جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟
سرخط خبرها

علت سوانح فرودگاه مشهد از زبان مدیرکل دفتر بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری

  • کد خبر: ۱۱۹۶۸۳
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
علت سوانح فرودگاه مشهد از زبان مدیرکل دفتر بررسی حوادث سازمان هواپیمایی کشوری
مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علت سانحه امروز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نقص فنی هواپیما بوده است.

مهدی بی باک | شهرآرانیوز، حسن رضایی فر در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به ترکیدگی لاستیک هواپیمای پرواز امروز تهران - مشهد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد اظهار کرد: امروز جلسه ای با عوامل فرودگاه مشهد و شرکت هواپیمایی داشتیم و پس از بررسی ها مشخص شد علت حادثه نقص فنی بوده است. برای تامین ایمنی و اطمینان مردم از سفرهای هوایی مطمئن باشید سازمان هواپیمایی کشوری در صورت مشاهده ناایمنی در محیط فرودگاهی یا شرکت های هواپیمایی اجازه فعالیت نخواهد داد.

وی افزود: تعداد حوادث و رویداد‌هایی که در فرودگاه مشهد اتفاق افتاده است را باید با توجه به تعداد پرواز‌ها مقایسه کنیم، البته سازمان هواپیمایی کشوری هیچ وقت به دنبال مقصرسازی نیست و فقط به دنبال پیشگیری از وقوع چنین مسائلی هستیم. امید است فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد استاندارد‌های حرفه‌ای را ارتقا دهد و مطابق با قوانین بین المللی فرودگاهی در سطح خاورمیانه باشد. بازهم تاکید می‌کنم سانحه امروز در فرودگاه مشهد به خاطر مشکل فنی بوده و این موضوع هیچ ارتباطی به فرودگاه نداشته و به نگهداری و تعمیر هواپیما بازمی گردد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عدم دریافت گواهینامه فرودگاهی از سوی فرودگاه مشهد نیز تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۴۰۰ مقررات جدید فرودگاهی را وضع کرده است و ممیزی‌هایی را تعیین کرده تا فرودگاه‌ها را با ویژگی‌های جهانی مطابقت دهند. در حال حاضر فرودگاه‌هایی مانند زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دریافت کردند و سایر فرودگاه‌های کشور هم برای دریافت این گواهینامه اقداماتی انجام دادند. در همین راستا پیش ممیزی از فرودگاه مشهد هم انجام شده و گزارشی از سازمان هواپیمایی کشوری به این فرودگاه ارسال شده و ان شاالله با رسیدن به استانداردهای لازم موفق به دریافت گواهینامه می شوند.

وی ادامه داد: هر فرودگاه ملزم به داشتن گواهینامه فرودگاهی نیست و این به معنای ایمن نبودن فرودگاه نیست و همه فرودگاه های کشور پروازها را به صورت ایمن انجام می دهند و خیال مردم از این بابت راحت باشد. 

رضایی فر تصریح کرد: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از فرودگاه های باسابقه در سیستم مدیریت ایمنی است و در بحث شناسایی مخاطرات، ارزیابی ریسک و اقدامات اصلاحی همیشه پیش قدم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته در یکی از گزارش‌های حادثه‌ای بحث کنده شدن سطح رنگ آمیزی باند فرودگاه مشهد را اعلام کردیم که البته این مورد عامل تمام رویداد‌ها نبوده، ولی خب این مشکل باید رفع شود و فکر می‌کنم با آغاز فصل سرما و خروج از بار ترافیکی این مشکل در فرودگاه مشهد برطرف شود.

 
تصویربردار و تدوینگر: مهران سپهران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->