حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

مصدومیت بلای جان لیورپول و کلوپ

  • کد خبر: ۱۲۲۷۳۷
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مصدومیت بلای جان لیورپول و کلوپ
بررسی دلایل ناکامی کلوپ و شاگردانش در فصل جدید لیگ جزیره نشان می‌دهد مصدومیت تاثیر زیادی در ناکامی لیورپول داشته‌است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اشتباه مدافعان و گل‌زنی سانچو برای منچستریونایتد، باعث شد لیورپول برای هفتمین بازی پیاپی، گل اول یک بازی لیگ‌برتری و اولین شکست در سال ۲۰۲۲ را دریافت کند. به‌علاوه، شروع ضعیف در هر دو بازی خارج‌از‌خانه فصل مقابل فولام و منچستریونایتد، زنگ خطر را به صدا درآورده است. فروش مانه و مصدوم‌های متعدد، مهم‌ترین دلایل شروع بدون برد لیورپول در این فصل لیگ‌برتر تلقی می‌شود. دو تساوی و یک باخت، بدترین شروع یک‌دهه گذشته لیورپول در لیگ‌برتر انگلیس و بدترین شروع دوران حضور کلوپ در جمع قرمز‌ها را رقم زده است؛ اما چرا؟

مصدومان فراوان

کلوپ آن زمان که از قانونی‌شدن پنج تعویض در لیگ‌برتر حمایت می‌کرد، تصور نمی‌کرد روزی در انجام این تعداد تغییر در ترکیب تیمش به مشکل بخورد؛ اما این اتفاق مقابل منچستریونایتد رخ داد و کلوپ در حضور فقط چهارده بازیکن (من‌های دروازه‌بان‌ها) باید پازل تاکتیکی خودش را می‌چید. در این اوضاع، قرار بود ویلیام کاروالیو فقط در سومین حضور در ترکیب لیورپول به‌عنوان بازیکن جانشین عصای دست تیم شود.

لیورپول مصدومان زیادی دارد؛ از بازیکن تهاجمی مانند ژوتا گرفته تا هافبک خلاقی مثل تیاگو و مدافعانی به‌نام کوناته و متیپ. دقیقا ماجرا مانند فصل بعد از تنها قهرمانی قرمز‌ها در لیگ‌برتر شده است؛ با این تفاوت که لیورپول برخلاف این فصل در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ پس از برتری در سه هفته اول، با دریافت هفت گل مقابل استون‌ویلا وارد بحران شد، اما در این فصل از همان هفته اول نبرده و بازی‌به‌بازی بدتر شده است!

اگر نونیس در بازی با فولام اخراج نمی‌شد، تیم گزینه‌های تهاجمی بیشتری مقابل منچستریونایتد داشت و این‌چنین منفعل بازی نمی‌کرد. با اضافه‌شدن کیتا به فهرست مصدومان، هسته اصلی خط میانی از هم پاشید و چهار بازیکن اصلی این منطقه خانه‌نشین شدند. در این وضع، حضور ۵۹ دقیقه‌ای فابینیو روی نیمکت در بازی مقابل منچستریونایتد هم بیش‌ازپیش لیورپول را مقابل سرعت، قدرت و جابه‌جایی بازیکنان رقیب در موضع ضعف قرار داد.

کلوپ همه تابستان را با راهبرد نخریدن هافبک و اعتماد به امثال الیوت پشت‌سر گذاشت. حضور ثابت بازیکن ۳۶ ساله‌ای به‌نام میلنر در دو بازی از سه بازی اول فصل، برای یک تیم مدعی قهرمانی نشانه خوبی نیست. از طرفی، خرید بازیکنی مانند بلینگام دست‌کم تا فصل آینده امکان‌پذیر به‌نظر نمی‌رسد. با پایان قرارداد میلنر، چمبرلین و کیتا در تابستان سال آینده، قطعا لیورپول کلوپ به ایجاد انقلابی در خط میانی نیاز دارد.

اشتباهات فراوان و سریال گل‌های خورده

تیم کلوپ با حضور در سه فینال لیگ قهرمانان، جام‌حذفی و جام اتحادیه انگلیس در همه بازی‌های ممکن برای یک تیم در یک فصل حضور یافت و از طرفی تحت‌تأثیر جام‌جهانی زمستانی و اردوی پیش‌فصل در خارج از انگلیس، بازیکنان خسته از آن‌همه رقابت فصل قبل با کوتاه‌ترشدن زمان استراحت، بیش‌ازپیش خستگی و احتمال بیشتر مصدومیت را حس کردند؛ هرچند کلوپ می‌گوید آمادگی بازیکنانش مطلوب است! غیبت مانه دیگر عامل افت لیورپول نام دارد. این سنگالی، متحرک‌ترین مهاجم لیورپول بود و با شش سال بازی کنار صلاح و فرمینو به‌خوبی این دو نفر را می‌شناخت. در غیاب او، نونیس در دومین بازی لیگ‌برتری‌اش اخراج شد و دست تیم را در پوست گردو گذاشت.

البته مصدومیت یوتا هم به‌اندازه کافی از زهر خط حمله لیورپول کاسته است. به‌شهادت آمار، لیورپول پس از منچسترسیتی با میانگین ۱۷.۳ شوت در هر بازی در رده دوم لیگ‌برتر از این نظر قرار دارد و متوسط ۷۰ درصد مالکیت توپ در هر بازی را به نمایش گذاشته است؛ بازهم فقط کمتر از منچسترسیتی. مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌برتر بیش از هر تیم دیگری شوت در چارچوب زده و به‌طور مشترک صاحب بهترین خط حمله است، اما لیورپول در رده دهم تیم‌های دارای بیشترین شوت در چارچوب قرار دارد و ۹ تیم بیشتر از شاگردان کلوپ در این فصل گل زده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->