آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اصابت موشک‌های بالستیک چین یه خاک ژاپن

  • کد خبر: ۱۲۰۱۶۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
اصابت موشک‌های بالستیک چین یه خاک ژاپن
دولت ژاپن اعلام کرد 5 موشک بالستیک چین در منطقه ویژه اقتصادی خاک این کشور فرود آمده است. دولت ژاپن از پکن خواسته است فورا رزمایش خود را متوقف کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد پنج موشک بالستیکی که چین در رزمایش خود در اطراف تایوان پرتاب کرده، در منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

خبرگزاری کیودوی ژاپن ضمن اعلام این مطلب افزود، این اولین بار است که موشک های بالستیک چین در این منطقه فرود آمده است.

به گفته دولت توکیو، موشک ها در منطقه آموزشی تعیین شده توسط چین در جنوب غربی جزیره «هاتروما» (Hateruma) در استان جنوبی اوکیناوا سقوط کردند. دولت ژاپن از پکن خواسته است فورا رزمایش خود را متوقف کند.

چین در اعتراض به دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان این رزمایش را از امروز آغاز کرده است.

«نوبو کیشی» (Nobuo Kishi)، وزیر دفاع چین، گفت: این یک موضوع جدی است که به امنیت ملی کشور ما و امنیت مردم مربوط می شود و این اقدام چین را «بسیار تهدیدآمیز» خواند. دولت ژاپن اعتراض دیپلماتیک خود را به دولت چین تسلیم کرده است.

جزیره هاتروما به تایوان و جزایر دیگری مانند «یوناگونی» (Yonaguni) و «سنکاکوس» (Senkakus) در دریای شرق چین نزدیک است.

غربی ترین جزیره ژاپنی موسوم به یوناگونی یک خط دفاعی مهم برای نیروهای دفاعی ژاپن است، در حالی که جزایر سنکاکو که توسط توکیو اداره می شود اما پکن مدعی آن است، مرکز تنش دوجانبه بین چین و ژاپن قرار دارد.

ژاپن نگرانی شدید خود را درباره رزمایش چین در مناطق نزدیک تایوان  که تا روز یکشنبه ادامه دارد، ابراز کرده و گفته است که این منطقه با منطقه ویژه اقتصادی ژاپن همپوشانی دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->