۱۵ درصد مشهدی‌ها، مالک اراضی قولنامه‌ای هستند| لایحه تشویق تفکیک اراضی در دستور کار شهرداری خلیل موحد جانشین هاشم دائمی در شورای شهر مشهد شد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد
سرخط خبرها

خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۹۴۴
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند
مشاور شهردار در بخش حمل‌ونقل و ترافیک گفت: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند و تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی امامی میبدی، امروز ۲۴ آذرماه، در نشست خبری سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌و‌نقل و ترافیک که در محل ساختمان نظام مهندسی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه «حمل‌و‌نقل انسان‌محور، محور سیزدهمین همایش تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک است»، اظهار کرد: وقت برای تمام مردم جهان باارزش است. اروپاییان در شرایط برفی یا بارانی سفر‌های خود را با دوچرخه یا حمل‌ونقل عمومی انجام می‌دهند. آن‌ها زمان سفر خود را مدیریت می‌کنند و در عین حال آلودگی در شهر و کشور آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه «این مسئله سبب شد که سازمان نظام مهندسی و شهرداری مشهد در این راستا این همایش را برگزار کند تا مردم و مسئولین را به این کار تشویق کنیم»، ادامه داد: در نسخه حمل‌ونقل عمومی، باید خطوط ریلی و خطوط بی‌آر‌تی ببینیم. حمل‌ونقل عمومی باید جامع و کامل باشد تا جواب‌گوی نیاز‌های شهری باشد.

امامی میبدی با اشاره به اینکه «اگر میدان صیاد به تقاطع تبدیل شده است، حتماً پشتوانه علمی داشته است»، بیان کرد: ما هنوز در فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در حال درجازدن هستیم و به استفاده از حمل‌ونقل عمومی عادت نکرده‌ایم.

مشاور شهردار مشهد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در پاسخ به ایسنا در خصوص نقاط پرترافیک مشهد و راه‌کار‌های شهرداری، گفت: به طور متوسط روزانه ورودی شهر مشهد، حدود ۱۱۰ هزار خودرو است که سه روز ماندگاری آن، ۳۰۰ هزار خودرو می‌شود که بالغ‌بر ۸۵ درصد آن‌ها غیرمشهدی هستند. همه آن‌ها قصد دارند به سمت هسته مرکزی شهر بروند و در مجاورت بارگاه امام علی‌بن‌موسی‌الرضا اقامت کنند.

وی ادامه داد: ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم این تعداد را پاسخ‌گو باشیم. در این زمینه، باید توسعه حمل‌ونقل عمومی در اسرع وقت و حمل ونقل انبوه‌بر در درازمدت در دستور کار باشد که چاره‌ای جز این نیست. مطالعات جامع مشهد، چهار خط ریلی برای مشهد پیش‌بینی و توصیه کرده است.

امامی میبدی با بیان اینکه «دو خط قطار شهری به بهره‌برداری کامل رسیده است و خط سه قطار شهری تا میدان بسیج پیشرفت کرده است»، افزود: اگر ۳۰ میلیون زائر تنها در هسته مرکزی اقامت کند، مشکلات زیادی خواهند داشت. مطالعاتی در سازمان ترافیک برای مدیریت هسته مرکزی شهر مشهد انجام شد و مراحل تصویب آن در چند مرحله رفت و برگشت با ارگان‌های ذی‌ربط در حال انجام است. در این مطالعات راه‌کار‌هایی پیشنهاد شده است. مانند توسعه حمل‌ونقل، افزایش رینگ در اطراف حرم و شبکه‌هایی که به صورت شاتل، زائر را به زیارت و برگشت آن‌ها سوق بدهد. اختصاص پارکینگ در اطراف حرم نیز از برنامه‌های شهرداری است.

مشاور شهردار در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اظهارکرد: باید در توسعه شهری سهمی برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص بدهیم. حمل‌ونقل عمومی حدود یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند. تنها خط یک بی‌آرتی روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند. در توسعه حمل‌ونقل شهری باید رفاه و آسایش مردم را در نظر بگیریم تا مردم به استفاده از آن تشویق شوند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->