مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سردرگمی آموزش و پرورش برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی

  • کد خبر: ۱۲۴۰۱۱
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
سردرگمی آموزش و پرورش برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی
درحالی‌که دانشگاه علوم پزشکی مشهد به واکسیناسیون عمومی دانش‌آموزان اصرار دارد، آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌گوید اجباری بر واکسیناسیون دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید نیست.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ کمتر از ۲۰ روز تا فرارسیدن سال تحصیلی جدید باقی مانده است و یکی از پرسش‌های مهم، چگونگی واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان است. دراین‌بین، نظر‌های مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آموزش و پرورش خراسان رضوی باهم متفاوت است.

دکتر محمد پهلوان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دراین‌باره به شهرآرانیوز گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موضوع بسیار مهم واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان پایه‌های اول تا دوازدهم است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد میانگین ۸۸.۰۹ و ۷۴.۱۶ درصد را در دز‌های اول و دوم گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال به ثبت رسانده‌ایم و این اعداد در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال هم به‌ترتیب ۱۶.۸۵ و ۸.۴۱ درصد بوده است و نزدیک به یک‌میلیون نفر در این گروه‌های سنی در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساکن‌اند.

پهلوان اضافه کرد: همچنین در میان فرهنگیان حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم تعداد آنان ۷۲ هزار و ۳۷۱ نفر بوده است که ۹۲.۵۱ درصد دز اول، ۸۸.۶۸ درصد دز دوم، ۴۳.۱۷ درصد دز سوم و ۳.۰۹ درصد دز چهارم را دریافت کرده‌اند.

وی با ذکر این نکته که در جلسات مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مکرر بر انجام به‌موقع واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان اشاره شده است، تأکید کرد: همه ما معتقدیم که اثرپذیری آموزش حضوری به‌مراتب بیشتر از مجازی است، اما باید قبل از آن زمینه‌های برگزاری بی‌دغدغه کلاس درس حضوری را فراهم کرد که مهم‌ترین کار آن انجام واکسیناسیون گسترده و کامل همه فرهنگیان و دانش‌آموزان بوده است.

اجباری برای واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست

صفدر سلطانی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، درباره برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان این استان گفت: براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، اجباری برای تزریق واکسن به‌عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود ندارد و دستگاه آموزشی کشور مجاز است همه محصلان را ثبت‌نام کند.

سلطانی درباره واکنش احتمالی برخی والدین به مسئله واکسیناسیون تصریح کرد: این چالش پیش‌روی ما نیز هست که واکنش‌ها چه خواهد بود؛ اما همه ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و اکنون برنامه‌ریزی‌ها براساس دستورات تهران است.

وی درباره واکسیناسیون فرهنگیان یادآور شد: واکسیناسیون همکاران فرهنگی اجباری است و برخلاف دانش‌آموزان، همه همکاران ملزم به تزریق واکسن هستند. در صورتی که این عمل انجام نشود، تخلف تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد خواهد شد.

سلطانی در ادامه گفت: انجام و تکمیل واکسیناسیون به‌تن‌هایی کافی نیست و در کنار آن بر استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در مدرسه و در مسیر رفت و برگشت مدرسه هم تأکید می‌کنیم. به‌تصور آنکه واکسیناسیون کامل انجام شده است، نباید این نکات را فراموش کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->