آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نمایش نخستین فیلم درباره علامه محمدرضا حکیمی در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۲۵۷۰
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
نمایش نخستین فیلم درباره علامه محمدرضا حکیمی در مشهد
نخستین فیلم درباره علامه محمدرضا حکیمی در ویژه برنامه نخستین سالگرد درگذشت این بزرگ‌مرد، با عنوان «شب بزرگداشت مرزبان عدالت» به نمایش در می‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مسوولان برگزاری این مراسم روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: فیلم مستند «محمدرضا حکیمی، فریاد روزها» اثر وحید موحدی که حاصل حدود دو سال همراهی و همنشینی با مرحوم حکیمی است نیز در این مراسم و برای نخستین بار به نمایش در خواهد آمد.

رضا سلیمان نوری افزود: براساس هماهنگی انجام شده در این برنامه چهره‌های برجسته‌ای از فعالان حوزه‌های جامعه شناسی، ادبیات و علوم حوزوی همچون دکتر سارا شریعتی، محمد اسفندیاری، محمدرضا موحدی، آرمان ذاکری و یوسف بینا درباره ابعاد شخصیتی گوناگون  مرحوم علامه حکیمی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: پس از اینکه اعضای گروه فرهنگی چهارسوی مشهد تصمیم به برگزاری این نشست برای بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت علامه حکیمی گرفتند، مقرر شد تا با توجه به حضور پررنگ چهره‌های خراسانی در کتاب‌های مختلف مرحوم حکیمی این مطالب جمع آوری شده و در قالب کتابی نو به مخاطبان ارائه شود. بر همین اساس بنده و آقای سید خلیل حسینی عطار مامور به انجام این کار شدیم و حاصل این اقدام کتاب «خراسانیات علامه محمدرضا حکیمی» است که از سوی انتشارات جهاددانشگاهی خراسان منتشر و در «شب بزرگداشت مرزبان عدالت» رونمایی خواهد شد.

سلیمان نوری درباره ماهیت مجموعه چهارسوی مشهد گفت: اعضای چهارسوی مشهد تعدادی از فعالان هویتی شهر هستند که از حدود سه سال پیش فعالیتهایی، چون بزرگداشت استاد محمدتقی شریعتی، بزرگداشت مرحوم عابدزاده، شب آیین‌های رضوی و بزرگداشت خیابان ارگ را در راستای پاسداشت چهارسویه افراد، مکان‌ها، وقایع و آیین‌های فرهنگی مشهد برگزار کرده‌اند.

این فعال فرهنگی افزود: ویژه برنامه نخستین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی با همکاری  گروه فرهنگی چهارسوی مشهد، دفتر فرهنگی مفاخر خراسان، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی و موسسه الحیات ساعت ۱۷ روز پنجشنبه سوم شهریور در محل تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد آغاز خواهد شد.

علامه محمدرضا حکیمی دانشمند جامع، عالم و متفکر برجسته، اندیشه ورز نوآور و اسلام شناس عدالتخواه مرحوم حکیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد. در سال ۱۳۲۰ تحصیلاتش را آغاز و در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰ سال از عمر خود را در این حوزه به تحصیل دروس مقدمات و سطح، خارج، فلسفه، ادبیات عرب، نجوم، تقویم گذراند.

الحیاة، خورشید مغرب، شیخ آقا بزرگ تهرانی، دانش مسلمین، بیدارگران اقالیم قبله، هویت صنفی روحانی، مکتب تفکیک، آنجا که خورشید می‌وزد، اجتهاد و تقلید در فلسفه، ادبیات و تعهّد در اسلام، الهیّات الهی و الهیّات بشری (مَدْخَل)، الهیّات الهی و الهیّات بشری (نظرها) و امام در عینیت جامعه از جمله آثار علامه حکیمی است.

این فقیه پاسدار مکتب تشیع در پی همه‌گیری ویروس کرونا مدتی بیمار شد تا اینکه چند روزی بنا بر تشخیص پزشکان پس از تزریق دُز دوم واکسن کرونا در بیمارستان بستری و روز دهم ۱۰ تیر ماه امسال از بیمارستان مرخص شد.

علامه محمدرضا حکیمی با شدت گرفتن بیماری بار دیگر به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفت، اما رنج بیماری همراه با کهولت سن موجب رحلت این حکیم فرزانه ۸۶ ساله در نیمه شب ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ شد.  

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->