شود موضوع اصلاح یا اضافه شدن خطوط اتوبوس رانی موضوعی مداوم و مستمر باشد، گفت: گاهی اوقات توسعه‌ای در شهر صورت می‌پذیرد یا معابری مسدود یا معابر جدیدی باز می‌شود، مانند همین معابری که در اراضی پادگان باز شده است؛ ازاین رو باید این توسعه‌های شهری و معابر جدید را هم سیستم اتوبوس رانی پوشش دهد.

ایجاد ۱۶ خط تغذیه در شهر

نیشابوری افزود: همچنین براساس مصوبه شورای اسلامی شهر باید ۱۶ خط تغذیه بین خطوط اصلی در شهر ایجاد شود که اکنون پنج خط تغذیه‌ای در مسیر‌های کوتاه برای اتصال به خطوط اصلی شهر راه اندازی شده است و پس از انجام مطالعات و تأمین ناوگان ادامه این خطوط نیز تا یک ماه دیگر راه اندازی خواهد شد.

وی تأکید کرد: ویژگی خطوط تغذیه دادن تخفیف نوددرصدی به مسافران است؛ بدین صورت که مسافرانی که از این مدل خطوط برای رسیدن به خطوط اصلی شهر استفاده می‌کنند فقط صد تومان از طریق من کارت به عنوان بهای اتوبوس پرداخت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
همین الان داخل اتوبوس خط ۸۳۰ ساعت ۱۳ ظهر ، انگار بخاری روشن کردن. به راننده اعتراض شد از بابت روشن نکردن کولر فقط خندید.
کد اتوبوس ۴۰۷۶
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->