نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد
سرخط خبرها

کارنامه پارسا در نیمه راه

  • کد خبر: ۱۲۱۱۹
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
کارنامه پارسا در نیمه راه
تحلیل آماری نتایج نماینده خراسان رضوی درپایان نیم‌فصل لیگ برتر بسکتبال کشور
مرتضی اخوان - لیگ برتر بسکتبال به ایستگاه پایانی نیم‌فصل رسید و با آنکه چند بازی در طول این ۱۳ هفته به دلایل مختلف لغو شد تا به عنوان بازی معوقه به آینده موکول شود، حالا می‌توان کارنامه شاگردان سرجان ایوانوویچ، سرمربی صربستانی آویژه صنعت پارسای مشهد، را مرور کرد، کارنامه مردان بسکتبال خراسان که به نظر می‌رسد با توجه به جمیع اعداد و آمار، کارنامه‌ای مثبت تلقی شود. پارسایی‌ها در آخرین نبرد نیم‌فصلی روز گذشته در خانه مس کرمان در کمال ناباوری دیداررا به میزبان قعرنشین خود واگذار کردند. پارسایی‌ها اگرچه ۷۰ بر ۶۰ مقابل مس کرمان شکست خوردند، اما می‌توان آن‌ها را در گذر از مسیر پرتلاطم لیگ برتر بسکتبال تا پایان نیم فصل موفق تلقی کرد. آن‌ها با این پیروزی در پایان نیم‌فصل در جایگاه ششم جدول چهارده‌تیمی لیگ برتر ایستادند، جایگاهی که با توجه به بضاعت و امکانات بسکتبال مشهد، رتبه‌ای مطلوب به نظر می‌رسد.

تفاوتی که «سرجان» رقم زد
بسکتبالیست‌های پارسا فصل قبل در بازی‌هایی که باید می‌بردند بردند. لیگ برتر فصل گذشته برای تیم مشهد که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، لیگی دشوار بود که با توجه به تیم‌های کم حاضر در رقابت‌ها (۹ تیم) آویژه‌ای‌ها باید سعی می‌کردند خودشان را در جایگاه امن جدول نگه دارند. آن‌ها برای رسیدن به این مهم پیروزی برابر تیم‌های همسان و هم‌زور را نیاز داشتند و در بازی برابر بزرگان بازنده صرف بودند. اما در لیگ امسال حضور مرد صرب روی نیمکت تیم مشهد از همان روز اول به بازیکنان باتجربه‌ترشده پارسا این جسارت را داد تا رؤیا‌های بزرگ‌تری را در سر بپرورانند. آن‌ها در طول این نیم فصل نه‌تن‌ها برابر رقبای همسان لغزش نداشتند بلکه با نمایش‌های قابل قبولشان پشت بزرگان لیگ را هم لرزاندند. شاهد این مدعا جدال‌های پرحاشیه و نزدیک پارسا با شیمیدر و مهرام بود که دست کمی از جنگ بزرگان نداشت. اما یکی دیگر از تفاوت‌هایی که سرجان صرب برای پارسای ۹۸-۹۹ رقم زد برتری‌طلبی بود. پارسا سال گذشته در ثانیه‌های حساس و لحظات پایانی، بازی را با یک پرتاب سه‌امتیازی مرگبار یا یک ریباند خانمان‌سوز به حریفان واگذار می‌کرد، اما امسال بازیکنان این تیم تحت تأثیر تعالیم مرد صرب، مشق بردن کرده بودند و در ۴ بازی توانستند در ثانیه پایانی، ورق را به سود خود برگردانند، اتفاقی که تیم پارسای فصل قبل را از یک تیم بازنده در دقایق پایانی به پارسای برنده در پرتاب‌های آخر این فصل بدل کرد.

کوین کاربلد
تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا که فصل گذشته یک تیم تمام بومی بود و تقریبا یکی دو ستاره غیرمشهدی در ترکیبش بود، امسال از همان شروع فصل به سراغ ستاره‌های خارجی رفت. مدیران پارسا در وهله اول با یک تصمیم جالب تنها سرمربی خارجی لیگ برتر امسال را به نام خود ثبت کردند و سرجان ایوانوویچ صربستانی را به خدمت گرفتند. پارسایی‌ها در ادامه با جذب یک ستاره آمریکایی، ستون اصلی تیمشان را پیدا کردند. کوین هنری در هفته یازدهم این فصل توانست با ثبت اولین تریپل دبل که در آن بسکتبالیست باید در یک بازی ۳ فاکتور ۱۰ به بالا داشته باشد، مقابل شهرداری قزوین آمار ۱۳ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۰ پاس گل را از خود بر جای بگذارد. ستاره خارجی کاربلد پارسا بار‌ها با کسب ۳۶، ۱۷، ۳۰ و ۲۱ امتیاز توانست امتیازآورترین بازیکن تیمش در نبرد‌های نیم فصل اول لیگ برتر بسکتبال در فصل جاری باشد.

خیز دوباره ستاره بومی برای تیم ملی
صالح فروتن، بسکتبالیست ۲۰۲ سانتی‌متری آویژه صنعت پارسا، امسال یکی از بهترین‌های تیم است، ستاره مشهدی که سابقه بازی در تیم ملی رده‌های پایه را دارد و پیش از این به اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان هم دعوت شده است. فروتن امسال بار‌ها توانسته است در نقش ناجی تیمش ظاهر شود و چند بار بهترین ریباندر تیمش باشد.

پیشرفت شوتیست‌ها، تزلزل دفاعی
آمار و ارقام نشان می‌دهد مشهدی‌های لیگ برتر در قیاس با فصل قبل شوتیست‌های بهتری شده‌اند. بسکتبالیست‌های پارسا فصل قبل به طور میانگین ۴۱ درصد پرتاب‌های دوامتیازه‌شان، ۳۶ درصد پرتاب‌های سه‌امتیازه و ۲۳ درصد پرتاب‌های آزادشان به سبد می‌نشست، اما امسال آمار نشان می‌دهد به طور میانگین ۴۵ تا ۵۵ درصد پرتاب‌های دوامتیازی، ۳۵ تا ۴۰ درصد پرتاب‌های سه‌امتیازی و ۴۰ درصد پرتاب‌های آزادشان به سبد نشسته است، آماری که همه مؤید بهتر شدن عملکرد شوتیست‌های مشهدی در لیگ فصل جاری است. از طرفی، تزلزل دفاعی پارسا همچنان پابرجاست. تفاضل ۱۵ پارسا تا قبل از بازی با مس نشان‌دهنده آن است که مشهدی‌ها همان‌قدر که خوب توپ‌هایشان را به سبد نشاندند، خوب هم امتیاز از دست دادند.

حال خوب، حال بد
بررسی کوآرتر‌های چهارگانه مسابقات آویژه صنعت پارسا نشان می‌دهد عملکرد شاگردان سرجان در کوآرتر‌های مختلف تا چه اندازه متفاوت و سینوسی است. مشهدی‌ها در کوآرتر اول و سوم ۶ بار پیروز بودند و ۶ بار باختند. آن‌ها در کوآرتر چهارم ۵ برد و ۶ باخت داشتند و تنها در کوآرتر دوم بود که با ثبت ۷ شکست در برابر ۴ پیروزی، عملکرد ضعیفی داشتند. همه این آمار‌ها نشان می‌دهد مردان سرجان برایشان نیمه مربی و غیر آن فرقی ندارد و هر گاه حالشان خوب بوده است توانسته‌اند در هر کوآرتری، نفس هر حریفی را بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->