کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها
نگاهی به حضور خوانندگان در عرصه بازیگری

عطش بیشتر دیده شدن

  • کد خبر: ۱۱۵۵۸
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸
عطش بیشتر دیده شدن
شکیبا افخمی راد| پرطرفدار بودن دو هنر موسیقی و سینما از یک سو و عطش کسب شهرت و محبوبیت از طرف دیگر باعث شده است در تمام دنیا برخی خوانندگان به ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی و برخی بازیگران به اجرای موسیقی روی بیاورند؛ اتفاقی که موافقان و مخالفان بسیاری دارد. موافقان بر این باورند که این هنر‌ها تکمیل کننده یکدیگرند، از این رو فعالیت در هر دوی این زمینه‌ها ایرادی ندارد، اما مخالفان، این اتفاق را سوءاستفاده از محبوبیت می‌دانند. آن‌ها باور دارند هرکدام از این رشته‌ها تخصص خاص خود را می‌طلبد و حضور افراد غیرحرفه‌ای باعث ضربه به این هنر‌ها می‌شود، حتی اگر در برخی مواقع سودآوری داشته باشد. در ایران نیز خوانندگان پرشماری نقش آفرینی در فیلم‌های مختلف را تجربه کرده اند. به تازگی نیز خبر حضور دو خواننده جدید در دو فیلم سینمایی مختلف منتشر شده است. کاوه آفاق، خواننده سبک راک، در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی به ایفای نقش خواهد پرداخت و امیرعباس گلاب، خواننده سبک پاپ، نیز قرار است با علی عطشانی در فیلم «سلفی با دموکراسی» همکاری کند. آن طور که در اخبار آمده است، این خواننده قرار است نقش فرشته مرگ را در فیلم «سلفی با دموکراسی» ایفا کند، از این رو در این نوشتار نگاهی داشته ایم به حضور برخی خوانندگان ایرانی که در عرصه بازیگری نقش آفرینی کرده اند.

فرزاد فرزین و شبکه نمایش خانگی
فرزاد فرزین ازجمله خواننده‌هایی است که حضور پررنگی در دنیای بازیگری داشته است. او اولین بار سال ۱۳۸۵ در فیلم «پسران آجری» به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن نیز بازی در فیلم «کنسرت روی آب» را پذیرفت. فرزین در هردوی این فیلم‌ها در نقش یک خواننده ظاهر شد، اما آخرین تجربه سینمایی وی به فیلم «سگ‌های پوشالی» به کارگردانی رضا توکلی برمی گردد؛ فیلمی که به گفته خود فرزین، اولین تجربه حرفه‌ای او در دنیای بازیگری است. نقش او در این فیلم برخلاف دو تجربه پیشینش، ارتباطی با موسیقی ندارد. فرزین حضور در سریال‌های شبکه نمایش خانگی را نیز در کارنامه خود دارد؛ تجربه‌هایی که به مراتب از فیلم‌های سینمایی اش موفق‌تر بوده اند. بازی او در سریال «عاشقانه» را می‌توان یکی از بازی‌های خوبش دانست. سریال «مانکن» با بازی او نیز این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

شکست زانیار در شبکه نمایش خانگی
زانیار خسروی، خواننده سبک پاپ، اولین بار سال ۱۳۹۰ جلوی دوربین رفت. او نقش کوتاهی در فیلم
«برف روی کاج ها» به کارگردانی پیمان معادی ایفا کرد. این فیلم اولین تجربه فیلم سازی پیمان معادی بود؛ فیلمی که توانست سیمرغ برترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند. سه سال بعد از این فیلم، زانیار خسروی حضور در سریالی در شبکه نمایش خانگی به نام «عشق تعطیل نیست» به کارگردانی بیژن بیرنگ را پذیرفت. هرچند که انتظار می‌رفت حضور خسروی در این سریال درکنار بازیگرانی، چون محمدرضا گلزار و مهناز افشار، «عشق تعطیل نیست» را به یکی از سریال‌های پرمخاطب تبدیل کند، این سریال پس از تنها پنج قسمت با شکست روبه رو و پخش آن نیز متوقف شد. او بعد از این تجربه ناموفق، تجربه دیگری در سینما و تلویزیون نداشته است.

تنها تجربه بازیگری خواننده مشکی پوش
سال ۱۳۹۰ رضا صادقی، خواننده مشکی پوش، با پذیرفتن بازی در فیلم «بی خداحافظی» به کارگردانی
احمد امینی، پا به عرصه سینما گذاشت. این فیلم، داستان سه جوان را روایت می‌کند که هرکدام برای رسیدن به هدفی از بندرعباس عازم تهران می‌شوند. صادقی که به نوعی در این فیلم نقش خودش را ایفا کرده، بازی اش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، با این حال حضور او در «بی خداحافظی» درکنار بازیگرانی، چون محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی و افشین هاشمی، نتوانست از شکست این فیلم در گیشه جلوگیری کند. رضا صادقی درباره تنها تجربه خود در عرصه بازیگری گفته است: «وادی بازیگری منزلگاهی نیست که من دوست داشته باشم در آن بمانم. از این مهمانی و از مهمان بودن در این فیلم لذت می‌برم.»

از اجرای موسیقی در ایران تا بازی در هند
بنیامین بهادری، دیگر خواننده‌ای است که حضور در عرصه بازیگری را تجربه کرده است. او ایفای نقش در یکی از فیلم‌های پرفروش سینما را در کارنامه دارد؛ فیلم «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور که محصول مشترک ایران و هند است. بنیامین بهادری در این فیلم علاوه بر اینکه درکنار بازیگرانی، چون محمدرضا گلزار و دیا میرزا قرار گرفت، با همسرش نیز هم بازی شد. او در این فیلم نقش یک دانشجوی پزشکی را ایفا می‌کند که برای تحصیل به هند رفته است. بهادری درباره حضور در دیگر فیلم‌های سینمایی در یکی از مصاحبه هایش گفته است: من هرگز اهل «شوآف» و بازارگرمی نبوده ام. همیشه براساس واقعیاتی که در زندگی ام اتفاق افتاده است، پیش رفته ام و در این دوره حساس از زندگی هنری و کاری ام، احساس می‌کنم که بازیگری، جزئی از شخصیت من شده است.

رضا یزدانی و علاقه به سینما
علاقه رضا یزدانی به دنیای سینما و تلویزیون بر کسانی که با این خواننده سبک پاپ-راک آشنایی دارند، پوشیده نیست. او در بیشتر محافل اهالی سینما حضور دارد و حتی ترانه‌ای با نام «سینما» درمیان آثار موسیقایی اش دیده می‌شود. همین علاقه این خواننده به سینما نیز به حضور او در فیلم و سریال‌های مختلفی در سال‌های اخیر منتهی شده است. یزدانی در فیلم‌های سینمایی، چون «طهران- تهران»، «بوی گندم»، «تیک آف»، «سوفی و دیوانه»، «کروکودیل» و «خوک» به ایفای نقش پرداخته است. او ماه رمضان امسال با حضور در سریال «ازیاد هارفته»، بازی خوبی را در یکی از نقش‌های اصلی این سریال به نمایش گذاشت. یزدانی این روز‌ها درحال ایفای نقش در فیلم اجتماعی «سم پاشی» است.

پشت سر گذاشتن تجربه‌های ناموفق
حمید عسکری تجربه حضور در دو فیلم سینمایی را در کارنامه هنری خود دارد. او اولین بار سال ۹۳ در فیلم
«شانس، عشق، تصادف» به کارگردانی آرش معیریان در نقش یک مدرس موسیقی ظاهر شد. درکنار او بازیگران مطرحی، چون بهنوش طباطبایی، سحر قریشی و محمدرضا شریفیان در این فیلم حضور داشتند. عسکری یک سال بعد حضور در فیلم سینمایی «دو دوست» به کارگردانی محمد بانکی را پذیرفت. او با الهام حمیدی و بار دیگر با سحر قریشی هم بازی شد. عسکری جزو خواننده‌هایی است که حضور موفقی را در سینما پشت سر نگذاشت؛ و هر دو تجربه این خواننده در سینما چه از نظر بازی خود او و چه داستان و محتوای فیلم، تجربیاتی ناامیدکننده بود که با انتقاد‌هایی نیز از سوی برخی از منتقدان سینما همراه شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->