شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اعطای تسهیلات تشویقی به متقاضیان احداث باغ بام

  • کد خبر: ۱۲۴۷
  • ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
اعطای تسهیلات تشویقی به متقاضیان احداث باغ بام
نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد جزئیات اعطای تسهیلات تشویقی به متقاضیان احداث باغ بام را تشریح کرد.

لاله سادات کوثری- علیرضا شهریاری با بیان اینکه بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به منظور ایجاد و توسعه فضای سبز شهری، فرهنگ‌سازی، ترغیب و تشویق شهروندان به احداث باغ‌بام ، نسبت به اعطای تسهیلات تشویقی به متقاضیان احداث باغ بام اقدام نماید، افزود: حداقل مساحت مفید و خالص سطح سبز برای احداث باغ بام، معادل یک سوم سطح ناخالص بام ساختمان است.

وی ادامه داد:در صورت استفاده انتفاعی از فضای باغ‌بام، برای محاسبه حقوقات مربوط، مساحت مفید و خالص سطح سبز در زیربنای انتفاعی لحاظ نخواهد شد.

وی گفت:  تشویق در نظر گرفته شده برای احداث باغ‌بام در کلیه گروه‌های ساختمانی جدید الاحداث به جز ساختمان‌هایی ‌که ملزم به احداث باغ‌بام  هستند و همچنین ساختمان‌های موجود (به شرط تایید استحکام بنای آنها طبق ضوابط و مقررات مربوط) به ازای هر مترمربع احداث سطح سبز مفید معادل 5میلیون ریال برای سال 1398 تعیین شده است

وی یادآور شد: شهرداری مشهد ی‌تواند هر سال تا میزان 15 درصد به این مبلغ اضافه نماید.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:مشوق مذکور برای ساختمان‌های درحال ساخت، پس از اتمام عملیات اجرایی احداث باغ‌بام، در زمان صدور پایانکار و پس از تایید توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قابل محاسبه و پرداخت  است.

شهریاری با بیان اینکه این مهم  برای سایر ساختمان‌ها، پس از تأیید مهندس ناظر و تأیید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود، افزود: آن دسته از ساختمان‌هایی که ملزم به احداث باغ‌بام هستند، در صورتی مشمول مشوق احداث باغ‌بام می‌شوند که مازاد بر یک سوم سطح ناخالص بام ساختمان، اقدام به احداث باغ‌بام نمایند.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه مشوق ارائه شده برای احداث باغ‌بام به پلاک اختصاص داده می‌شود، در صورت عدم نگهداری باغ‌بام، کلیه مالکان این‌گونه املاک و مجتمع‌ها اعم از مسکونی، تجاری، اداری و ... متناسب با سهم خود  تا 10 سال ملزم به پاسخگویی به شهرداری بوده و تسهیلات ارائه شده در این خصوص به نرخ روز محاسبه و در بدهی ملک ایشان لحاظ می‌شود .

وی اظهار داشت: شهرداری مشهد به نحو مطلوب و با استفاده از شیوه‌های مناسب و کارآمد از جمله ظرفیت‌های موجود در  دفاتر شهرسازی، سامانه یکپارچه شهرسازی و غیره، ارائه مشوق موضوع این مصوبه را اطلاع‌رسانی نموده است و نظارت بر اجرای بستر سبز بصورت دوره‌ای توسط سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز صورت خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: مسئولیت نظارت و تایید نهایی طراحی، میزان بارگذاری و اجرای سازه، تاسیسات و لایه‌های آب‌بند مربوط به احداث باغ‌بام، بر عهده مهندسین ناظر و طراح سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌باشد.

گفتنی است بر اساس این مصوبه  شهرداری مشهد مقدس موظف است مشخصات و پلان (بستر سبز) باغ‌بام را در پایان‌کار یا گواهی مربوط ملکی که باغ بام در آن احداث شده است، درج نموده و مالک ملزم به حفظ آن ماست.

همچنین شهرداری موظف است اعتبار لازم برای اجرایی شدن این مصوبه را در بودجه سالانه خود پیش‌بینی و لحاظ نماید و معاونت معماری و شهرسازی مکلف شده است گزارش اقدامات این مصوبه را در فواصل زمانی شش ماهه به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->