افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند
سرخط خبرها

طرز تهیه آشک غذای پرطرفدار افغانستانی + جزئیات

  • کد خبر: ۱۲۱۹۷۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
طرز تهیه آشک غذای پرطرفدار افغانستانی + جزئیات
مردم افغانستان غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ی زیادی دارند که هرکدام‌شان متعلق به یکی از جغرافیاهای این کشور است. قابلی، آشک، منتو، بولانی، شینواری و انواع کباب از مهمترین این غذاها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هرچند آشک غذایی پر زحمت است اما وقتی آماده می‌شود؛ طعم و مزه آن خستگی را از یادمان می‌برد.

در افغانستان آشک به دو مدل گوشتی و سبزی تره تهیه می‌شود. در این گزارش آشک گوشتی آموزش داده می شود و اگر به جای گوشت چرخ شده سبزی تره ریز شده استفاده شود شما در نهایت آشک سبزی را پخته‌اید.

آشک گوشتی از سه مرحله تشکیل شده ابتدا خمیر را تهیه می کنیم سپس مایه گوشتی و در انتها مواد داخل خمیر را حاضر کرده و همه این ها با هم مخلوط می شود و تزئین می شود.

آشک گوشتی بیشتر با لپه تهیه می شود و بسیار خوشمزه و راحت است. با تهیه این غذای خوشمزه با فرهنگ غذایی افغان آشنا شویم سعی کنید بیشتر غذاهای متنوع تهیه کنید و خود را محدود به چند لیست غذایی نکنید زیرا آشپزی همواره پر از یادگیری و تهیه غذاهای جدید است. امروز در پارسی دی آشک گوشتی به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر آشک گوشتی

آرد ۱ کیلوگرم
نمک ۱ ق مرباخوری
شکر ۱ سرخالی غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
روغن ۲ ق غذاخوری
آب به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه خورش آشک
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
لپه ۱/۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد
رب ۳ ق غذا خوری
چوب دارچین ۱ تکه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه سبزی
تره ۱۰ بسته
گشنیز ۲ بسته
روغن ۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه سس ماست
ماست پیمانه
سیر ۴ حبه
کشک ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه آشک گوشتی

مرحله اول : آماده سازی سبزی

ابتدا تره‌ها را خوب شسته و به اندازه دلخواه خرد کنید نباید خیلی درشت و نه خیلی ریز خرد کنید. سپس به آن گشنیز اضافه کنید باید دقت کنید سبزی‌ها کاملا خشک شده باشند سپس به آنها نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و روغن به سبزی های اضافه می کنیم و سبد را کنار می گذاریم.

مرحله دوم : تهیه خمیر آشک

تمام مواد خمیر را داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند سپس به تدریج شروع کنید به اضافه کردن آب تا مانند خمیر شکل بگیر خمیر بدست آمده را خوب ورز دهید تا نرم شود سپس روی خمیر را بپوشانید تا باقی مراحل خشک نشود و کمی استراحت کند.

مرحله سوم : تهیه خورش آشک

پیاز ها را شسته و داخل قابلمه ریخته و با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید لپه و رب را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود در انتها ۱ تکه چوب دارچین انداخته و مقداری آب بریزید تا لپه پخته شود و خورش روغن بیاندازد.

مرحله چهارم : تهیه سس ماست

ماست را با کشک مخلوط کنید و مقداری به آن نمک و فلفل اضافه کنید و سیرهای پوره شده را اضافه کنید و هم بزنید و کف ظرف های مورد نظر ریخته و کنار بگذارید.

مرحله پنجم : کاتر زدن خمیر آشک گوشتی

خمیر را چونه بگیرید و با وردنه نازک باز کنید. سپس کاتر بزنید و از مخلوط مواد سبزی (مرحله یکم) مرکز خمیر ریخته و مانند پیراشکی خمیر را روی هم بیاورید و ببندید دقت کنید تمام درزهای خمیر را بگیرید در حین پخت سبزی بیرون نریرید سپس روی خمیر آشک آرد ریخته و داخل سینی بچینید.

مرحله ششم : پخت آشک گوشتی

یک قابلمه را پر آب کنید و اجازه دهید تا به جوش بیاد سپس خمیرها آماده شده را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل آب در حال جوش ریخته و اجازه دهید خمیرها داخل آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه پخته شوند سپس با کمک آبکش آنها را از آب جدا کنید و داخل ظرف‌های که از قبل سس ماست ریخته قرار دهید و روی خمیر مجدد سس ماست را بریزید.

طرز تهیه آشک غذای پرطرفدار افغانستانی + جزئیات

مرحله آخر

خورش آشک را بچشید و نمک را اضافه کنید و چوب دارچین را از داخل خورش بیرون بیاورید سپس خورش را روی خمیرها ریخته و به دلخواه با مقداری تره تزئین کنید. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->