بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است
سرخط خبرها

توییت مقتدی صدر: کسانی که سلاح به دست گرفتند، بسیار استغفار کنند

  • کد خبر: ۱۲۳۵۶۴
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
توییت مقتدی صدر: کسانی که سلاح به دست گرفتند، بسیار استغفار کنند
رهبر جریان صدر عراق شامگاه امروز سه‌شنبه ضمن انتقاد از کسانی که طی ناآرامیهای اخیر این کشور، سلاح به دست گرفتند، از خداوند خواست که آنان را بیامرزد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که «خداوند شهدای انقلاب مسالمت‌آمیز را رحمت کند».

رهبر جریان صدر با انتشار توئیتی در صفحه توئیتر خود، ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده‌های قربانیان و شفای عاجل برای افراد زخمی، از مسئولان رسمی خواست که حقوق آنان را بدون کم و کاست مطالبه کنند.

وی همچنین تأکید کرد: «از خداوند می‌خواهیم که کسانی که سلاح به دست گرفتند را بیامرزد. از آنان هم می‌خواهم که بسیار استغفار کنند و در آینده هم دست به چنین اقدامی نزنند».

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های ناآرامی‌های بغداد به هشت نفر افزایش یافته است. مراکز پزشکی عراق نیز خبر دادند که در درگیری‌های امروز دست کم ۸۵ نفر مجروح شدند.

الصدر بعد از ظهر امروز هم درباره تماس با رهبران سیاسی عراق گفت: هیچ تماسی با گروه‌های سیاسی در کار نیست. من برای همیشه، سیاست را کنار گذاشتم و دیگر سراغ آن نخواهم رفت».

وی همچنین تأکید کرد: «من مطیع امر مرجع خود، آقای حائری هستم».

آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید شیعیان عراق روز گذشته اعلام کرد که به دلیل ناتوانی جسمی و بیماری از مرجعیت تقلید شیعیان انصراف می‌دهد و مقلدان خود و شیعیان را به تبعیت و اطاعت از آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دعوت کرد و ایشان را شایسته‌ترین فرد برای رهبری امت اسلام دانستند.

آیت الله حائری همچنین خطاب به مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق که پس از انتخابات عراق و طرح مطالبات غیر قانونی، خواستار انحلال پارلمان شده بود تا از برگزاری جلسه انتخاب نخست وزیر جلوگیری کند، گفت که هر کسی بخواهد با بهره‌بردن از نام دو شهید صدر میان مردم عراق اختلاف بیندازد و در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط لازم است، بخواهد رهبری شرعی را بر عهده بگیرد، از صدری‌ها نیست.

پس از انتشار این بیانیه، مقتدی الصدر هم بیانیه‌ای منتشر و ادعا کرد که از عالم سیاست کناره‌گیری خواهد کرد.  پس از این اظهار نظر الصدر، کانال‌ها و سایت‌های نزدیک به این جریان بسته شدند. دفتر صدر هم از تمامی حامیان او خواست به هیچ وجه در امور سیاسی دخالت نکرده و هیچ شعار یا سخنی را به نام جریان صدر به زبان نیاورند.

 البته برخی از مسئولان این جریان مدعی شدند که سایت‌ها و کانال‌های جعلی دیگری که خود را منتسب به جریان صدر معرفی می‌کنند، با تهییج حامیان این جریان برای آشوبگری در بغداد و چند استان عراق، سعی در بحرانی کردن وضعیت این کشور دارند.

آشوبگران حامی صدر هم بلافاصله پس از انتشار بیانیه مقتدی، در بغداد تظاهرات و تجمعات خود را آغاز کردند. این تجمعات در چند استان دیگر عراق هم برگزار شد.

رهبر جریان صدر اما، امروز با حضور در نشستی خبری در نجف اشرف، برای رویداد‌های دو روز اخیر در عراق، از مردم این کشور عذرخواهی کرد و برای خروج طرفداران خود از تحصن، ضرب‌الاجل تعیین کرد که پس از آن، خروج حامیان وی آغاز شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->