رئیس سازمان انرژی اتمی: تولید رادیو دارو متوقف نمی‌شود انصار الله: حمله اسرائیل به عربستان را بعید نمی‌دانیم سازمان ملل: باب دیپلماسی با ایران هرگز بسته نمی‌شود پزشکیان: ایران آماده ارتقای همکاری‌های دوجانبه با جمهوری ساحل عاج است کرملین به اروپا درباره مصادره غیرقانونی دارایی‌های روسیه هشدار داد قالیباف قانون تشدید مجازات جاسوسی را ابلاغ کرد پیام ترامپ به خانواده‌های اسیران اسرائیلی: بر نابودی حماس مصمم هستم رکوردزنی صادرات سلاح‌های انگلیسی به رژیم صهیونیستی ترامپ: تیم آمریکا برای مذاکرات غزه به مصر می‌رود | شوخی های تحقیر آمیز ترامپ با نخست وزیر کانادا + فیلم پاسخ عراقچی به اظهارات ترامپ: پافشاری بیشتر بر اشتباه محاسباتی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند یمن: فلسطینی‌ها در ۷ اکتبر عزت خود را بازیافتند رایزنی ترامپ با تیم مذاکره کننده آمریکا قبل از آغاز مذاکرات با حماس مذاکرات روز دوم میانجی‌ها و حماس در شرم‌الشیخ به پایان رسید (۱۵ مهر ۱۴۰۴) گزارش ارتش پاکستان از عملکرد جنگنده J۱۰ چینی رایزنی اردوغان و پوتین درباره اوکراین و غزه شیخ نعیم قاسم: از حمایت‌های ایران سپاسگزاریم دیدار فرستاده آمریکا با الجولانی وزیر دفاع سوریه: با قسد درباره آتش بس توافق کردیم نروژ: محتاطانه به طرح ترامپ درباره غزه خوشبین هستیم پاپ به ۲ کشور اسلامی سفر می‌کند نظامیان و خودرو‌های صهیونیست هدف گردان‌های القدس قرار گرفته شدند (۱۵ مهر ۱۴۰۴) عارف: مهم‌ترین دغدغه دولت ارتقای وضعیت نوجوانان است حمله با چاقو به شهردار آلمانی دفاع دوباره وزیر خارجه آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی شرط کاخ سفید برای حضور ترامپ در نشست آسه‌آن قطر دور اول مذاکرات غزه در شرم الشیخ را دقیق خواند پایان فعالیت دیپلماتیک سفرای عمان و امارات در ایران | سفرای جدید به‌زودی وارد تهران می‌شوند
سرخط خبرها

اطلاعیه مهم وزارت کشور درباره مسئولیت صداوسیما در ماجرای افزایش قیمت بنزین

  • کد خبر: ۱۲۰۰۴
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
اطلاعیه مهم وزارت کشور درباره مسئولیت صداوسیما در ماجرای افزایش قیمت بنزین
روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت کشور، کلیات روند سیاست گذاری و اطلاع رسانی عمومی برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور آمده است: طرح مدیریت مصرف سوخت، با تکیه بر اسناد قانونی بالادستی، پس از طی تشریفات قانونی و مبتنی بر اختیارات مصوب و تایید مراجع قانونی مرتبط درتاریخ ۲۴-۸-۱۳۹۸ اجرائی شد.
با اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت با تایید نهاد‌های قانونی و با اطلاع رسانی بخش‌های مرتبط از جمله صدا وسیما و سایر رسانه‌های کشور اجرا شد؛ و علیرغم آنکه بیش از دو سال است که ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین، با مصوبه مراجع قانونی در دستور کار دولت قرار داشته و این موضوع مورد توجه محافل خبری و رسانه‌ای بوده است، تلاش زیادی از سوی منتقدین طرح صورت گرفته تا چنین القاء شود که طرح بدون اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی اجرا شده است.
این در حالی است که سیاست گذاری، برنامه ریزی، طراحی، تعیین دستگاه مسئول و دستگاه‌های همکار، تدوین ماموریت‌ها وشرح وظایف وتکالیف هریک ازدستگاه‌های مرتبط در عرصه اقناع افکارعمومی و اطلاع رسانی طرح مدیریت سوخت، از دی ماه سال ۱۳۹۶ و دقیقاً ۶۹۳ روز قبل از اجرای طرح، از سوی وزارت کشور دنبال شده و ازآن تاریخ تا زمان اجرای طرح، برنامه ریزی و طراحی روند اقدامات وتکالیف دستگاه‌های مختلف در عرصه اطلاع رسانی و توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع با مشارکت نمایندگان بخش‌های مرتبط کشور، در ۷ جلسه شورای امنیت کشور با ۲۵ مصوبه، در۱۶ جلسه ستاد طرح مدیریت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با ۱۸ مصوبه، در ۳ جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با ۲۶ مصوبه، در یک جلسه ستاد اقتصادی دولت با یک مصوبه و در مجموع در۳۶ جلسه شورا‌ها و ستاد‌های مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شده است.
در جلسات متعدد یادشده و مصوبات آن، ضمن توجه جدی به عرصه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی، به عنوان زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مسئولیت اصلی توجیه و اقناع افکار عمومی به سازمان صدا وسیما واگذار و این سازمان مکلف شد، در دوره آمادگی برای اجرای طرح که عملاً با تعویق پی درپی زمان اجرای طرح قریب به دو سال به طول انجامیده، به تدریج افکار عمومی را در کشور با بهره گیری از نخبگان دانشگاهی وکارشناسان حوزه انرژی، برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بعلاوه تبیین مزایای اقتصادی این طرح، آماده سازد.
از جمله تکالیف مورد تصریح برای سازمان صدا وسیما در برنامه ریزی‌ها و مصوبات یادشده، می‌توان به تهیه و ارائه پیوست تبلیغاتی طرح، انجام نظرسنجی، تهیه و تدوین طرح اطلاع رسانی، فراهم نمودن شرایط لازم در افکار عمومی برای جلب مشارکت عمومی در روند احیای کارت‌های سوخت، تبیین آثار طرح در مقابله با قاچاق بنزین، فرهنگ سازی برای ایجاد الگوی مصرف سوخت و پیشگیری ازآلودگی محیط زیست، اطلاع رسانی لازم در خصوص محل هزینه کرد درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت سوخت و توجیه مدیران مراکز صدا وسیمای استانی اشاره کرد.
به طور خلاصه و بر اساس تصریح مصوبات یادشده، مسئولیت تبلیغات و اقناع افکارعمومی و بسترسازی لازم برای اجرای طرح، برعهده سازمان صدا وسیما قرار داشته است و البته در بخش‌هایی از این ماموریت مهم وملی، به تناسب تکالیف قانونی وتخصصی؛ دستگاه هایی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایربخش‌های مرتبط، مکلف به همکاری با صدا وسیما در این عرصه بوده ومشخصاً تصریح شده است: کلیه‌ی دستگاه‌های مرتبط با موضوع اطلاع رسانی در رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد، موظف به همکاری با سازمان صدا و سیما می‌باشند.
لازم به ذکراست که سازمان صدا و سیما نیز، در اجرای مصوبات فوق الذکر، نسبت به تهیه وتدوین پیوست اطلاع رسانی طرح و بروز رسانی آن درچند مقطع، ازجمله در۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ با عنوان پیوست"استفاده ازکارت سوخت سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین وبسته پیشنهادی اقدامات رسانه‌ای و مقابله با عملیات روانی رسانه‌های معاند"، در تاریخ ۹-۲-۱۳۹۸؛ با عنوان "راهبرد‌ها، سیاست‌ها و محور‌های رسانه ملی درخصوص افزایش قیمت بنزین" و در تاریخ ۶-۷-۱۳۹۸؛ نسبت به روز رسانی مجموعه فوق الذکر (راهبردها، سیاست‌ها ومحور‌های پیشنهادی رسانه ملی در خصوص افزایش قیمت بنزین)، اقدام نموده و اسناد مصوب را در قالب صد‌ها ساعت برنامه تولیدی، خبر و گزارش‌های ویژه به مرحله اجراء درآورده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->