هشدار تهران نسبت به ایجاد سامانه دفاع هوایی آمریکا در غرب آسیا

  • کد خبر: ۱۱۶۵۷۸
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
هشدار تهران نسبت به ایجاد سامانه دفاع هوایی آمریکا در غرب آسیا
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، به تازگی با بیان ادعا‌های ضد ایرانی گفت: واشنگتن به دنبال یکپارچه سازی پدافند هوایی منطقه است و رئیس جمهور آمریکا در سفرش به منطقه غرب آسیا به دنبال کار روی موضوعاتی نظیر پدافند هوایی به منظور مقابله با ایران خواهد بود.

عرب هاشمی | شهرآرانیوز؛ نگرانی از موشک‌های نقطه زن و توان دفاعی ایران به دغدغه این روز‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش تبدیل شده است، تا جایی که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در نشست خبری خود با طرح موضوعات ضدایرانی مدعی شد واشنگتن به دنبال یکپارچه سازی پدافند هوایی منطقه است و افزود: ما کار روی قابلیت‌های پدافندی یکپارچه را ادامه می‌دهیم، چون همان طور که می‌دانید کل منطقه درباره ایران و قابلیت‌های موشکی فزاینده آن ها، علاوه بر حمایتشان از تروریسم نگران است. همچنین ایده یکپارچه کردن همه آن پدافند‌های هوایی با هم بررسی خواهد شد تا پوشش مؤثرتری به منظور مقابله با تهدید فزاینده ایران ایجاد شود.

ادعا‌های جان کربی در شرایطی مطرح شد که خبرگزاری «رویترز» به نقل از برخی منابع آگاه، از وجود اختلافاتی درمیان برخی کشور‌های منطقه برای پیوستن به یک ائتلاف ایرانی خبر داد. رویترز در این گزارش گفت: اصرار برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با مقاومت برخی کشور‌ها از جمله عراق، کویت و قطر مواجه شده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام دولت بایدن نوشت: دیدگاه‌های متفاوتی در پایتخت‌های مختلف وجود دارد.

سخنان مقامات کاخ سفید تحریک آمیز است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به طرح موضوع تکمیل سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه از سوی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید و سخنان تخاصم آمیز وی علیه کشورمان بیان کرد: طرح این موضوع تحریک آمیز است و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند.

وی افزود: اینکه آمریکا بدون درک درست واقعیت‌های منطقه، صرفا با هدف ایران هراسی و اختلاف افکنی میان کشور‌های منطقه، چنین موضوعاتی را مطرح و پیگیری می‌کند، نشان می‌دهد که آنچه برای آمریکا مهم است، منافع نامشروع این کشور و دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در منطقه است. تجربه نشان داده است که انباشت تسلیحات نمی‌تواند امنیت ساز باشد و برقراری امنیت مشترک منطقه ای، در گرو همکاری جمعی کشور‌های منطقه و حفظ و پایداری آن، مستلزم پیشبرد تفاهم درون منطقه‌ای است و ایران با پایبندی به سیاست همسایگی، جدیت و اراده خود را در این زمینه نشان داده است.

کنعانی از اینکه این مقام کاخ سفید، خود را به عنوان سخنگوی کشور‌های منطقه جا زده است، ابراز شگفتی کرد و گفت: برخلاف این اظهارات نسنجیده، ایران همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشور‌های منطقه به دور از مداخله بیگانگان تأکید کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه بیان کرد: تلاش برای ایجاد نگرانی‌های جدید امنیتی در منطقه، نتیجه‌ای جز تضعیف امنیت مشترک منطقه‌ای و تأمین منافع امنیتی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و نمی‌توان با فریب کاری و ترویج ایران هراسی، حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

آمریکایی‌ها افزایش تنش در منطقه را پیش می‌برند

همچنین سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، در گفتگو با «ایلنا»، درباره ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت رژیم صهیونیستی گفت: واقعیت آن است که هر طرح امنیتی که یک طرف آن رژیم صهیونیستی باشد، برای ما تهدید تلقی می‌شود. متأسفانه آمریکایی‌ها چنین طرحی را برای ایجاد تنش در منطقه پیش می‌برند؛ زیرا رژیم صهیونیستی نشان داده است که هر ورودی به هر محدوده و طرحی داشته باشد، آن پروژه را سکویی برای ایجاد تنش قرار می‌دهد.

وی افزود: ما در منطقه هیچ سوژه ناامن یا زمینه ناامنی نداریم که توجیهی برای چنین طرح (یا پدافندی) باشد. آمریکایی‌ها به دنبال فرار از منطقه هستند و برای دادن آرامش به صهیونیست‌ها اقداماتی انجام می‌دهند؛ این اقدام هم بخشی از این تلاش‌ها به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد تعدادی از کشور‌های منطقه داخل پازلی افتاده اند که متأسفانه هدف اصلی آن، ایجاد تحرکاتی برای صهیونیست هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->