تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیکر دوتار نواز خراسانی در قوچان به خاک سپرده شد

  • کد خبر: ۱۱۶۷۰
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
پیکر دوتار نواز خراسانی در قوچان به خاک سپرده شد
 رمضان سلمانی بردری دوتارنواز و یکی از گنجینه‌های موسیقی مقامی خراسان که دیروز در سن ۹۱ سالگی به دیار باقی شتافت عصر امروز در قطعه هنرمندان آرامستان شهرستان قوچان به خاک سپرده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان گفت: مراسم تشییع پیکر این استاد موسیقی مقامی با حضور خیل عظیم مسوولان، مردم، هنرمندان و دوستداران موسیقی برگزار شد.
حمید ضیایی افزود: استاد  رمضان سلمانی بردری  معروف به  رمضان بردری  در سال ۱۳۰۷ در روستای بردر از توابع بخش باجگیران شهرستان قوچان به دنیا آمد و از شاگردان برجسته هنرمند بزرگ و دوتار نواز نامی استاد رحیم خان بخشی بود و بیش از ۶۰ سال از زندگی خود را به دوتار نوازی ومقام نوازی پرداخت.
وی ادامه داد: استاد بردری یکی از قدیمی‌ترین روایتگران موسیقی کرمانجی این منطقه بود که انگشت گذاری دقیق و ویبره‌های شیرین از ویژگی‌های نوازندگی این هنرمند به شمار می‌رفت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان گفت: این هنرمند موسیقی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و موفق به دریافت عناوین گوناگونی شد.
ضیایی افزود: دوستداران موسیقی بیشتر استاد سلمانی را را با سازش می‌شناختند.
وی ادامه داد: او در زمان حیات خود در مورد پیشینه دوتارش گفته بود این دوتار در ابتدا متعلق به طاهر نوازنده قوچانی ساکن کهنه اوغاز شیروان بوده که آن را از فیروزه آورده بود که پس از مدتی طاهر دو تار را به هشت کیلو روغن زرد و هشت قرآن به کربلایی نوروز آهنگر فروخت و با گذر آهنگر از بردر، پسر عمویم دوتار را از او خرید و بعد به دست پدرم و سپس به من رسید.

او اضافه کرد: این هنرمند موسیقی بیشتر عمر خود را در زادگاهش روستای بردر باجگیران گذراند پس ار ۹۱ سال به علت کهولت سن درگذشت.

 

  منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->