سرخط خبرها

محله ما در گام دوم

  • کد خبر: ۱۲۳۵۲
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
محله ما در گام دوم
در منطقه ۱۱ انجام می‌شود
محسن زکریا
خبرنگار شهر آرا محله
اجرای طرح محله ما با شعار «حیات شهر از قلب محله ما می‌گذرد، قلب محله ما حرکتی در راستای تحقق رویکرد‌های مشارکتی» در منطقه ۱۱ شهری وارد گام دوم شد. به گزارش شهرآرامحله، آرش رمضانی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه، با اعلام این مطلب گفت: به همت اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه، اجرای طرح محله ما با هدف تقویت نهاد شورای اجتماعی محلات و نزدیک شدن مدیریت شهری و شهروندان در منطقه ۱۱ آغاز شد.
رمضانی بیان کرد: طرح «محله ما» عنوان نقشه راهی است که از سوی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و به همت اداره شورای اجتماعی محلات این سازمان در شهر مشهد ابلاغ و در مناطق سیزده‌گانه شهری اجرا می‌شود.

شناسایی مشکلات محله
وی افزود: در این طرح، هر منطقه به صورت انتخابی بین ۴ تا ۵ محله انتخاب می‌شوند و گروه‌های تسهیلگر وظیفه شناسایی و بررسی مشکلات محله را در ارتباط با مردم بر عهده می‌گیرند و تا حل و برطرف شدن مشکلات پیگیر می‌شوند.
رمضانی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای طرح «محله ما» در منطقه ۱۱، ۴ محله شریف، سیدرضی، دانشجو و دانش‌آموز برای اجرای این طرح انتخاب شده است. در محله‌های مذکور «محدوده محله» و «مرکز محله» تعیین می‌شود که نظرسنجی در محدوده محله و به همت گروه‌های تسهیلگر انجام می‌شود و مرکز محله مکانی است که طرح برای برطرف کردن مشکلات عمرانی آن «مرکز محله» اجرایی می‌شود.
در اجرای این طرح و تعیین مرکز محله تلاش شده است شرایط حداقلی برای مرکز محله در نظر گرفته شود که برخی از این شرایط شامل داشتن فضای سبز، مسجد و مدرسه است.

محله ما در ۴ نقطه
رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ بیان کرد: آغاز به کار این طرح در منطقه ۱۱ با تشکیل جلسه مجمع شورای اجتماعی ۴ محله سید رضی، دانشجو، دانش‌آموز و شریف همراه بود.
در این جلسه‌ها که در اداره فرهنگی منطقه و با حضور مجیدرضا فتحعلی‌زاده، رئیس شورای اجتماعی محلات منطقه و رئیس اداره نواحی شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد، ابتدا طرح به صورت کامل برای اعضای شورای محله تشریح شد تا به کمک آن‌ها و گروه‌های تسهیلگر مشکلات عمرانی مراکز و محله‌های مذکور، شناسایی و برطرف شود.
رمضانی افزود: گام دوم طرح «محله ما» در منطقه ۱۱ با حضور مصحفی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، دانایی معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان و عرب احمدی سرپرست شهرداری منطقه ۱۱، روزسه‌شنبه ۵ آذرماه در سالن جلسه‌های منطقه در جلسه‌ای با دستور کار آسیب شناسی گام اول این طرح و هماهنگی و برنامه‌ریزی برای گام دوم این طرح آغاز شد.

ارتباط با ساکنان محله
وی در ادامه بیان کرد: گام دوم طرح «محله ما» روز سه‌شنبه ۱۲ آذرماه با بازدید معاون فنی و اجرایی و کارشناسان ادارات اجرایی منطقه ۱۱ به همراه نمایندگان سازمان فرهنگی اجتماعی به صورت رسمی کلید خورد و مرحله بعدی این طرح در ساختمان معاونت فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ با حضور رؤسای ادارات اجرایی و سرپرستان گروه‌های تسهیلگر در ۱۶ آذرماه برگزارشد.
رمضانی افزود: در روز‌های ۱۹ و ۲۰ آذرماه پس از نخستین جلسه‌های این گروه‌های تسهیلگر با اعضای شورای اجتماعی هر محله طرح وارد مرحله نیازسنجی و ارتباط مستقیم با ساکنان و کسبه محلات شد.
گفتنی است مراسم افتتاحیه طرح «محله ما» با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار مشهد، سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ و دیگرمسئولان شهری در فرهنگ‌سرای ترافیک برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->