فروش انیمیشن «مینیون» به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

  • کد خبر: ۱۱۷۰۸۳
  • ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
فروش انیمیشن «مینیون» به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
نسخه جدید انیمیشن سینمایی «مینیون‌ها» که اکران بین‌المللی خود در سینما‌های جهان را از دو هفته گذشته آغاز کرده تاکنون با فروشی معادل ۴۱۲ میلیون دلار در رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ جای گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، نسخه جدید انیمیشن سینمایی «مینیون‌ها» به کارگردانی کایل بالدا اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از دو هفته گذشته آغاز کرده و تاکنون با فروشی معادل ۴۱۲ میلیون دلار در رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ جای گرفته است.

مینیون‌ها- ظهور گرو توانست طی روز گذشته با عبور از نسخه تازه فیلم سینمایی «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» این رتبه را به دست آورد، فیلم سینمایی پل واترگیت با ۶۰۰ میلیون دلار فروش در رتبه پنجم جدول فروش جهانی قرار دارد.

این فیلم دنباله‌ای بر فیلم پیش‌درآمد اسپین‌آف مینیون‌ها (۲۰۱۵) و پنجمین ورودی کلی در فرنچایز من نفرت‌انگیز است. این فیلم به کارگردانی کایل بالدا و براد آبلسون و جاناتان دل وال به عنوان کارگردانان مشترک، شاهد بازگشت استیو کرل در نقش گرو و پی‌یر کافین در نقش مینیون‌ها به همراه تراجی پی. هنسون، میشل یئو، رزا، ژان-کلود ون دام، لوسی لاولس، دولف لاندگرن، دنی ترخو، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین می‌باشد.

مینیون‌ها: ظهور گرو نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و در ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد.

منتقدان موسیقی متن فیلم و ارزش سرگرمی آن را برای کودکان تحسین کردند، در حالی که انتقادها بیشتر متوجه طرح داستانی فیلم بود. این فیلم با ۴۰۵ میلیون دلار فروش در سراسر جهان به پرفروش‌ترین فیلم پویانمایی ۲۰۲۲ تبدیل شده‌است و ششمین فیلم پرفروش ۲۰۲۲ است.

خلاصه داستان «مینیون‌ها»

پس از اتفاقات نخستین فیلم در دههٔ ۱۹۷۰، گرو که اکنون ۱۲ سال دارد در حومهٔ شهر بزرگ می‌شود. گرو که یکی از طرفداران گروهی از ابرشرورها به نام «۶ شرور» (Vicious 6) است، نقشه‌ای برای تبدیل شدن به یک شخص شرور می‌کشد تا به آن‌ها بپیوندد. هنگامی که ۶ شرور، رهبر خود، مبارز افسانه‌ای وایلد ناکلز را برکنار می‌کنند، گرو وارد یک مصاحبه می‌شود تا عضو جدید آن‌ها شود.

اوضاع خوب پیش نمی‌رود و پس از این‌که گرو با کمک کِوین، استوارت، باب، اتو و سایر مینیون‌ها، یک سنگ قیمتی را از آن‌ها می‌دزدد، فرار می‌کند. در فرار، گرو و مینیون‌ها به وایلد ناکلز برای راهنمایی مراجعه می‌کنند و متوجه می‌شوند که حتی افراد بد هم به کمک کمی از دوستان خود نیاز دارند.

آلبوم موسیقی متن فیلم در ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ از طریق دکا رکوردز و ورو گروپ منتشر شد. این موسیقی متن که توسط جک آنتونوف ساخته شد، متشکل از هنرمندان معاصر گوناگون است که ترانه‌های مشهور فانک، پاپ و سول دهه ۱۹۷۰ را پوشش می‌دهند.

ترانهٔ «آفتاب را روشن کنید» توسط دایانا راس و تیم ایمپالا به عنوان تک‌آهنگ اصلی آلبوم در ۲۰ مهٔ ۲۰۲۲ منتشر شد. پس از آن کاور «دسافینادو» از کالی اوچیس و کاور «فانکی‌تاون» از سنت وینسنت برای این فیلم ایجاد شدند.

استیو کرل در نقش گرو، پی‌یر کافین در نقش کوین، استوارت، باب، اتو و دیگر مینیون‌ها، تراجی پی. هنسون در نقش بل باتوم، رهبر تازه منصوب‌شدهٔ ۶ شریر، میشل یئو در نقش مَستِر چاو، یک مبارز کونگ‌فوکار که به مینیون‌ها در تلاششان کمک می‌کند، ژان-کلود ون دام در نقش ژان کلاود، یکی از اعضای ۶ شریر با پنجهٔ خرچنگی غول‌پیکر، لوسی لاولس در نقش نانچاک، یک راهبه و نانچیکو باز حرفه‌ای و یکی از اعضای ۶ شریر و دولف لاندگرن در نقش سووِن‌جنس، یکی از اعضای ۶ شریر که یک رول‌اسکیت‌باز است صداپیشگان این انیمیشن هستند.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->