پنج شاخص ضروری برای تهیه چک لیست تولید و انتشار محتوا کدام پرنده در دنیا سریع‌ترین است؟ مشوق‌های مالیاتی راهکار دولت برای جبران ضررهای مالی کسب‌وکارهای اینترنتی شواهد جدید از وجود آب مایع در مریخ وزارت ارتباطات: دستوری برای رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام صادر نشده است ۹۰ درصد مردم افغانستان به اینترنت ۲ جی دسترسی دارند آیا واتساپ در برخی اپراتورها رفع فیلتر شده است؟ (۱۰ مهر) قوی‌ترین دوربین‌‌‌های گوشی‌های هوشمند را بشناسید آیا شیائومی رکورد سریع‌ترین شارژ گوشی همراه را شکسته است؟ تیم کوک: حتی یک نفر هم معنای دقیق متاورس را نمی‌داند نمونه اولیه ربات انسان‌نمای شرکت ایلان ماسک رونمایی شد + ویدئو کدام مدل‌ها از آیفون‌ ۱۴ فروش بیشتری دارند؟ اینترنت موبایل وصل شد؟ فیلترینگ اینستاگرام معاش چند نفر را به خطر می‌اندازد؟ تصاویر جذاب از کهکشان راه شیری با آیفون ۱۴ پرو مکس طرح جدید گوگل درباره اطلاعات شخصی افراد تست سقوط آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ از راه‌پله یک ساختمان ۱۰ طبقه + فیلم
خبر فوری
چرا باید از فرم‌های آنلاین در کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟
 فرم‌ساز آنلاین، همان‌طور که از نامش مشخص است ابزاری است که امکان استفاده از فرم را برای اهداف شخصی و تجاری فراهم می‌کند. برای فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال، در موقعیت‌های متفاوت و برای جمع‌آوری اطلاعات نیازمند فرم هستید ...

عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - فرم‌ساز آنلاین، همان‌طور که از نامش مشخص است ابزاری است که امکان استفاده از فرم را برای اهداف شخصی و تجاری فراهم می‌کند. برای فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال، در موقعیت‌های متفاوت و برای جمع‌آوری اطلاعات نیازمند فرم هستید. این فرم‌ها ممکن است چند سؤال ساده برای ایجاد ارتباط با مخاطب باشند یا نظرسنجی و پرسشنامه‌ای. در هر صورت در اجرای راهبرد‌های خود به آن‌ها نیاز خواهید داشت. در این یادداشت علاوه بر اشاره بر دلایل و اهمیت فرم‌های آنلاین، دو ابزار شاخص ایرانی ارائه‌دهنده این خدمات را معرفی خواهم کرد.

مزایای فرم‌ساز‌های آنلاین

ارزان و سریع‌تر هستند

فرم‌ساز‌های آنلاین فرایند آماده‌سازی فرم را ساده می‌کنند. فرض کنید که قرار است پرسشنامه‌ای برای تعیین میزان وفاداری و دریافت بازخورد از مشتریان خود ایجاد کنید یا مهم‌تر از آن، برای راه‌اندازی استارت‌آپ خود میزان نیاز و تقاضا را موردسنجش قرار دهید. برای همه این‌ها به فرم نیاز دارید.

اگر سازمان بزرگی هستید و از چند برنامه‌نویس سرحال سر خلوت بهره می‌برید، سپردن فرم به آن‌ها راه‌حل ساده‌ای است، اما در این حالت هم دوباره به سراغ اختراع چرخ رفته‌اید. استفاده از فرم‌ساز‌های آنلاین هم سریع‌تر است هم در هزینه‌های نیروی انسانی شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

از سوی دیگر، فرم‌ساز‌ها معمولا امکانات شخصی‌سازی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند و دیگر نیاز نخواهید داشت به‌طور مستمر برای یک تغییر ساختاری کوچک به سراغ برنامه‌نویس خود بروید.

امکان ناشناس بودن را فراهم می‌کنند

در بسیاری موارد، بازاریابان دیجیتال بدون معرفی برند خود نیازمند انجام نظرسنجی و پرسشنامه هستند. برای نمونه، بسیاری از سنجش‌های مرتبط با آگاهی از برند باید بدون نام بردن از برند انجام شوند. در این صورت، لینک دادن به وب‌سایت مجموعه خارج از قواعد خواهد بود و استفاده از فرم‌ساز‌های آنلاین اجتناب‌ناپذیر. این ویژگی در بسیاری از A/B تست‌ها هم کارایی دارد.

داده‌ها را تحلیل می‌کنند

یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های فرم‌ساز‌های آنلاین، ارائه تحلیل‌های کاربردی است. برای نمونه وقتی قرار است یک پرسشنامه آماده کنید و میزان استقبال مخاطبان هدف خود را به یک محصول جدید بررسی کنید، ممکن است هزاران پاسخ دریافت کنید.

فرم‌ساز‌های آنلاین امکان تحلیل سریع داده‌ها را فراهم می‌کنند. مثلا در یک نمودار ساده و بر اساس سؤالات شما مشخص می‌کنند که چند درصد مخاطبان مرد یا زن بوده‌اند، در چه بازه‌های سنی‌ای هستند و هر سؤال دیگری را به همین شکل آنالیز می‌کنند. همین کار اگر قرار باشد به شیوه سنتی انجام شود، صد‌ها نفرساعت وقت شما خواهد کشت.

بهترین فرم‌ساز‌های ایرانی

پرس‌لاین

مهم‌ترین ابزار در فضای بازاریابی ایران، پرس‌لاین است. در صفحه «درباره ما»‌ی این سایت نوشته‌اند: این ابزار راهکاری است در پاسخ به مطمئن نیستم محصول جدید بازاری داشته باشد، نفهمیدم چرا از تبلیغ جدیدمان این‌قدر کم استقبال شد، چرا مشتری‌ها با دیدن قیمت کمتر سراغ انتخاب‌های دیگر می‌روند، اطلاعاتی از مراجعان و مشتریان نداریم، چرا مشتری‌ها مدام در حال ترک کردن برند ما هستند، نمی‌دانم چطور انگیزه کارکنان را بالا ببرم، معلوم نیست چرا پرسنل کار را ترک می‌کنند، ایده فوق‌العاده‌ای است، ولی نمی‌دانم از کجا شروع کنم! استفاده از پرس‌لاین بسیار ساده است و با یک درگ و دراپ ساده می‌توانید فرم خود را بسازید و تا حد زیادی، بر اساس نیاز خود، سؤالات را شخصی‌سازی کنید.

در کنار این، احراز هویت پاسخ‌دهندگان و جلوگیری از پاسخ‌دهی بیش از یک‌بار، مهم‌ترین قابلیت‌های این ابزار آنلاین هستند. دیگر ویژگی کلیدی پرس‌لاین در کنار افزونه اختصاصی وردپرس، ارائه گزارش‌ها و تحلیل ساده‌سازی‌شده داده‌هاست. استفاده از پرس‌لاین برای صد پاسخ در هر ماه رایگان است، اما امکانات محدودی در اختیار خواهید داشت. در نسخه‌های حرفه‌ای و سازمانی که امکانات نرم‌افزاری فوق‌العاده بیشتری در اختیار خواهید داشت در حال حاضر باید ماهیانه بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

فرمالو

دیگر فرم‌ساز مطرح در اکوسیستم استارت‌آپی ایران فرمالوست. فرمالو که چند سالی است وارد این بازار شده است هدف خود را این‌گونه معرفی می‌کند: ما فرمالو را با هدف آسان کردن فرایند ایجاد هر نوع فرم و پرسشنامه ساده و در عین حال پیشرفته ساختیم. سپس با تمرکز به آنالیز و تحلیل داده‌ها، خدمات جامعی نیز در این زمینه به فرمالو اضافه کردیم تا کسب‌وکار‌ها بتوانند داده‌های یکپارچه‌ای را جمع‌آوری و تحلیل کنند. ما فرمالو را ساختیم تا روش جمع‌آوری داده از مخاطبان و مشتریان و مهم‌تر از آن، آنالیز و استفاده واقعی از اطلاعات را برای کسب‌وکار‌ها آسان‌تر کنیم.

فرمالو علاوه بر نسخه دسکتاپ از اپلیکیشن موبایل برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS هم بهره می‌برد که می‌تواند جامعه مخاطب بزرگ‌تری را پوشش دهد. در مورد امکانات، فرمالو از فرم‌های شرطی و محاسباتی استفاده می‌کند و همانند رقیب خود، پرس‌لاین، آنالیز دقیقی از سؤالات در اختیار شما قرار می‌دهد.

فرمالو گرچه ممکن است فهرست امکاناتش به‌اندازه پرس‌لاین نباشد، اما از نظر قیمت محصولی کاملا رقابتی است. در نسخه رایگان این ابزار بی‌نهایت فرم و پاسخ می‌توانید بسازید و ۲۰ مگابایت فضای ابری برای دریافت فایل در اختیار خواهید داشت. در نسخه «پلاس» که مناسب تیم‌های کوچک است با ۷۵ درصد تخفیفی که هنگام نوشتن این مطلب روی سایت ذکر شده، ماهیانه فقط ۱۲ هزار تومان پرداخت می‌کنید و در نهایت در نسخه حرفه‌ای با ۵۰ درصد تخفیف فعلی و دریافت امکانات بیشتر ماهیانه ۴۵ هزار تومان پرداخت خواهید کرد.

در کنار این دو ابزار شناخته‌شده، دی‌ام بورد در راهنمای جامع ابزار‌های بازاریابی خود از اول‌فرم، بپرسیم، فرم‌افراز، ویفرم، نظربان، پرسا و پرسال هم در این حوزه نام می‌برد.


در ادامه بخوانید

سوشال‌لیسنینگ چیست و چه جایگاهی در بازاریابی دیجیتال دارد؟

چهار قدم ساده برای شناسایی و دنبال کردن رقبا

بهترین روش بازاریابی دیجیتال برای معرفی برند چیست؟


 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}