اوکراین هشدار داد: احتمال بروز فاجعه در نیروگاه اتمی زاپوریژیا

  • کد خبر: ۱۲۱۲۶۳
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
اوکراین هشدار داد: احتمال بروز فاجعه در نیروگاه اتمی زاپوریژیا
همزمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و حملات توپخانه‌ای در محوطه نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» که تحت کنترل مسکو قرار دارد، یک مقام محلی اوکراینی نسبت به بروز یک فاجعه اتمی در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از الجزیره، «دیمیترو اورلوف» شهردار شهر «انرگودار» که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در آن قرار دارد، گفت: خطر بروز یک فاجعه در این نیروگاه روز به روز بیشتر می‌شود.

نیرروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی در اروپا است، از همان روز‌های ابتدایی جنگ اوکراین و روسیه تحت کنترل مسکو در آمد. از هفته گذشته محوطه این نیروگاه به طور مکرر مورد حمله قرار گرفته‌است.

مسکو و کی‌یف مسئولیت این بمباران‌ها را برعهده نمی‌گیرند و هر کدام طرف مقابل را مسئول این حملات اعلام می‌کنند.

شهردار شهر انرگودار که همچنان در کنترل نیرو‌های دولت زلنسکی قرار دارد ضمن ابراز نگرانی از شرایط و تکرار ادعای طرف اوکراینی، اظهار داشت: هر لحظه امکان وقوع یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد.

«ولادیمیر روگوف» مقام محلی روسیه در منطقه هفته گذشته با تایید حملات هوایی کی‌یف به قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اعلام کرد که موشک‌های اوکراینی‌ها به اطراف رودخانه دنیپرو و نیروگاه اتمی برخورد کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه این حملات، یک خط لوله هیدروژن در نیروگاه آسیب دید که منجر به آتش سوزی شد که خوشبختانه آتش به سرعت مهار شد.

در این راستا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از طرفین جنگ اوکراین خواست تا بر سر ایجاد یک "منطقه امن" در اطراف این نیروگاه هسته‌ای، توافق کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->