آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

نصرالله برتری هوایی اسرائیل را به چالش کشید

  • کد خبر: ۱۱۵۹۱۸
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
نصرالله برتری هوایی اسرائیل را به چالش کشید
در ادامه اعتراف محافل صهیونیستی به نگرانی این رژیم بعد از نفوذ پهپادی حزب‌الله به منطقه مورد مناقشه، رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نصرالله برتری هوایی اسرائیل را به چالش کشیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که حدود ۵ روز از زمان نفوذ پهپادی حزب الله به منطقه مورد مناقشه با رژیم صهیونیستی می‌گذرد، مقامات و محافل و شهرک‌نشینان صهیونیست همچنان در حالتی از سردرگمی و وحشت به سر می‌برند و رسانه‌های عبری زبان برای پنجمین روز متوالی به انتشار گزارش‌ها، اخبار و تحلیل‌های مربوط به پرواز پهپاد‌های حزب الله در آسمان میدان کاریش  ادامه می‌دهند.

بعد از اینکه ۳ پهپاد حزب الله بر فراز میدان کاریش به پرواز درآمدند ابتدا ارتش رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری و سرنگونی این پهپاد‌ها شد و سخنگوی ارتش اسرائیل در یک بیانیه رسمی به این دستاورد افتخار کرد؛ اما بعد از مدت کوتاهی ماجرا تغییر یافت و در نهایت صهیونیست‌ها اعتراف کردند که نیروی هوایی ارتش اسرائیل برای رهگیری پهپاد‌های حزب الله با مشکلات زیادی مواجه بوده است و مجبور شده آن‌ها را با یک ناو جنگی سرنگون کند.   به این ترتیب محافل و کارشناسان صهیونیست مجددا  به انتقاد از ارتش اسرائیل و بررسی عوامل ناتوانی آن در برابر اقدامات حزب الله پرداختند.

ژنرال الازار ماروم، از فرماندهان سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه اسرائیل هیوم منتشر شد، اعلام کرد،  در ارزیابی وضعیت نیروی دریایی اسرائیل مشخص شد که ناو‌ها در برابر تهدیدات هوایی فزاینده دچار نقص و کمبود فراوانی هستند. تهدیدات حزب‌الله با حمله پهپادی به سکو‌های گازی در میدان کاریش برای آسیب رساندن به تاسیسات انرژی اسرائیل، نیروی دریایی ارتش را در حالت آماده باش قرار داد و در نهایت یک ناو جنگی مجبور به رهگیری پهپاد‌ها شد، اما این کافی نیست.

این فرمانده سابق  نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی افزود، اسرائیل باید به این تلاش‌های حزب الله پاسخ داده و مواضعی را که حزب‌الله از آن برای عملیات‌های پهپادی خود استفاده می‌کند مورد هدف قرار دهد؛ اما در عین حال می‌دانیم که حمله به این اهداف با مشارکت نیروی دریایی ارتش اسرائیل، بازدارندگی حزب الله را تقویت خواهد کرد، به طوری که  این اقدام، حزب‌الله را به سمت پرتاب پهپاد‌های دیگری به سوی آب‌های اقتصادی اسرائیل سوق می‌دهد.

«عاموس یادلین» رئیس  مرکز مطالعات استراتژیک  امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد، حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله سیطره اسرائیل در آسمان را به چالش می‌کشد و معادله جدیدی را به وجود آورده است.   در اینجا باید چند توصیه به تصمیم سازان در تل‌آویو بکنیم؛ این که باید به فعالیت و استخراج و اکتشاف در میدان کاریش در کنار تلاش‌های اطلاعاتی جهت دفاع و حمایت از سکو‌های گازی ادامه بدهیم و همچنین مذاکرات با لبنان جهت ترسیم مرز‌ها باید متوقف شود.   همچنین باید تلاش  اطلاعاتی خود را در برابر تهدیدات حزب‌الله بیشتر کنیم.

این مسئول صهیونیست تصریح کرد، تهدیدات ادامه‌دار حزب الله اسرائیل را به سمت  اقدامات بازدارنده جدی‌تر سوق می‌دهد. آنچه که در دریای مدیترانه اتفاق می‌افتد را باید از منظری گسترده‌تر مورد بررسی قرار داد و در واقع این اقدامات تلاشی برای به چالش کشیدن سیطره اسرائیل در آسمان است. نصرالله معادله جدیدی به وجود آورده و حزب الله تلاش‌های اطلاعاتی اسرائیل را به چالش می‌کشد.

وی افزود، در کنار تلاش‌های نظامی مدیریت یک درگیری هوشمند در سطح افکار عمومی نیز بسیار مهم است و ما باید در این مرحله به سراغ مردم لبنان برویم و فعالیت‌های بزرگی در شبکه‌های اجتماعی به راه بیندازیم.   در این زمینه دولت‌های آمریکا و فرانسه در واکنش به اتفاقاتی که روز شنبه رخ داد و عملیات پهپادی حزب الله در میدان کاریش تلاش کردند یک تصویر خطرناک از حزب الله که امنیت لبنان و اسرائیل و کل خاورمیانه را تهدید می‌کند ارائه دهند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پایان سخنان خود گفت، باید همه بدانند که ما اکنون در ابتدای حوادث هستیم و هنوز حرف آخر زده نشده است.   احتمال تشدید درگیری‌ها وجود دارد و اسرائیل باید همه تلاش خود را برای مبارزه با قدرت حزب الله به کار بگیرد.

از طرف دیگر موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دانشگاه تل آویو با انتشار گزارشی به پرواز ۳ پهپاد حزب الله بر فراز میدان گازی کاریش پرداخت و اعلام کرد که این پهپاد‌ها حامل پیام‌هایی راهبردی هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای لبنانی‌ها بودند.

در ادامه این گزارش آمده است، تل آویو باید تصمیم حزب الله مبنی بر  تهدید اسرائیل در سایه مذاکرات ترسیم مرزی با میانجیگری آمریکا و همچنین تاثیر عملی تهدیدات حسن نصرالله را  مورد بررسی قرار دهد؛ جایی که او در سخنرانی خود حدود یک ماه پیش گفت که می‌تواند از فعالیت‌های اسرائیل در میدان گازی کاریش جلوگیری کند.

موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه افزود، شرایط به گونه‌ای است که نقش مهم حزب الله به عنوان مدافع لبنان در میان مردم این کشور پررنگ شده است.   از طرف دیگر  اینکه اسرائیل موضع خود را به میانجی آمریکایی در خصوص پیشنهاد لبنان درباره ازسرگیری مذاکرات اعلام و تاکید کرده که لبنان باید از خواسته‌های خود عقب نشینی کند، حزب‌الله را در موقعیتی قرار داد که  مجبور است در این پرونده دست به اقدامات عملی بزند.

رسانه‌های صهیونیستی که همچنان در حال بررسی و ارزیابی ابعاد عملیات پهپادی اخیر حزب‌الله هستند اعتراف کردند که حزب‌الله معادله جدیدی را ترسیم کرده است و اسرائیل در پاسخ به آن با مشکل مواجه می‌شود.

این رسانه‌ها تاکید می‌کنند، مشکل اسرائیل این است که نمی‌داند چگونه واکنش نشان بدهد و ما نمی‌دانیم که ارتش چگونه عمل خواهد کرد. پهپاد‌هایی که حزب‌الله به‌سمت میدان کاریش پرتاب کرد این پیام را برای اسرائیلی‌ها داشت که باید به خواسته‌های این حزب پاسخ بدهند. می‌دانیم که توانایی‌های حزب‌الله بسیار مهم‌تر از چیزی است که با پرواز این پهپاد‌ها به نمایش گذاشته شد و در واقع هدف اصلی این عملیات پهپادی رساندن پیام‌هایی به اسرائیل بود نه منحصراً آسیب رساندن به تأسیسات آن. هنوز تکلیف پرونده مناقشه مرزی و آب‌های اقتصادی لبنان و اسرائیل مشخص نشده است و انتظار می‌رود که تنش‌ها در این زمینه ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->