جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۹۴۴
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند
مشاور شهردار در بخش حمل‌ونقل و ترافیک گفت: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند و تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی امامی میبدی، امروز ۲۴ آذرماه، در نشست خبری سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌و‌نقل و ترافیک که در محل ساختمان نظام مهندسی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه «حمل‌و‌نقل انسان‌محور، محور سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک است»، اظهار کرد: وقت برای تمام مردم جهان باارزش است. اروپاییان در شرایط برفی یا بارانی سفر‌های خود را با دوچرخه یا حمل‌ونقل عمومی انجام می‌دهند. آن‌ها زمان سفر خود را مدیریت می‌کنند و در عین حال آلودگی در شهر و کشور آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه «این مسئله سبب شد که سازمان نظام مهندسی و شهرداری مشهد در این راستا این همایش را برگزار کند تا مردم و مسئولین را به این کار تشویق کنیم»، ادامه داد: در نسخه حمل‌ونقل عمومی، باید خطوط ریلی و خطوط بی‌آر‌تی ببینیم. حمل‌ونقل عمومی باید جامع و کامل باشد تا جواب‌گوی نیاز‌های شهری باشد.

امامی میبدی با اشاره به اینکه «اگر میدان صیاد به تقاطع تبدیل شده است، حتماً پشتوانه علمی داشته است»، بیان کرد: ما هنوز در فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در حال درجازدن هستیم و به استفاده از حمل‌ونقل عمومی عادت نکرده‌ایم.

مشاور شهردار مشهد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در پاسخ به ایسنا در خصوص نقاط پرترافیک مشهد و راه‌کار‌های شهرداری، گفت: به طور متوسط روزانه ورودی شهر مشهد، حدود ۱۱۰ هزار خودرو است که سه روز ماندگاری آن، ۳۰۰ هزار خودرو می‌شود که بالغ‌بر ۸۵ درصد آن‌ها غیرمشهدی هستند. همه آن‌ها قصد دارند به سمت هسته مرکزی شهر بروند و در مجاورت بارگاه امام علی‌بن‌موسی‌الرضا اقامت کنند.

وی ادامه داد: ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم این تعداد را پاسخ‌گو باشیم. در این زمینه، باید توسعه حمل‌ونقل عمومی در اسرع وقت و حمل ونقل انبوه‌بر در درازمدت در دستور کار باشد که چاره‌ای جز این نیست. مطالعات جامع مشهد، چهار خط ریلی برای مشهد پیش‌بینی و توصیه کرده است.

امامی میبدی با بیان اینکه «دو خط قطار شهری به بهره‌برداری کامل رسیده است و خط سه قطار شهری تا میدان بسیج پیشرفت کرده است»، افزود: اگر ۳۰ میلیون زائر تنها در هسته مرکزی اقامت کند، مشکلات زیادی خواهند داشت. مطالعاتی در سازمان ترافیک برای مدیریت هسته مرکزی شهر مشهد انجام شد و مراحل تصویب آن در چند مرحله رفت و برگشت با ارگان‌های ذی‌ربط در حال انجام است. در این مطالعات راه‌کار‌هایی پیشنهاد شده است. مانند توسعه حمل‌ونقل، افزایش رینگ در اطراف حرم و شبکه‌هایی که به صورت شاتل، زائر را به زیارت و برگشت آن‌ها سوق بدهد. اختصاص پارکینگ در اطراف حرم نیز از برنامه‌های شهرداری است.

مشاور شهردار در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اظهارکرد: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند. تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->