قوی‌ترین دوربین‌‌‌های گوشی‌های هوشمند را بشناسید آیا شیائومی رکورد سریع‌ترین شارژ گوشی همراه را شکسته است؟ تیم کوک: حتی یک نفر هم معنای دقیق متاورس را نمی‌داند نمونه اولیه ربات انسان‌نمای شرکت ایلان ماسک رونمایی شد + ویدئو کدام مدل‌ها از آیفون‌ ۱۴ فروش بیشتری دارند؟ اینترنت موبایل وصل شد؟ فیلترینگ اینستاگرام معاش چند نفر را به خطر می‌اندازد؟ تصاویر جذاب از کهکشان راه شیری با آیفون ۱۴ پرو مکس طرح جدید گوگل درباره اطلاعات شخصی افراد تست سقوط آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ از راه‌پله یک ساختمان ۱۰ طبقه + فیلم ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ به صورت مشروط منعی ندارد هشتگ مهسا امینی چگونه داغ شد؟ + فیلم هزینه اینترنت استارلینک چقدر است؟ ویدئو | اولین نمایشگر کشویی کامپیوترها پیام‌رسان ایتا موقتا برای کاربران جدید کد ارسال نمی‌کند وایبر، جدیدترین فیلترشده این‌روزهای اینترنت ایران دکمه فیلتر اینستاگرام برای همیشه زده شد؟ خطری بزرگ که کاربران واتساپ را تهدید می‌کند هشدار | کلاهبرداری از طریق پیامک برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای کالبدشکافی اپل واچ اولترا + فیلم
خبر فوری
درخواست گوگل از اپل برای تغییر پیام‌رسانی محصولاتش
گوگل از اپل درخواست کرد تا تنظیمات گوشی‌های خود را از پیامک به متن‌های RCS تغییر دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، گوگل از اپل خواست تا تغییراتی را به منظور بهبود پیامک بین دستگاه‌های اندروید و آیفون اعمال کند. 

پیام رسانی یکی از ویژگی‌های فوق العاده مهم گوشی‌های هوشمند است. در مجموع ما هر روز میلیارد‌ها iMessage، پیام‌های واتساپ و انواع دیگر پیام‌های متنی را ارسال می‌کنیم. قابل درک است که این چیزی است که گوگل به شدت در مورد آن احساس خطر می‌کند: ارسال پیامک بین آیفون و تلفن‌های اندرویدی با استفاده از اس ام اس بد است؛ به علاوه، پروتکل پیامکی که بین این دو پلتفرم استفاده می‌شود واقعا بدتر از پروتکل iMessage است که برای ارسال پیامک آیفون به آیفون استفاده می‌شود.

همه پیامک‌ها یکسان نیستند. بسته به پروتکل یا سرویسی که استفاده می‌کنید، آن‌ها می‌توانند به روش‌های کاملا متفاوتی ارسال شوند.

برای شروع، SMS (سرویس پیام کوتاه) و MMS (سرویس پیام چندرسانه‌ای) همان چیزی است که بسیاری از ما با آن بزرگ شده‌ایم. آن‌ها که در دهه ۱۹۸۰ توسعه یافتند، بسیار قدیمی، ناکارآمد و ناامن هستند  و هنوز هم امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما محدود به ۱۶۰ کاراکتر در هر پیام هستید و آن‌ها از طریق شبکه تلفن همراه ارسال می‌شوند. (در آیفون، آن‌ها به صورت یک حباب سبز نشان داده می‌شوند.)

سپس iMessage، پروتکل پیام رسانی اختصاصی اپل به وجود آمد. پیام‌ها رمزگذاری شده و از طریق اینترنت ارسال می‌شوند، همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چه زمانی شخصی در حال تایپ کردن است، اعلان‌های «خواندنی»، تصاویر و ویدیو‌های با کیفیت بالا ارسال و دریافت و در چت‌های گروهی شرکت کنید؛ به علاوه دارای ویژگی‌های افزودنی مانند واکنش‌ها و یادداشت‌های صوتی است. (در آیفون، آن‌ها به صورت یک حباب آبی نمایش داده می‌شوند.)

بعد از آن سرویس ارتباطات غنی (RCS) قرار می‌گیرد که قرار است جانشین پیامک و MMS باشد. این امکان ارسال پیام‌ها از طریق اینترنت را فراهم می‌کند که بسیاری از ویژگی‌های مورد انتظار مردم را در یک برنامه پیام‌رسانی مانند چت‌های گروهی، اعلان‌های تایپ زنده، رسید خواندن، یادداشت‌های صوتی و عکس‌های با کیفیت بالا امکان پذیر می‌کند، در حالی که آیفون از RCS پشتیبانی نمی‌کند، از طریق برنامه پیام‌های Google در تلفن‌های اندرویدی مدرن در دسترس است.

گوگل از اپل می‌خواهد که از استاندارد RCS برای پیام‌های ارسال شده بین آیفون و تلفن‌های اندرویدی استفاده کند نه پیامک که در حال حاضر از آن استفاده می‌کند.

آیا واقعا RCS همان iMessage است؟

در حالی که گوگل تلاش می‌کند RCS و iMessage را معادل سازی کند، این دو اساسا از چند جهت متفاوت هستند. iMessage اپل بیشتر شبیه واتساپ، سیگنال یا اسکایپ است تا اس ام اس. در آیفون، آن‌ها از یک برنامه ارسال می‌شوند، اما متن‌های مشابهی نیستند.

یکی از ویژگی‌های بزرگ iMessage که پروتکل RCS فاقد آن است، رمزگذاری انتها به انتها است. با این حال، گوگل یک راه حل ایجاد کرده است: همه مکالمات RCS یک به یک با استفاده از برنامه پیام‌های آن رمزگذاری شده‌اند. (پیام‌های گروهی اواخر امسال رمزگذاری خواهند شد.) با این حال، این یکی از نکات فرضی RCS را تضعیف می‌کند: این یک استاندارد باز است که هر برنامه سازگاری می‌تواند از آن استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}