اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها
نشست خبری پر از تیتر رئیس فدراسیون کشتی

علیرضا دبیر: من حمال کشتی هستم

  • کد خبر: ۱۲۳۳۷۸
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
علیرضا دبیر: من حمال کشتی هستم

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، در نشست خبری صبح دیروز (دوشنبه) در این فدراسیون، مثل همیشه جنجالی حرف زد و گفت‌وگوی پرتیتری با اهالی رسانه داشت. آنچه در ادامه می‌خوانید، خلاصه حرف‌های جذاب او در جلسه دیروز است.

حمال کشتی هستم

من همیشه گفته‌ام که حمال کشتی هستم. از این کلمه لذت می‌برم. لباس من را مسخره می‌کنند. من بلدم لباس بپوشم، ولی از ۶ صبح سر پروژه هستم. من آدم عملیاتی هستم. باید سر تمرین بچه‌ها هم بروم. چطور انتظار دارند کت‌وشلوار بپوشم. شلوار شش‌جیب گشاد است، پای پرانتزی من را نشان نمی‌دهد. اگر کت‌وشلوار ۵۰ میلیونی بپوشم و کار نکنم، آیا می‌توانم حرف بزنم؟

حال کشتی خوب است

بیش از ۲۶۰ ثبت‌نامی در باشگاه‌ها داریم و باشگاه‌ها زیاد شده است که جمعیت کشتی بیشتر شود. افتخار کشتی همین طرح توسعه است. طبق آن جلو می‌رویم و خیلی جا‌ها هم از برنامه‌مان جلوتریم. روزی که التماس می‌کردیم باشگاه‌ها را باز کنید، برای همین بود. آمریکایی‌ها سالن‌هایشان باز بود. همین‌که امروز کشتی حالش خوب است، آقایان منتقد هم می‌توانند حرف بزنند.

کشتی می‌بازد، همه ناراحت می‌شوند

همین حسی که مردم ما به کشتی دارند، سایر کشور‌ها به ورزش ملی‌شان دارند. همه مردم همین حس را به کشتی دارند. وقتی فوتبال ما به اسپانیا می‌بازد، کسی ناراحت نمی‌شود، اما کشتی ببازد، همه ناراحت می‌شوند، چون کشتی مال ماست.

ادبیاتم تند است

تُن صدای من بلند و ادبیاتم تند است. چون درد‌ها را در کشتی می‌بینم، تندتر می‌شوم و به‌هم می‌ریزم. جنگیدن برای کشتی را وظیفه‌ام می‌دانم. برخی آمدند اینجا جهان‌پهلوان بشوند. من هیچ‌چیزی برای خودم نخواستم و به‌جز خدا و اهل‌بیت (ع) دستم جلو کسی برای خودم دراز نبوده است، ولی برای کشتی رو می‌زنم.

با شورای برون‌مرزی در دعوا هستم

تیم فرنگی ما هم‌زمان با رقابت‌های جهانی به تورنمنت روسیه می‌رود. برای همین با شورای برون‌مرزی در دعوا هستم که می‌گویند چرا این‌همه مسابقه می‌روید، درحالی‌که کشتی باید به تورنمنت برود که کشتی‌گیر باختش را آنجا بدهد.

مدیران میانی سنگ‌اندازی می‌کنند

من نامزد انتخابات اتحادیه جهانی شدم. سوریان که انصراف داد، دو ساعت وقت داشتیم. من پول جمهوری اسلامی را اینجا هزینه نمی‌کنم، رأی هم نمی‌آورم. مدیران میانی آن‌قدر برای ما سنگ‌اندازی می‌کنند که وقت لابی برای رأی‌آوردن نداشتم.

پولادگر درکی از ورزش قهرمانی ندارد

پولادگر درکی از ورزش قهرمانی ندارد. شاید در جوانی کمی ورزش کرده، ولی ورزش قهرمانی را فقط دیده است. آمریکا با کاروان ۱۱۰ نفره به مسابقات جهانی می‌آید، ما با ۴۷ نفر. پولادگر به من می‌گوید در تکواندو ماساژور نمی‌برده است. همه برای کشتی و موفقیت‌هایش پیام می‌دهند، اما معاونت قهرمانی پیام نمی‌دهد. خب در همان تکواندو می‌ماندی که البته رأی هم نیاورد. او دو ماه است صورت‌جلسه را امضا نکرده است، نمی‌داند کار ما قفل می‌شود. او مشکلش با کشتی است، نه علی دبیر. حمید سجادی واقعا بچه خوبی است. به او گفتم این آدم در ورزش قهرمانی نمی‌تواند کمکش کند. من روی نظامم و جمهوری اسلامی تعصب دارم.

به جز المپیک بقیه مدال‌ها کشک است

یکی از اعضای هیئت‌اجرایی به من گفت بودجه ۵ میلیاردی دوره رسول خادم را ۲ میلیارد کردیم که حال رسول را بگیریم. آن زمان دلار چقدر بود؟ گفتم به‌جز طلای المپیک بقیه مدال‌ها کشک است. من را بزنید، ولی کشتی بالا برود. کشتی این شانس را دارد که بیشتر مدال بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->