رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است
سرخط خبرها

سفیر چین در روسیه: آمریکا مسئول بحران اوکراین است

  • کد خبر: ۱۲۰۷۷۸
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
سفیر چین در روسیه: آمریکا مسئول بحران اوکراین است
سفیر چین در مسکو، با تشریح روابط نزدیک کشورش با روسیه ایالات متحده را مسئول "بحران اوکراین" دانست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فاکس نیوز در این باره گزارش داد که ژانگ هانهویی، سفیر چین در مسکو در مصاحبه با تاس گفت: واشنگتن به عنوان معمار و محرک اصلی بحران اوکراین، ضمن تحمیل تحریم‌های بی‌سابقه به روسیه، همچنان به تامین تجهیزات نظامی اوکراین ادامه می دهد. هدف نهایی این است که روسیه را با یک جنگ طولانی و چوب تحریم خسته کرده و در نهایت از بین ببرد.

وی همچنین گفت: ایالات متحده از روش شکست خورده خود در اوکراین درس عبرت نگرفت و سعی دارد در تایوان نیز همین کار را انجام دهد.

ژانگ هانهویی گفت: واشنگتن در اینجا متحمل شکست سختی خواهد شد. ما در راه رسیدن به مهمترین هدف ملت خود هستیم یعنی اتحاد مجدد سرزمین مادری. مردم چین اراده‌ای تزلزل ناپذیر، عزم قوی و اعتمادی کامل برای دفاع از حاکمیت ملی و عزت ملی دارند. ایالات متحده به جای اینکه از خط شکست خورده خود در مورد اوکراین درس بگیرد، آن را به طور مصنوعی به موضوع تایوان مرتبط کرده است؛ شکستی کوبنده‌تر در انتظار آنهاست.»

سفیر چین خاطرنشان کرد که شباهت‌هایی بین درگیری در اوکراین و تشدید اخیر در اطراف تایوان دیده است. او گفت که کاخ سفید در حال استفاده از ابزارهایی است که قبلاً در این کشور اروپای شرقی استفاده می‌کرد.

سفیر چین افزود: همانطور که حقایق متعدد ثابت می‌کند، ایالات متحده "ویرانگر واقعی قوانین بین المللی و نظم جهانی است و منبع بی‌ثباتی و عدم اطمینان روزافزون در دنیای امروز است.

وی افزود: هژمونی واشنگتن و اتکا به زور "بزرگترین چالش برای پیشرفت و توسعه صلح آمیز تمدن بشری است. چین به شدت با اقدامات نادرست ایالات متحده: هژمونی، ارعاب و قلدری مخالف است. امیدواریم که ایالات متحده این را درک کند. ذهنیت جنگ سرد و تحریم های یکجانبه ما را به جایی نمی‌رساند، جنگ‌های غیرمستقیم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها چشم اندازی ندارد.

او تاکید کرد: آمریکا با گسترش مکرر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و حمایت از نیروهایی که به دنبال همسویی اوکراین با اتحادیه اروپا به‌جای مسکو هستند، روسیه را به حاشیه سوق می‌دهد.

او گفت که این ایالات متحده بود که «پنج دور گسترش ناتو به سمت شرق را آغاز کرد، «انقلاب رنگی» را در اوکراین هدایت کرد و روسیه را به سمت شرق سوق داد. به گفته این دیپلمات، همه این عوامل در کنار هم منجر به درگیری فعلی در اوکراین شد.

این مقام در ادامه استدلال کرد که هم بحران اوکراین و هم آخرین سفر نانسی پلوسی به تایوان نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد ذهنیت جنگ سرد را احیا کند. سفیر چین گفت: جنگ سرد جدید هم اکنون در جریان است.

سفیر چین تاکید کرد که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و از زمان های بسیار قدیم بوده است، به این معنی که هر گونه مسائل پیرامون جزیره صرفاً به امور داخلی خود چین مربوط می شود. وی همچنین تاکید کرد: چین امروزی، چین صد سال پیش نیست که فقیر و ضعیف بود و بگذارد دیگران درباره سرنوشت آن تصمیم بگیرند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که سفر پلوسی به تایوان "واقعیت تاریخی و قانونی" این جزیره را که بخشی از چین است تغییر نخواهد داد و همچنین "گرایش تاریخی اتحاد مجدد کامل چین" را متوقف نخواهد کرد. با این حال، با سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل ماه جاری و دیدار او با «جدایی‌طلبان» و حمایت از آنها، آمریکا از تعهد قبلی خود به اصل «چین واحد» تخطی کرد. . وی گفت که این آخرین نمونه از دوگانگی آمریکا است، زیرا کاخ سفید بر روی کاغذ ادعا می کند که به تمامیت ارضی و حاکمیت چین احترام می گذارد، اما در عمل اینطور نیست.

سفیر چین همچنین از مسکو به دلیل مخالفت با سفر پلوسی به همراه "بیش از صد کشور و سازمان بین المللی" تشکر کرد.

ژانگ در ادامه از سطح روابط دوجانبه بین چین و روسیه قدردانی کرد و این روابط را به "بهترین دوره خود در تاریخ" توصیف کرد. به گفته این فرستاده، این اتحاد «قدرت مهمی است که به شکل‌گیری جهانی چند قطبی کمک می‌کند».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->