سبزپوشی بورس در اولین روز هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ویدئو | چگونه نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی راه‌اندازی کنیم؟ ثبت‌نام وام ۵۰ میلیونی ویژه روستاییان کشور آغاز شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ایران‌خودرو: قیمت جدید محصولات به‌زودی اعلام خواهد شد (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) علت گرانی مرغ چیست؟ | تنها ۳۶ درصد هزینه‌های تولید مرغ با ارز ۲۸۵۰۰ تومان است نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها ۱۰.۶ درصد شد جهاد کشاورزی: طرح ملی سرشماری زنبورستان‌ها در خراسان رضوی پایان یافت دلار در بازار آزاد مشهد گران شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز نقره جهانی چقدر است؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) آمریکا در مقابل چین به زانو درآمد | سبقت یوان از دلار در مبادلات تجاری جهان درباره بی‌نتیجه بودن قانون مالیات بر خانه‌های خالی | سراب مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی تعرفه‌گذاری‌های جدید ترامپ علیه چین قیمت رمزارز‌ها را نزولی کرد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) سامانه جستجوی شغلی با ظرفیت جدید راه‌اندازی می‌شود برای بازگرداندن وجه کلاهبرداری‌شده به حساب بانکی، چه‌کار کنیم؟ قیمت امروز دینار عراق و درهم امارات در مشهد اعلام شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) طلا در بازار مشهد امروز چند قیمت خورد؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) | قیمت کدام میوه‌ها ارزان شد؟ فعالیت بیش از ۵۰۰ پلتفرم فروش طلا متوقف شد پیش‌بینی ریزش شدید تتر | علت چیست؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد سازمان حمایت از مصرف کننده: ایران‌خودرو حق افزایش قیمت‌ها را ندارد نتایج قرعه‌کشی طرح مادران ایران خودرو اعلام شد + لینک (۱۸ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس ۱۹ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴ مطالبات گندم‌کاران تسویه شد اعلام زمان دقیق واریز و مبلغ یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۴ جزئیات جدید از عدم بازگشت ۹۵ میلیارد دلار ارز صادراتی یکصد و بیست و نهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران (۲۰ مهر ۱۴۰۴) برگزار می‌شود + جزئیات
سرخط خبرها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: از مجلس انتظار خلق پول نداریم، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد

  • کد خبر: ۱۲۱۷۹۱
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: از مجلس انتظار خلق پول نداریم، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد
داریوش امانی در مشهد گفت: وقتی گفته می‌شود ۸۵ درصد حمل و نقل کشور روی جاده است یعنی باید سهم‌مان به اندازه هزینه‌های جاده‌ای اختصاص یابد. سال گذشنه ۱۰۲ میلیون مسافر در کشور جابه جا کردیم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، مراسم معارفه جعفر شهامت، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، و تودیع مدیر کل پیشین این اداره کل امروز پنجشنبه، ۲۷مرداد ماه در تالار نور مشهد برگزار شد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در این مراسم گفت: امسال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اتفاقات خوبی افتاد. اما همچنان فاصله از آنچه که باید باشد بیشتر است. خوشبختانه استانداری به جد به دنبال حل مشکلات و مسائل حمل‌ونقل جاده‌ای است. ما هم متقابلا نگاه ویژه به این استان داریم. بر همین اساس تقاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بسته شد که ظرف دو سال اقدامات اجرایی اتفاق بیفتد.

به گفته داریوش امانی، شاخص‌هایی که برای استان داریم، با توجه به سه مرز مشترک در این استان نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در راه‌های منتهی به مرز‌های خروجی، مشهد هم جزو این شاخص است و نگاهمان این است که بتوانیم این محرومیت‌ها را رفع کنیم. همه این اتفاق‌ها باید با بودجه محدود سازمان رقم بخورد.

وی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی که صورت گرفته ۱۰ کریدور اصلی کشور را شناسایی کردیم که مشهد در سه تا از این کریدور‌ها سهیم است. کریدور مشهد-آستارا، مشهد-تهران و مشهد-چابهار سه کریدور اصلی محسوب می‌شوند. سر جمع اعتباراتی که برای کریدور‌ها در نظر گرفتیم ۶ هزار میلیارد ریال است که جزو برنامه‌های اصلی سازمانی ماست.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا الان منابع مالی محدود در اختیار سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: طی جلسه‌ی که قبل نوروز با ریاست جمهوری داشتیم، در آن جلسه نقاط پرحادثه کشور مطرح شد که باید هر چه زودتر برطرف شود، آن هم با اعتبارات محدود. علی‌رغم پیگیری رئیس جمهور مشکل تأمین بودجه رفع نشد. مجلس امسال در بودجه، تأمین هزینه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را در نظر گرفت، اما اکنون بعد از گذشت چند ماه این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.

به گفته امانی، وقتی گفته می‌شود ۸۵ درصد حمل‌ونقل کشور روی جاده است، یعنی باید سهممان به اندازه هزینه‌های جاده‌ای اختصاص یابد. سال گذشته ۱۰۲ میلیون مسافر جابه‌جا کردیم.
وی تأکید کرد: روکش آسفالت در سال ۹۵ کیلومتری ۱۶۰ میلیون تومان بود، اما اکنون به ۲/۵ میلیاد تومان رسیده است که امسال فقط استان خراسان رضوی ۹۵۰ کیلومتر نیاز به روکش جاده‌ای دارد. در بحث نیوجرسی در سال ۹۵ قیمت آن ۱۵۰ میلیون تومان بوده است، اما اکنون کیلومتری ۲ میلیارد تومان است. در خط‌کشی که ساده‌ترین کار ترافیکی است کیلومتری ۱۲ میلیون تومان نیاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تأکید کرد: ما انتظار نداریم مجلس خلق پول کند، اما قانون‌های خوبی می‌تواند بگذارد. در تمام این سال‌ها دولت‌ها در تلاش بودند اقدامی در خصوص نوسازی ناوگان انجام دهند. در یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۲۴ هزار ناوگان روز دنیا وارد کشور شده است. در این بین گمرک و همه ارگان‌های مرتبط به درامد رسیدند.
وی افزود: ما اگر سال گذشته ۶۰ درصد افزایش ترانزیت داشتیم، به برکت همین اتفاق بوده است. حتی نسبت به چهار ماه گذشته ۳۴ درصد افزایش ترانزیت داشتیم و این نشان‌دهنده این است که ناوگان ما ناوگان جوان و سرحالی شده است.

یکی از اساسی‌ترین بحث‌ها بحث بیمه رانندگان و خانواده‌شان است. یک راننده با حداقل حقوق بازنشسته می‌شود و باید صندوق رفاهی و حمل‌ونقل این بخش فعال شود تا بتوانیم حداقل نیاز یک راننده را در این بخش برطرف کنیم.
این مسئول کشور در ادامه گفت: بزرگ‌ترین رویداد این کشور پیاده‌روی اربعین است که بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از ۵ میلیون زائر بعد از دو سال کرونا داریم که باید به سرویس حمل‌ونقل این زائران هم توجه کنیم. بخش هوایی به ۶۰ هزار نفر سرویس می‌دهد، بخش ریلی ۳۰۰ هزار نفر و بقیه این جابه‌جایی زائران در بخش جاده است.

ما به‌محض پشت سر گذاشتن اربعین، شهادت امام رضا (ع) را داریم. بعد از آن بازگشایی دانشگاه‌ها را داریم و این جابه‌جایی‌های پرتردد همچنان در طور سال ادامه دارد. ما در جریان همه مشکلات رانندگان و هزینه‌های خودرویی که دارند چه لاستیک، چه روغن، هستیم. از آن‌ها تشکر می‌کنیم که همچنان در گرما و سرما پای کار هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->