فرش ایرانی کتابخانه سازمان ملل در ژنو به خانه بازگشت وزارت بهداشت فلسطین: بیمارستان‌های غزه محاصره و به مرگ دسته‌جمعی نزدیک شده‌اند وزیر پیشنهادی اقتصاد در نشست شورای معاونان این وزارتخانه شرکت کرد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) آیت‌الله سیستانی انگشترش را به کودک لبنانی مجروح هدیه داد + فیلم حماس: تنها راه برای پایان این جنگ انعقاد یک توافق جامع است وزیر اطلاعات: به‌زودی اسناد به‌دست‌آمده از اسرائیل را منتشر می‌کنیم + فیلم مجمع تشخیص درخصوص تصویب پالرمو بیانیه‌ای صادر کرد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) قطعنامه ضدایرانی غرب نتیجه مثبتی نخواهد داشت اختلاف ترامپ و ماسک به روایت واشنگتن‌پست | هیچ چیز مثل قبل نخواهد شد دیدار سخنگوی دولت و دستیار رئیس‌جمهور با خانواده مرحومه الهه حسین‌نژاد + فیلم اعتراف یک رسانه عبری به ناتوانی اسرائیل | نمی‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنیم دولت غزه برای تأمین امنیت در توزیع کمک‌ها اعلام آمادگی کرد نصب پنل‌های خورشیدی در نهاد ریاست جمهوری ایران | قائم پناه: ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات با انرژی خورشیدی تامین خواهد شد یک رسانه عبری: سربازان ما در غزه مثل اردک شکار می‌شوند مخالفت مجلس با کاهش منابع اعتباری دولت و شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۴ درخواست دولت در مورد کاهش مالیات دارو و نهاده‌های دامی و کشاورزی در مجلس مصوب نشد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ارتباطی به تصویب پالرمو ندارد روسیه درباره پیامد‌های هرگونه اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد پیگیری قالیباف و نمایندگان مجلس در مورد تهمت اخیر همتی طرح نظام قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد سرنوشت گزارش شورای حکام در گرو نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا پدافند هوایی روسیه ۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد سخنگوی وزارت خارجه: جامعه بین‌الملل در برابر اقدام آمریکا در تحریم و ارعاب قضات دیوان بین‌المللی کیفری به پا خیزد نمازی: میزان و شتاب غنی‌سازی، اهرم خوبی برای چانه‌زنی ایران است قالیباف: رئیس جمهور آمریکا اگر واقعاً به دنبال توافق است باید رویکرد خود را تغییر دهد + فیلم اعلام وصول و معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد در دستور کار امروز مجلس (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) واکنش حماس به شهادت دبیرکل جنبش اسلامی فلسطین (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) طرح تجارت گسترده ژاپن و اتحادیه اروپا برای دور زدن آمریکا
سرخط خبرها

ورود اولین قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند از مرز ریلی سرخس به ایران

  • کد خبر: ۱۱۶۶۸۰
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
ورود اولین قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند از مرز ریلی سرخس به ایران
اولین قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند ظهر امروز با دستور معاون اول رییس‌جمهور از مرز ریلی سرخس وارد کشورمان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر در این مراسم که به صورت ارتباط تصویری با ایستگاه راه‌آهن سرخس و با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، وزرای راه و‌شهرسازی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، با تاکید بر اینکه بهره گیری از ظرفیت ترانزیتی با توجه به موقعیت ایران در منطقه از راهبرد‌ها و سیاست‌های قطعی اقتصادی دولت سیزدهم است، گفت: توجه به ظرفیت ترانزیتی و مزایای اقتصادی این بخش از اقتصاد کشور جزء بخش‌های فراموش شده در طول سالیان گذشته بوده است.  

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاکیدات آیت الله رئیسی و اهمیت سیاست خارجی در دولت سیزدهم برای افزایش و ارتقاء حجم مبادلات و ارتباطات با همسایگان جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ظرفیت ترانزیتی کشور با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی ابتدا به ۸ و در مراحل بعدی به ۲۰ میلیون تن افزایش یافته است که البته با انجام برنامه ریزی‌ها و اتخاذ اقدامات مناسب می‌توان به حجم مبادلاتی سیصد میلیون تن در بخش ترانزیت رسید.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت ترانزیتی درآمد بسیار بالای اقتصادی و همچنین ابعاد بسیار مهم سیاسی و روابط بین المللی برای جمهوری اسلامی به همراه خواهد داشت.  

مخبر در خصوص برنامه‌های دولت برای راه اندازی مسیر ریلی آستارا ـ رشت ادامه داد: با تکمیل این ایستگاه و اتصال آن با کشور‌های همسایه شمال کشور، ایران به عنوان یک مسیر تجاری بین المللی مهم شناخته خواهد شد تا جایی که مدت زمان جابه جایی کالا از مسیر شرق آسیا به اروپا از طریق کریدور ایران از ۴۵ روز به ۱۷ روز کاهش می‌یابد که جذابیت بسیار بالایی برای بازرگانان و صادر کنندگان کالا در داخل و خارج ایران در سطح قاره آسیا و اروپا خواهد داشت.  

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ کریدور‌های ترانیزیتی از مسیر ایران به اروپا و شرق آسیا تصریح کرد: در دولت سیزدهم ظرفیت ترانزیت به حدود ۲۰ میلیون تن افزایش یافته که این مهم در تاریخ کشور بی سابقه است و در حال حاضر تمامی کشور‌های همسایه متقاضی جابه جایی کالا‌های خود از مسیر ترانزیتی ایران هستند و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش ظرفیت جابه جایی و ترانزیتی از طریق مسیر‌های زمینی و ریلی برنامه ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم را انجام داده است.  

وی با اشاره به اهمیت تکمیل و راه اندازی هر چه سریعتر مسیر ریلی آستارا ـ رشت گفت: توافق‌های لازم با کشور آذربایجان و تکمیل پایانه آستارا انجام شده است که این پایانه قابلیت تردد ۱۰۰۰ کامیون باری در روز را خواهد داشت.  

گفتنی است قطار ترانزیتی کانتینری روسیه به هند که از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شد جزء مسیر شرقی کریدور شمال جنوب محسوب می‌شود که از ایستگاه چخوف روسیه واقع در استان مسکو در ۶ تیرماه سال جاری و در مسیر ۳۸۰۰ کیلومتری  با ظرفیت ۳۹ کانتینر از مسیر روسیه، قزاقستان، ترکمنستان وارد ایران شده است و پس از آن طی یک مسیر ریلی ۱۶۰۰ کیلومتری به بندرعباس خواهد رسید و در نهایت از طریق مسیر دریایی به بندر ناواشوای هندوستان وصل خواهد شد.

کریدور شمال جنوب شامل سه مسیر شرقی، غربی و میانی است که مذاکرات و توافقات برای راه اندازی خط ریلی گرمسار ـ اینچه برون از مسیر میانی این کریدور در دولت سیزدهم انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->