پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (جمعه، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۴) | دمای مشهد امروز به ۳۱ درجه می‌رسد پیش‌بینی بارش باران و رعد و برق در برخی مناطق (۱۸ مهر ۱۴۰۴) شیدایی: آمادگی برای بحران ها، هدف مسابقات عملیاتی دوام ثامن نخستین شاخص توسعه کشور، آموزش و پرورش است | سخت‌ترین دوره تحصیلی، دوره ابتدایی است زمان پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد (مهرماه ۱۴۰۴) پایان مأموریت دزد «ضبط و آچار» در خیابان‌های مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کاظمی عنوان کرد: افزایش ۶۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ خبر جدید در خصوص واریز معوقات حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد (پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۴) شرایط بهره‌برداری مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی چگونه است؟ ناگفته‌های رئیس سازمان بهزیستی از جنگ ۱۲ روزه | روایت اعلام آمادگی ۲۲ هزار پزشک متخصص برای خدمت رایگان در عرض ۲۴ ساعت! درباره مجله «پست و تلگراف» که توسط اداره پست ایران منتشر شده است | اولین نشریه اداراتی ایران مددجویان در راه خانه بخت | آیین اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی برگزار شد آیا کودک بدغذا به مکمل نیاز دارد؟ چرا نباید چایی را دوباره گرم کرد؟ شهادت مأمور پلیس مواد مخدر در جاده زاهدان _ نهبندان + (۱۷ مهر ۱۴۰۴) معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه‌زمانی پرداخت می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) | فعلاً خبری از بارش باران نیست نقش کلیدی ژنتیک در درمان کودکان ناکامی در استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ناوگان پستی خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی کشور (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | ورود سامانه بارشی به کشور در اوایل هفته آینده مشهد ۱۰۰۰ پرستار کم دارد | کمبود ۴۰ درصدی پرستار در مراکز درمانی شهر رئیس سازمان بهزیستی کشور: مدارس، کانون جدید فرهنگی و اجتماعی محلات می‌شوند | طرح «سلام»، مقدمه خدمات جدید به اقشار مختلف مردم تشریح اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی | طرح‌هایی برای عبور از ناترازی و توازن مالی در حال اجراست گلایه از  صف‌های طولانی ام آرآی در مشهد  | فقط ۱۹ دستگاه برای چند میلیون نفر هر دمنوشی درمان نیست | هشدار پزشک طب سنتی درباره مصرف خودسرانه دارو‌های گیاهی شربت سرفه ساخت هند کودکان را می‌کشد؛ نخورید! آمار ازدواج و طلاق طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ در خراسان‌رضوی | ازدواج اوج گرفت، طلاق عقب‌نشینی کرد مشهد، میزبان اولین مرکز «مهر و گفت‌و‌گو» | اجرای آزمایشی طرح ملی «سلام» در منطقه قاسم‌آباد مشهد + فیلم (۱۷ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

درباره قطعی سامانه غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و کارگزاری‌های نیمه فعال آن

  • کد خبر: ۱۱۷۶۳۰
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
درباره قطعی سامانه غیرحضوری تأمین‌اجتماعی و کارگزاری‌های نیمه فعال آن
قطعی سامانه غیرحضوری شهروندان را  به حضور در دفتر‌های تسهیل امور شعب تأمین‌اجتماعی می‌کشاند.

هانیه فیاض | شهرآرانیوز؛ این وعده را به شما می‌دهیم که دست کم هفته‌ای یک بار همراه با شما و به صورت «سرزده» به دستگاه‌ها یا اداره‌هایی برویم که حل مشکل یا درخواست شما در آن دستگاه با در‌های بسته مواجه شده است. گلایه و شکایت شهروندان از ازدحام و شلوغی کارگزاری‌های شعب تأمین اجتماعی در شهر، سوژه اصلی سرزده امروز صفحه صدای مردم است.

«سه روز است که در رفت وآمد هستم. مسئولان مرا به سامانه حواله می‌دهند و وقتی به سامانه مراجعه می‌کنم، پیغام می‌دهد: «به شعبه مراجعه کنید.» چرا یک نفر اینجا پیدا نمی‌شود که درست راهنمایی کند و حداقل پاسخ گو باشد؟ مدتی است که سر کار نمی‌روم، اما نمی‌دانستم که باید در سامانه، ترک کار خود را اعلام کنم؛ به همین دلیل سازمان تأمین اجتماعی مرا بدهکار کرده است. چندروز است که به شعبه‌ می‌آیم، اما متصدی باجه به خوبی توضیح نمی‌دهد که دقیقا باید چه کاری انجام دهم؟» خانم «گویا» بیمه شده‌ای است که بعد از سه روز آمد وشد، هنوز پاسخ سؤال خود را دریافت نکرده است و با ما همراه می‌شود.

تنها ۲ باجه فعال در کارگزاری

همراه این شهروند به یکی از باجه‌ها نزدیک می‌شویم. خانم گویا از متصدی باجه می‌پرسد: برای من از تأمین اجتماعی پیامکی آمده که منظورش را متوجه نمی‌شوم؛ امکانش هست توضیح دهید؟ از سوی متصدی باجه پاسخی شنیده نمی‌شود. بعد از حدود یک دقیقه دوباره سؤال مطرح می‌شود. متصدی پاسخ می‌دهد: برو داخل سایت؛ پاسخت آنجاست.

خانم گویا، اما ما را به سمت دو دفتر کارگزاری بیمه در این شعبه هدایت می‌کند. فضایی تقریبا کوچک در محیطی بسته و جمعیتی بسیار زیاد در صف‌های طولانی نوبت! از هشت باجه موجود در این دفتر کارگزاری، تنها دو باجه فعال است. قطعا به همین دلیل است که مراجعان، زمان زیادی را در انتظار نوبت هستند. ساعت نزدیک یک ظهر است. یکی از مراجعان در صف از شلوغی و انتظار طولانی صفوف گلایه دارد و‌ می‌گوید: از ساعت ۱۱:۳۰ در صف هستم و هنوز نوبتم نشده است. وضعیت پاسخ گویی اصلا مناسب نیست.

نداشتن اطلاعات کافی درباره سامانه خدمات غیر حضوری

گلایه‌های شهروندان باعث می‌شود که در ادامه بازدید سرزده خود به دفتر رئیس شعبه ۳ تأمین اجتماعی مشهد برویم. حمیدرضا ا... یاری در پاسخ به مشکلات شهروندان توضیح می‌دهد: طبق ماده ۳۰ قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان موظف اند حق بیمه را از بیمه شده کسر و به همراه سهم خود به سازمان پرداخت کنند. درخصوص موضوع عنوان شده، کارفرما باید نسبت به پرداخت بیمه یا اعلام ترک کار اقدام می‌کرده.

او می‌افزاید: گاهی کارفرما برای اینکه خودش پیگیری نکند، این وظیفه را به بیمه شده محول می‌کند، در صورتی که ریز جزئیات در پنل کاربری کارفرما نشان داده می‌شود و به همین دلیل در سامانه بیمه شده پیام مراجعه به شعبه نمایش داده می‌شود.

ا... یاری بیان می‌کند: کارفرما بنا بر اطلاعاتی که در سیستم ثبت شده است، باید به صورت غیرحضوری وارد سیستم شود و اعتراض خود را ثبت کند و در این صورت دیگر نیازی به حضور فرد در شعبه نیست.

رئیس شعبه ۳ سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه می‌دهد: نیرو‌های شعب تأمین اجتماعی از طریق آزمون استخدامی وارد سازمان می‌شوند، اما کارمندانی که شهروندان از پاسخ گو نبودن مناسب آن‌ها گلایه دارند، شش ماه است که در این شعبه مشغول به کار شده اند و طبیعی است به زمان نیاز دارند تا اطلاعات خود را با مراجعه کننده همراه کنند.

ا... یاری درباره قطعی سامانه سازمان تأمین اجتماعی نیز توضیح می‌دهد: متأسفانه مردم اغلب بخش عمده‌ای از کار‌های خود را به روز‌های پایانی ماه موکول می‌کنند و به دلیل اینکه تراکنش‌ها در این ایام زیاد است، ممکن است با قطعی چند دقیقه‌ای سامانه مواجه شوند.

قطعی موقت سامانه

او می‌گوید: شهروندان کمی صبور باشند؛ زیرا این مشکل موقت است و خیلی زود رفع می‌شود. بهتر است مردم در ساعاتی غیر از ساعت اداری وارد سامانه شوند و دقت کنند فعالیت خود را اوایل و اواسط ماه انجام دهند.

رئیس شعبه ۳ تأمین اجتماعی مشهد می‌افزاید: از زمانی که دفترچه‌های بیمه حذف شده اند و سیستم سازمان تأمین اجتماعی به صورت آنلاین فعال شده، فعالیت کارگزاری‌ها محدود شد، به طوری که دیگر عملا به آن‌ها نیازی نیست.

ا... یاری اضافه می‌کند: در حال حاضر کارگزاری ها، کار نیابتی انجام می‌دهند؛ به این معنی که در قبال دریافت هزینه، همه امور مرتبط با کارفرما یا بیمه شده را انجام می‌دهند. در حالی که اگر مراجعان برای هر درخواست خود به سامانه مراجعه کنند، به مراجعه حضوری نیاز ندارند.

او می‌افزاید: شهروندان به استفاده از سامانه مسلط نیستند؛ به همین دلیل به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، این در حالی است که بیمه شدگان و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه غیرحضوری به سایت سازمان درخواست‌های خود را مطرح کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->