توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

قیمت بلیت «زالاوا» در سینما‌های کشور شناور می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۷۳۱۰
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
قیمت بلیت «زالاوا» در سینما‌های کشور شناور می‌شود
مدیر تجاری‌سازی و توسعه بازار بنیاد سینمایی فارابی از شناور شدن قیمت بلیت «زالاوا» در سینما‌های کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی مرادخانی با بیان اینکه وضعیت بغرنج گیشه، واقعیت غیرقابل انکار است، گفت: لازم است با همفکری و مشارکت همه سینماگران برای حل این مشکل، تلاش‌های جدید صورت گرفته شود. وضعیت پیش‌آمده به یکی از دو دلیل نمی‌شود و باید ریشه‌های اصلی آن بررسی قرار گیرد.  

او یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های موجود به‌ویژه در سال جاری را افزایش قیمت سینما‌ها و افزایش فشار‌های معیشتی خواند و ادامه داد: اگر یک خانواده ۴ نفره در تهران بخواهند با اتومبیل شخصی به سینما بروند و تنقلاتی هم تولید کنند، باتوجه به قیمت‌های فعلی باید باشند. چیزی نزدیک به ۴۰۰-۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنند که در شرایط فعلی از افراد ممکن است چنین هزینه‌هایی از خانواده شان حذف شود. به هر حال طبیعی‌ست اولین چیزی که در وضعیت فشار اقتصادی از سبد هزینه خانوار حذف شود، همین موضوع مهم فرهنگ و هنر و خاص سینما باشد.  

مدیر تجاری‌سازی و توسعه بازار بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه یکی از راه حل‌های زودبازده برای بازگشت رونق به سینما‌های شناورکردن قیمت بلیت است، افزود: از همین الان مشخص است که اجرای طرح شناورسازی قیمت بلیت به طور جدی در بازگشت مردم به سینما تأثیرگذار خواهد بود؛ و این مهم برای ما در افزایش معنادار مخاطبان دو فیلم بدون قرار قبلی و هناس کاملا مشهود است. این دو فیلم در موضوع شناورسازی قیمت بلیت‌ها پیش‌قدم شدند و از روزی‌هایی که این کار را شروع می‌کردند، مخاطبانشان به طور جدی افزایش پیدا کرده بودند.  

او با بازگشت به عقب ما این طرح را یکی از راه‌های رونق به گیشه سینما‌ها می‌دانیم، اظهار داشت: فارابی نیز از عمل خود را با شناورسازی قیمت بلیت فیلم "بدون قرار قبلی" اثبات کرده است، از این رو با عوامل و پخش کننده فیلم " زالاوا" هم که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و اکنون روی پرده قرار دارد صحبت می‌کند تا روز‌های پیش این فیلم هم به شناورسازی قیمت‌ها بپیوندد.  

مرادخانی با اشاره به این که میزان افزایش قیمت بلیت تنها دلیل این وضعیت نیست، افزود: دلیل اصلی را باید در فاصله گرفتن از سینما از مردم و تفاوت‌های بنیادین پیش‌آمده در فناوری‌ها و جستجو‌ها کرد. موضوعاتی که دغدغه‌ها و جهان فکری سینماگران ما چه اندازه‌هایی با واقعیت‌های موجود جامعه و متن زندگی مردم در انطباق است، موضوعی است که به نظرم تأثیر اصلی بر مردم از پرده سینما را در آن جستجو می‌کند.  

وی درباره تاثیر پلتفرم‌ها نیز گفت: از دیگر شرایط سینما با افزایش ضریب‌نفوذ اینترنت و شبکه نمایش خانگی تفاوت‌های بسیاری کرده است. دنیا دارد کم‌کم به سمت انطباق سینما و جهان‌های مجازی تازه مانند متورس می‌رود و سینما به مفهوم عام در سطح جهانی دستخوش تغییر قرار گرفته است. به همین خاطر ما هم باید خودمان را برای حل چنین مسائلی آماده کنیم و بتوانیم منطقی و معقولی را با چنین مفاهیم تازه‌ای داشته باشیم. البته فارابی در طرح تحول خود نیاز به این موضوع را پیش‌بینی کرده است و امیدواریم در ادامه مسیر هم بتوانیم فعالیت‌های فعالانه‌ای را ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->