خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رونمایی رئیس جمهور از نخستین طرح هوشمندسازی بیمارستانی کشور در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۲۹۹۰
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
رونمایی رئیس جمهور از نخستین طرح هوشمندسازی بیمارستانی کشور در مشهد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آیت الله رئیسی، رییس جمهور همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، نخستین طرح هوشمندسازی بیمارستانی کشور در بیمارستان ولایت از مراکز زیر پوشش این دانشگاه را به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر شاپور بدیعی در حاشیه رونمایی از این طرح افزود: تمام پرونده الکترونیک بیماران در بیمارستان ولایت مشهد همچون اطلاعات هویتی، اوراق اصلی پرونده پزشکی و نسخه الکترونیک به‌صورت آنلاین در پرونده تحت وب بیماران ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت تخت‌های بیمارستانی و خدمات مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) در این بیمارستان به‌صورت هوشمند بوده و در خصوص داشبوردها هم دسترسی‌ها به مسوولان و عوامل مربوطه فعال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از جمله مزایای این طرح دسترسی آسان به سوابق پزشکی و افزایش کیفیت داده‌های مراقبت سلامت، کاهش مصرف کاغذ برای تحقق دولت الکترونیک و حفظ محیط زیست، اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر دستورات و اقدامات پزشکی و کاهش میزان خطاها در جهت ارتقای ایمنی بیمار، ایجاد زیر ساخت لازم به منظور استفاده از خدمات پزشکی از راه دور و تسهیل فرایند ثبت نسخ الکترونیک سرپایی و بستری است.

بدیعی افزود: در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سامانه‌های متعددی فعال است و یک نمونه آن سامانه اطلاعاتی تحت وب است که در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت مشهد فعال است و در تیم سپید بیمارستان ولایت مشهد فرم‌ها و اطلاعات به‌گونه‌ای تنظیم شده که کارها نه تنها با سرعت و دقت بیشتر انجام می‌شود بلکه فرصت خدمت‌رسانی بهتر و موثرتر پرستاران به بیماران فراهم گردیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بیمارستان  ۲۲۰ تختخوابی ولایت مشهد با ۱۸ هزار متر مربع زیربنا در پنج طبقه به عنوان نخستین بیمارستان تمام اتوماتیک کشور با هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

در این بیمارستان تمامی بیماران سوانح و امداد پذیرش می‌شوند.

 این مرکز درمانی که دارای واحدهای پاراکلینیکی و بخشهای اورژانس، ۶ بخش بستری، هشت اتاق عمل و چهار بخش آی‌.سی‌.یو است ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->