سرخط خبرها
محلات عنصری، پروین اعتصامی و بهارستان با یک اولویت

ارتقای امنیت، مطالبه اصلی

  • کد خبر: ۱۲۰۸۲
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
ارتقای امنیت، مطالبه اصلی
سعید جلائیان - جلسه‌های شورا‌های اجتماعی محلات پروین اعتصامی، عنصری و بهارستان در دور جدید برگزار شد.
اعضای شورای اجتماعی محلات هر ۳ محله پروین اعتصامی، عنصری و بهارستان کمبود امنیت را بزرگ‌ترین معضل محله خود دانستند و رسیدگی به این امر را در دستورکار جلسه‌های خود قرار دادند.
حجت‌الاسلام صباغیان، نماینده تشکل‌ها و رئیس شورای اجتماعی محله پروین اعتصامی، در سومین نشست شورای اجتماعی این محله در مسجد، ولی عصر (عج) از اعضای شورا خواست پیشنهاد‌های خود را درباره تأمین و ارتقای امنیت محله پروین اعتصامی مطرح کنند. صباغیان گفت: این جلسه با دستورکار امنیت و فعالیت‌هایی با محوریت مسجد تشکیل شده است به همین علت از تمامی اعضای شورا می‌خواهم نظرات و پیشنهاد‌های خود را برای افزایش امنیت در این محله مطرح کنند. وی ادامه داد: هر یک از اعضای شورای اجتماعی بسته به محله خود نقاط جرم خیز را شناسایی کنند و با جذب افرادی که از این راه بازگشتند از ظرفیت آن‌ها بهره ببریم. در ادامه این نشست حجت‌الاسلام درودی پیشنهادی را برای ارتقای امنیت تمرکز روی مساجد و مدارس مطرح کرد و گفت: برای آغاز کار پیشنهاد می‌کنم از مکان‌های کوچکی مانند مدارس و مساجد فعالیت را شروع کنیم و نسبت به آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها و عموم شهروندان در مساجد به روشنگری برای ارتقای امنیت بپردازیم. درودی ادامه داد: علاوه بر این می‌توانیم از ظرفیت هیئت‌های مذهبی بهره ببریم چرا که بسیاری از جوانان و حتی افرادی که اعتیاد دارند یا بزهکار هستند نیز در این جلسه‌ها حضور پیدا می‌کنند. نماینده مساجد شورای اجتماعی محله پروین اعتصامی افزود: می‌توانیم جلسه‌هایی را با مداحان هیئت‌های مذهبی برگزار کنیم و از آن‌ها بخواهیم در زمان اجرای برنامه‌های خود زمان کوتاهی به این موضوع‌ها اختصاص دهند. سلامی، نماینده ساکنان شورای اجتماعی محله پروین اعتصامی نیز بیان کرد: برای پیشبرد اهداف باید برنامه‌هایی با مخاطبان حداکثری برگزار کنیم که برای رسیدن به این مخاطب می‌توانیم از آیتم‌های شاد بهره ببریم. جمال‌زایی، عضو دیگر شورای اجتماعی پروین اعتصامی نیز گفت: ما باید کانون تجمع افراد خلافکار را در محله شناسایی و بین آن‌ها نفوذ کنیم. ما باید به این افراد بها دهیم و کلاس‌های کوتاه‌مدتی را برای آن‌ها تشکیل دهیم.

بهره بردن از مناسبت‌ها برای آموزش
حامد قریانی، دبیر این نشست هم گفت: برخی مناسبت‌ها مانند محرم و صفر و شب‌های قدر ظرفیت‌های خوبی هستند تا ما از آن‌ها برای پیشبرد اهدافمان بهره ببریم. افرادی که در این مراسم شرکت می‌کنند به جایی رسیدند که می‌خواهند بازگردند ما باید کمک کنیم به این افراد تا توبه عملی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنم تمامی مساجد محله خود را متعهد اخلاقی کنند در مناسبت‌های مختلف برای خوراک فکری جلسه نیز برنامه داشته باشند. در ادامه این نشست دیگر اعضای شورای اجتماعی محله به بیان پیشنهاد‌های خود برای تأمین امنیت این محله پرداختند. نتیجه این هم کلامی رسیدن به مصوباتی، چون برگزاری جلسه مشترک با نیروی انتظامی و بسیج محله، شناخت مناطق جرم‌خیز محله پروین اعتصامی از سوی اعضا، برگزاری کلاس‌های آموزشی رزق حلال، جلسه‌های آموزشی کلاس‌ها، پیشگیری از اعتیاد و معرفی خانواده‌های آن‌ها، استفاده از ظرفیت افرادی که از اعتیاد رها شدند و برگزاری جلسه مشترک با هیئت‌های مذهبی برای آگاهی‌بخشی در جلسه‌های آن‌ها بود.

خواستار افزایش امنیت در عنصری
نشست شورای اجتماعی محله عنصری نیز این هفته با موضوع انتخاب رئیس و نائب رئیس در مسجد امیر این محله برگزار شد. اعضای شورا در ابتدای این نشست به بیان پیشنهاد‌های خود برای موضوع‌های محوری در جلسه‌ها پرداختند. این پیشنهاد‌ها شامل تحکیم خانواده، سواد رسانه، ازدواج، امنیت، تقویت پایگاه‌های فرهنگی، میزبانی و تکریم زائران، بهداشت محیط و فعالیت‌های عمرانی بود که از بین آن‌ها امنیت و تقویت پایگاه‌های فرهنگی انتخاب شدند. در ادامه این نشست رأی‌گیری برای انتخاب رئیس و نائب رئیس شورای اجتماعی انجام شد که به دلیل مساوی بودن آرای ۲ تن از ۳ داوطلب کار رأی‌گیری به جلسه بعدی این شورا موکول شد تا اعضای غایب جلسه نیز حضور داشته باشند.

درخواست جلسه با پلیس
دومین جلسه شورای اجتماعی جدید محله بهارستان نیز این هفته در مسجد قمربنی‌هاشم این محله برگزار شد. حجت‌الاسلام محمد حسین خانی، نماینده مساجد و رئیس این شورا، در این نشست گفت: معضلات بسیاری در بهارستان از جمله زمین‌های خالی آستان قدس وجود دارد که موجب ناامنی در محله شده است. غلامی، نماینده ساکنان در این شورای اجتماعی هم خواستار روشن شدن بودجه شورای اجتماعی شد تا بر اساس آن برنامه‌های شورا اولویت‌بندی شود. در انتهای این نشست اعضای شورای اجتماعی خواستار نشستی با نیروی انتظامی در کلانتری محله شدند و اولویت‌بندی موضوع‌های پیگیری در شورا به جلسه‌های بعد موکول شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->