هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)
سرخط خبرها

پوتین قانون تجارت آزاد ایران و اوراسیا را امضا کرد

  • کد خبر: ۱۱۷۱۱۴
  • ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
پوتین قانون تجارت آزاد ایران و اوراسیا را امضا کرد
رئیس جمهور روسیه قانونی در ارتباط با تمهیدات لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اوراسیا و ایران را امضا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قانون تجارت آزاد میان حوزه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این قانون، پروتکل متخص به توافق مقدماتی امضا شده در سال ۲۰۱۸ برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران را تصویب می‌کند.

این سند بر روی وبگاه رسمی اطلاعات حقوقی دولت روسیه قرار گرفته است. پروتکل نام برده چندی پیش نیز در تهران به امضا رسیده بود. توافق مقدماتی در برگیرنده این پروتکل که از سال دو سال قبل اجرای آن آغاز شده، شرایط را برای واردات ترجیحی برخی کالا‌ها فراهم می‌کند.

این قانون در حالی به امضای پوتین رسیده که «میخاییل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (پنجشنبه) گفت، ایران شریکی قابل اتکا برای این کشور محسوب می‌شود و مسکو به دنبال تقویت روابط با تهران است.

بوگدانوف گفت: «ما ایران را شریکی قابل اتکا و کشوری هم‌فکر در بستر تغییرات جهانی مرتبط با تشکیل یک جهان چند قطبی و تلاش جمعی همه‌جانبه غرب برای مقاومت در برابر این روند عینی می‌بینیم».

این دیپلمات ارشد روس افزود، تقویت همکاری‌های تهران و مسکو بهترین پاسخ به چالش‌های اعمال شده از سوی غرب خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->